Tato práce pojednává o problematice retence zaměstnanců, identifikaci příčin fluktuace a zároveň hledání řešení vedoucích k minimalizaci dopadu těchto příčin ve vybraném podniku. Cílem této práce je analyzovat vztah spokojenosti zaměstnanců a fluktuace ve vybraném podniku, následně výsledky porovnat s jinou obdobnou výrobní společností v rámci daného geografického regionu a na základě zjištěných informací navrhnout možná řešení vedoucí
ke snížení úrovně fluktuace. Práce využívá primárně metody dotazníkového šetření za účelem sběru primárních dat ve vybraném podniku a v dalším podniku z dané lokality. Tyto data slouží jako podklad pro zhodnocení spokojenosti zaměstnanců v daném podniku, což by měl být hlavní faktor ovlivňující jejich retenci či fluktuaci. Analýzou těchto dat a odborné literatury lze identifikovat možné příčiny fluktuace zaměstnanců a navrhnout opatření, která mohou snížit úroveň fluktuace. Práce tak pomůže danému podniku s řešením nedostatku pracovníků, což je také jeden z důsledků současné situace na trhu práce.
Anotace v angličtině
This paper is focused on employee retention, identification of employee turnover causes and finding appropriate solutions which would be leading to minimalisation of impact of these causes in selected company. The goal of this paper is to analyze relationship between employee satisfaction and employee turnover in selected company, further, to compare observations with another manufacturing company within the same geographic region and propose solutions leading to reduced level of employee turnover. The paper uses primarly survey methods to collect primary data in selected company and in a similar company from the same geographic region. The data collected will be used for evaluation of employee satisfaction within each respective company, which should be the main factor affecting employee retention or turnover. Identifiacation of potential turnover causes and suggestion of solutions which may reduce it is achieved through analysis of collected data and usage of subject matter literature. The paper should help selected company with lack of employees, which is also a direct effect of current situation of labour market.
Tato práce pojednává o problematice retence zaměstnanců, identifikaci příčin fluktuace a zároveň hledání řešení vedoucích k minimalizaci dopadu těchto příčin ve vybraném podniku. Cílem této práce je analyzovat vztah spokojenosti zaměstnanců a fluktuace ve vybraném podniku, následně výsledky porovnat s jinou obdobnou výrobní společností v rámci daného geografického regionu a na základě zjištěných informací navrhnout možná řešení vedoucí
ke snížení úrovně fluktuace. Práce využívá primárně metody dotazníkového šetření za účelem sběru primárních dat ve vybraném podniku a v dalším podniku z dané lokality. Tyto data slouží jako podklad pro zhodnocení spokojenosti zaměstnanců v daném podniku, což by měl být hlavní faktor ovlivňující jejich retenci či fluktuaci. Analýzou těchto dat a odborné literatury lze identifikovat možné příčiny fluktuace zaměstnanců a navrhnout opatření, která mohou snížit úroveň fluktuace. Práce tak pomůže danému podniku s řešením nedostatku pracovníků, což je také jeden z důsledků současné situace na trhu práce.
Anotace v angličtině
This paper is focused on employee retention, identification of employee turnover causes and finding appropriate solutions which would be leading to minimalisation of impact of these causes in selected company. The goal of this paper is to analyze relationship between employee satisfaction and employee turnover in selected company, further, to compare observations with another manufacturing company within the same geographic region and propose solutions leading to reduced level of employee turnover. The paper uses primarly survey methods to collect primary data in selected company and in a similar company from the same geographic region. The data collected will be used for evaluation of employee satisfaction within each respective company, which should be the main factor affecting employee retention or turnover. Identifiacation of potential turnover causes and suggestion of solutions which may reduce it is achieved through analysis of collected data and usage of subject matter literature. The paper should help selected company with lack of employees, which is also a direct effect of current situation of labour market.
Tato práce pojednává o problematice retence zaměstnanců, identifikaci příčin fluktuace a zároveň hledání řešení vedoucích k minimalizaci dopadu těchto příčin ve vybraném podniku. Cílem této práce je analyzovat vztah spokojenosti zaměstnanců a fluktuace ve vybraném podniku, následně výsledky porovnat s jinou obdobnou výrobní společností v rámci daného geografického regionu a na základě zjištěných informací navrhnout možná řešení vedoucí ke snížení úrovně fluktuace. Práce využívá primárně metody dotazníkového šetření za účelem sběru primárních dat ve vybraném podniku a v dalším podniku z dané lokality. Tyto data slouží jako podklad pro zhodnocení spokojenosti zaměstnanců v daném podniku, což by měl být hlavní faktor ovlivňující jejich retenci či fluktuaci. Analýzou těchto dat a odborné literatury lze identifikovat možné příčiny fluktuace zaměstnanců a navrhnout opatření, která mohou snížit úroveň fluktuace. Práce tak pomůže danému podniku s řešením nedostatku pracovníků, což je také jeden z důsledků současné situace na trhu práce.
