Tato bakalářská práce se zabývá problematikou digitální gramotnosti a jejího rozvoje u budoucích sociálních pracovníků, konkrétně u studentů programu Sociální politika a sociální práce na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity J. E. Purkyně. Jako cíl jsem si vytyčila zjistit u této cílové skupiny hodnocení vlastní digitální gramotnosti i toho, jak je rozvíjena v rámci aktuálního studia.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the issue of digital literky and its development among future social workers, specifically among student sof the Social Policy and Social Work program at the Faculty of Social Economics of the University of J. E. Purkyně. The goal of this thesis is to determine the self-assessment of this target group´s own digital literacy, and its development during the period of their studies.
Klíčová slova
digitální gramotnost, digitální kompetence, sociální práce, digitální exkluze, kyberprostor, internet, studium
Klíčová slova v angličtině
Digital literacy, digital competence, social work, digital exclusion, cyberspace, internet, study
Rozsah průvodní práce
46 s. (65 953 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou digitální gramotnosti a jejího rozvoje u budoucích sociálních pracovníků, konkrétně u studentů programu Sociální politika a sociální práce na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity J. E. Purkyně. Jako cíl jsem si vytyčila zjistit u této cílové skupiny hodnocení vlastní digitální gramotnosti i toho, jak je rozvíjena v rámci aktuálního studia.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the issue of digital literky and its development among future social workers, specifically among student sof the Social Policy and Social Work program at the Faculty of Social Economics of the University of J. E. Purkyně. The goal of this thesis is to determine the self-assessment of this target group´s own digital literacy, and its development during the period of their studies.
Klíčová slova
digitální gramotnost, digitální kompetence, sociální práce, digitální exkluze, kyberprostor, internet, studium
Klíčová slova v angličtině
Digital literacy, digital competence, social work, digital exclusion, cyberspace, internet, study
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Hlavním cílem bakalářské práce je prostřednictvím výzkumu zjistit hodnocení vlastní digitální gramotnosti studenty programu Sociální politika a sociální práce FSE UJEP v Ústí nad Labem a její rozvíjení v rámci aktuálního vysokoškolského studia.
Obsah bakalářské práce:
1. Kompetence sociálního pracovníka
2. Digitální gramotnost, digitální kompetence
3. Digitální dovednosti v rámci studia na FSE UJEP
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Hlavním cílem bakalářské práce je prostřednictvím výzkumu zjistit hodnocení vlastní digitální gramotnosti studenty programu Sociální politika a sociální práce FSE UJEP v Ústí nad Labem a její rozvíjení v rámci aktuálního vysokoškolského studia.
Obsah bakalářské práce:
1. Kompetence sociálního pracovníka
2. Digitální gramotnost, digitální kompetence
3. Digitální dovednosti v rámci studia na FSE UJEP
Seznam doporučené literatury
ECDL-CZ (2020). Základní moduly ECDL/ICDL. Dostupné z https://www.ecdl.cz/sylaby_basic.php Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR. (2015). Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 – 2020. Dostupné z https://www.mpsv.cz/documents/20142/372765/Strategie_DG.pdf/46b094c8-609b-458d-cdcd-8c686ca87131. Navrátil, P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Marek Zeman. Reamer, F. G. (2019) Social Work Education in a Digital World:Technology Standards for Education and Practice, Journal of Social Work Education, 55 (3), 420-432, DOI: 10.1080/10437797.2019.1567412 Šmahaj J., Zielina M., Viktorová L., Hartmanová P., Augustinová K., Hamplová M., & Nováková K. (2015). Úvod do kyberpsychologie. Univerzita Palackého v Olomouci. https://doi.org/10.1080/02615470802201630
Seznam doporučené literatury
ECDL-CZ (2020). Základní moduly ECDL/ICDL. Dostupné z https://www.ecdl.cz/sylaby_basic.php Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR. (2015). Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 – 2020. Dostupné z https://www.mpsv.cz/documents/20142/372765/Strategie_DG.pdf/46b094c8-609b-458d-cdcd-8c686ca87131. Navrátil, P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Marek Zeman. Reamer, F. G. (2019) Social Work Education in a Digital World:Technology Standards for Education and Practice, Journal of Social Work Education, 55 (3), 420-432, DOI: 10.1080/10437797.2019.1567412 Šmahaj J., Zielina M., Viktorová L., Hartmanová P., Augustinová K., Hamplová M., & Nováková K. (2015). Úvod do kyberpsychologie. Univerzita Palackého v Olomouci. https://doi.org/10.1080/02615470802201630