Diplomová práce Autoregulované učení v kontextu klavírní výuky se zabývá autoregulovaným učením jakožto pedagogickou technikou. Jeho vymezením, náležitosti, formálními částmi. Dále důležitostí, umístěním a rolí v současném školství České republiky a vzdělávacím systému, konkrétně tedy analýzou využitelnost autoregulovaného učení v rámci Rámcově vzdělávacího programu.
Monitoruje a popisuje vliv této pedagogické techniky na umělecký výkon a její aplikovatelnost na výuku sólové hry na klavír. Každá kapitola je zpracována teoreticky a pro hlubší pochopení je diplomová práce doplněna o příklady aplikace na klavírní výuku dle autorčiny zkušenosti s danou problematikou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Self-regulated learning in the context of piano teaching deals with self-regulated learning as a pedagogical technique. Its definition, requisites, formal parts. Further it is importance, location and role in the current education system of the Czech republic, soecifically by analyzing the usability of self-regulated learning within the Framework Educational Program.
It monitors and describes the influence of this pedagogical technique on artistic performance and its applicability to the teaching of solo piano playing. Each chapter is elaborated theoretically and for a deeper understanding of the issue it is supplemented by specific examples of application to piano teaching according to the author's experience with the issue.
Self-regulated learning, music performance, esucational system, piano learning, key competences
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Autoregulované učení v kontextu klavírní výuky se zabývá autoregulovaným učením jakožto pedagogickou technikou. Jeho vymezením, náležitosti, formálními částmi. Dále důležitostí, umístěním a rolí v současném školství České republiky a vzdělávacím systému, konkrétně tedy analýzou využitelnost autoregulovaného učení v rámci Rámcově vzdělávacího programu.
Monitoruje a popisuje vliv této pedagogické techniky na umělecký výkon a její aplikovatelnost na výuku sólové hry na klavír. Každá kapitola je zpracována teoreticky a pro hlubší pochopení je diplomová práce doplněna o příklady aplikace na klavírní výuku dle autorčiny zkušenosti s danou problematikou.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Self-regulated learning in the context of piano teaching deals with self-regulated learning as a pedagogical technique. Its definition, requisites, formal parts. Further it is importance, location and role in the current education system of the Czech republic, soecifically by analyzing the usability of self-regulated learning within the Framework Educational Program.
It monitors and describes the influence of this pedagogical technique on artistic performance and its applicability to the teaching of solo piano playing. Each chapter is elaborated theoretically and for a deeper understanding of the issue it is supplemented by specific examples of application to piano teaching according to the author's experience with the issue.
Self-regulated learning, music performance, esucational system, piano learning, key competences
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace se školitelem
3. Zpracování teoretické části
4. Nastudování skladeb v rámci autoregulovaného učení
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Pravidelné konzultace se školitelem
3. Zpracování teoretické části
4. Nastudování skladeb v rámci autoregulovaného učení
Seznam doporučené literatury
DEMBO, Myron H. a Helena SELI. Motivation and learning strategies for college success: a focus on self-regulated learning. Fifth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 978-1-138-85034-7.
HNILICA, Karel. Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika: Časopis pro vědy o vzdělání a výchově. 1992(4), 477-485.
HRBÁČKOVÁ, Karla. Rozvoj autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-18-9.
LEŠINGROVÁ, Romana. Cílevědomé plánování. Česko: Roma, 2006. Člověk a výkonnost. ISBN 80-903808-0-8.
ZLOMKOVÁ, Jana. Klavírní výuka dospělých začátečníků. Brno, 2017. Bakalářská práce. Janáčkova akademie múzických umění. Vedoucí práce Doc. Mgr. Daniela Velebová.
Seznam doporučené literatury
DEMBO, Myron H. a Helena SELI. Motivation and learning strategies for college success: a focus on self-regulated learning. Fifth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 978-1-138-85034-7.
HNILICA, Karel. Kognitivní a metakognitivní strategie autoregulovaného učení. Pedagogika: Časopis pro vědy o vzdělání a výchově. 1992(4), 477-485.
HRBÁČKOVÁ, Karla. Rozvoj autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-18-9.
LEŠINGROVÁ, Romana. Cílevědomé plánování. Česko: Roma, 2006. Člověk a výkonnost. ISBN 80-903808-0-8.
ZLOMKOVÁ, Jana. Klavírní výuka dospělých začátečníků. Brno, 2017. Bakalářská práce. Janáčkova akademie múzických umění. Vedoucí práce Doc. Mgr. Daniela Velebová.