Zásady pro vypracování
Tato práce pojednává o problematice retence zaměstnanců, identifikaci příčin fluktuace a zároveň hledání řešení vedoucích k minimalizaci dopadu těchto příčin ve vybraném podniku. Cílem této práce je analyzovat vztah spokojenosti zaměstnanců a fluktuace ve vybraném podniku, následně výsledky porovnat s jinou obdobnou výrobní společností v rámci daného geografického regionu a na základě zjištěných informací navrhnout možná řešení vedoucí ke snížení úrovně fluktuace. Práce využívá primárně metody dotazníkového šetření za účelem sběru primárních dat ve vybraném podniku a v dalším podniku z dané lokality. Tyto data slouží jako podklad pro zhodnocení spokojenosti zaměstnanců v daném podniku, což by měl být hlavní faktor ovlivňující jejich retenci či fluktuaci. Analýzou těchto dat a odborné literatury lze identifikovat možné příčiny fluktuace zaměstnanců a navrhnout opatření, která mohou snížit úroveň fluktuace. Práce tak pomůže danému podniku s řešením nedostatku pracovníků, což je také jeden z důsledků současné situace na trhu práce.
Seznam doporučené literatury
Butler, M. M. (2015) Customer service excellence includes employees. Long-Term Living: For the Continuing Care Professional, 64(3), 30-32 19409958. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=109373028&scope=site
Cakirpaloglu, P., Šmahaj J., Cakirpaloglu, D., S. & Coufalová, D. (2016) Šikana na pracovišti a právní ochrana zaměstnanců v České republice. Psychologie a Její Kontexty/ Psychology 7(1), 19-36, Retrieved June 2016, 1803-9278. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=117310013&scope=site Cappelli, P. (2000) A market-driven approach to retaining talent. Harvard Business Rewiew
Lommel, J. (2004) Turning Around Turnover. Corrections Today. 66(5), 54-57. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=14017815&scope=site Nový, I., Surynek, A. a kolektiv (2006) Sociologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada Publishing, 2006
Pérez-Campdesu\ ner R., De-Miguel-Guzmán M., Sánchez-Rodríguez A., García-Vidal G., and Martínez-Vivar, R. (2018) Exploring neural networks in the analysis of variables that affect the employee turnover in the organization. International Journal of Engineering Business Management, 10. From: https://doi.org/10.1177/1847979018772738
Walsh, L. (2014) To Tell the Truth: Catching Tall Tales on Résumés. Workforce.93(12), 10- 10,23312793.From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=99595228&scope=site
Seznam doporučené literatury
Butler, M. M. (2015) Customer service excellence includes employees. Long-Term Living: For the Continuing Care Professional, 64(3), 30-32 19409958. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=109373028&scope=site
Cakirpaloglu, P., Šmahaj J., Cakirpaloglu, D., S. & Coufalová, D. (2016) Šikana na pracovišti a právní ochrana zaměstnanců v České republice. Psychologie a Její Kontexty/ Psychology 7(1), 19-36, Retrieved June 2016, 1803-9278. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=117310013&scope=site Cappelli, P. (2000) A market-driven approach to retaining talent. Harvard Business Rewiew
Lommel, J. (2004) Turning Around Turnover. Corrections Today. 66(5), 54-57. From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=14017815&scope=site Nový, I., Surynek, A. a kolektiv (2006) Sociologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada Publishing, 2006
Pérez-Campdesu\ ner R., De-Miguel-Guzmán M., Sánchez-Rodríguez A., García-Vidal G., and Martínez-Vivar, R. (2018) Exploring neural networks in the analysis of variables that affect the employee turnover in the organization. International Journal of Engineering Business Management, 10. From: https://doi.org/10.1177/1847979018772738
Walsh, L. (2014) To Tell the Truth: Catching Tall Tales on Résumés. Workforce.93(12), 10- 10,23312793.From: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=99595228&scope=site