Práce se věnuje tématu vlivu rodinné výchovy na školní úspěšnost žáků v sociálně vyloučené lokalitě Janov. Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat, jaký význam připisují rodiče v sociálně vyloučené lokalitě Janov vzdělávání svých dětí a rodinnému prostředí, ve kterém své děti vychovávají. Ve výzkumu bylo analyzováno, zda vzdělávání dětí v lokalitě je podmíněno vzděláním jejich rodičů. Dalším cílem bylo analyzovat, zda rodiny ze sociálně vyloučené lokality využívají sociálně aktivizační službu či jiné sociální služby. Analýza byla provedena prostřednictvím dotazníků, které byly rozdány respondentům. Respondenty tvořili rodiče dětí, které chodí na základní školu v Janově.
Anotace v angličtině
The work deals with the influence of family education on the school success of pupils in the socially excluded locality of Janov. The aim of my bachelor thesis was to analyze the importance that parents attach to their children's education and the family environment in which they raise their children. The research analyzed whether the education of parents is conditional on the education of their children. Another aim was to analyze whether families from a socially excluded locality use a social activation service or other social services. The analysis was conducted through questionnaires distributed to respondents. The respondents were parents of children who go to the elementary school Janov.
Klíčová slova
Rodina, výchova, sociální vyloučení, sociálně vyloučená lokalita, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Family, education, social exclusion, socially excluded locality, social services
Rozsah průvodní práce
57 s. (88 838 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje tématu vlivu rodinné výchovy na školní úspěšnost žáků v sociálně vyloučené lokalitě Janov. Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat, jaký význam připisují rodiče v sociálně vyloučené lokalitě Janov vzdělávání svých dětí a rodinnému prostředí, ve kterém své děti vychovávají. Ve výzkumu bylo analyzováno, zda vzdělávání dětí v lokalitě je podmíněno vzděláním jejich rodičů. Dalším cílem bylo analyzovat, zda rodiny ze sociálně vyloučené lokality využívají sociálně aktivizační službu či jiné sociální služby. Analýza byla provedena prostřednictvím dotazníků, které byly rozdány respondentům. Respondenty tvořili rodiče dětí, které chodí na základní školu v Janově.
Anotace v angličtině
The work deals with the influence of family education on the school success of pupils in the socially excluded locality of Janov. The aim of my bachelor thesis was to analyze the importance that parents attach to their children's education and the family environment in which they raise their children. The research analyzed whether the education of parents is conditional on the education of their children. Another aim was to analyze whether families from a socially excluded locality use a social activation service or other social services. The analysis was conducted through questionnaires distributed to respondents. The respondents were parents of children who go to the elementary school Janov.
Klíčová slova
Rodina, výchova, sociální vyloučení, sociálně vyloučená lokalita, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
Family, education, social exclusion, socially excluded locality, social services
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce bude analyzovat, jaký význam připisují rodiče vzdělávání svých dětí a rodinnému prostředí, ve kterém své děti vychovávají. Dalším cílem bude analyzovat, zda rodiny ze sociálně vyloučené lokality využívají sociálně aktivizační službu či jiné sociální služby, které jsou zde poskytované za účelem zesílení vztahových vazeb v rodině a zvýšení zájmu o prospěch a budoucnost dětí.
Struktura (obsah) práce:
1. Rodina a její základní funkce 2. Sociálně vyloučená lokalita, škola, kultura 3. Analýza významu vzdělávání dětí a rodinného prostředí 4. Analýza využívání sociálních služeb v lokalitě
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce bude analyzovat, jaký význam připisují rodiče vzdělávání svých dětí a rodinnému prostředí, ve kterém své děti vychovávají. Dalším cílem bude analyzovat, zda rodiny ze sociálně vyloučené lokality využívají sociálně aktivizační službu či jiné sociální služby, které jsou zde poskytované za účelem zesílení vztahových vazeb v rodině a zvýšení zájmu o prospěch a budoucnost dětí.
Struktura (obsah) práce:
1. Rodina a její základní funkce 2. Sociálně vyloučená lokalita, škola, kultura 3. Analýza významu vzdělávání dětí a rodinného prostředí 4. Analýza využívání sociálních služeb v lokalitě
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV Erikson, E. H. (2002). Dětství a společnost. Argo Havlík, R., & Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy. Portál. Kraus, B., & Poláčková, V. (2001). Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Paido Šotolová, E. (2011). Vzdělávání romů (4. ed.). Karolinum
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV Erikson, E. H. (2002). Dětství a společnost. Argo Havlík, R., & Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy. Portál. Kraus, B., & Poláčková, V. (2001). Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Paido Šotolová, E. (2011). Vzdělávání romů (4. ed.). Karolinum