Práce se zabývá analýzou nevhodných softwarových projektů na základě výzkumu a metodik discipliny "Interakce člověk - počítač". Nedílnou a důležitou součástí této disciplíny je kompetentní UI/UX design. Zanedbání této součásti může být hlavním důvodem selhání projektů. Ve své práci popíšu jeden z takových případů. Jako řešení problémů v rámci projektu navrhuji ve druhé části své práce vylepšené GUI rozhraní, které bude vytvářeno na základě wireframu a otestováno podle hlavních kritérií tohoto vědeckého směru. Předmětem výzkumu byl web servis Google Wave od Google. Teoretická část výzkumu popisuje proces návrhu uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This bachelor work describes the analysis of inappropriate software projects based on research and methodologies of the discipline Human-Computer Interaction. An integral part of this discipline is a competent UI/UX design. Neglect of this com- ponent can be the main reason for project failure. In my work I give an example of one such case. As a solution to problems within the project, I propose in the second part of my work an improved GUI interface, which will be created on the basis of a wireframe and tested according to the main criteria of this scientific direction. The subject of the research was the web service Google Wave by Google. The theoretical part in the research describes the process of user interface design.
User interface, Design, Human-computer interaction, Wireframe, GUI, User experience.
Rozsah průvodní práce
65 s. (8425 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá analýzou nevhodných softwarových projektů na základě výzkumu a metodik discipliny "Interakce člověk - počítač". Nedílnou a důležitou součástí této disciplíny je kompetentní UI/UX design. Zanedbání této součásti může být hlavním důvodem selhání projektů. Ve své práci popíšu jeden z takových případů. Jako řešení problémů v rámci projektu navrhuji ve druhé části své práce vylepšené GUI rozhraní, které bude vytvářeno na základě wireframu a otestováno podle hlavních kritérií tohoto vědeckého směru. Předmětem výzkumu byl web servis Google Wave od Google. Teoretická část výzkumu popisuje proces návrhu uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This bachelor work describes the analysis of inappropriate software projects based on research and methodologies of the discipline Human-Computer Interaction. An integral part of this discipline is a competent UI/UX design. Neglect of this com- ponent can be the main reason for project failure. In my work I give an example of one such case. As a solution to problems within the project, I propose in the second part of my work an improved GUI interface, which will be created on the basis of a wireframe and tested according to the main criteria of this scientific direction. The subject of the research was the web service Google Wave by Google. The theoretical part in the research describes the process of user interface design.
User interface, Design, Human-computer interaction, Wireframe, GUI, User experience.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza zvolených softwarových projektu, jejichž selhání bylo způsobeno nevhodným UI/UX řešením. Analýza by měla vycházet z diskuse pozice UI/UX návrhu v softwarovém projektu a srovnání s obdobnými úspěšnými projekty. Součástí analýzy by měl být i návrh a testování alternativního GUI rozhraní, který řeší zjištěné problémy (minimálně pro jeden diskutovaný projekt a jeden komplexnější grafický objekt).
Osnova:
Pozice UI/UX v aktuálních metodikách softwarových projektů
Analýza zvolených neúspěšných projektů se zaměřením na analýzu problematického UI/UX
Návrh rozhraní pro minimálně jeden z grafických objektů analyzovaného UI/UX
Monitorování a testování použitelnosti návrhu na úrovni wireframu
Zhodnocení výsledného řešení
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza zvolených softwarových projektu, jejichž selhání bylo způsobeno nevhodným UI/UX řešením. Analýza by měla vycházet z diskuse pozice UI/UX návrhu v softwarovém projektu a srovnání s obdobnými úspěšnými projekty. Součástí analýzy by měl být i návrh a testování alternativního GUI rozhraní, který řeší zjištěné problémy (minimálně pro jeden diskutovaný projekt a jeden komplexnější grafický objekt).
Osnova:
Pozice UI/UX v aktuálních metodikách softwarových projektů
Analýza zvolených neúspěšných projektů se zaměřením na analýzu problematického UI/UX
Návrh rozhraní pro minimálně jeden z grafických objektů analyzovaného UI/UX
Monitorování a testování použitelnosti návrhu na úrovni wireframu
Zhodnocení výsledného řešení
Seznam doporučené literatury
[1] DIX, Alan, Janet E. FINLAY, Gregory D. ABOWD a Russell BEALE. Human-Computer Interaction. Harlow, England: Pearson Education, 2003. ISBN 978-0130461094.
[2] NORMAN, Don. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things.. New York: Basic Books, 2005. ISBN 0465051367.
[3] CARROLL, John M. HCI Models, Theories, and Frameworks: Toward a Multidisciplinary Science (Interactive Technologies). San Francisco: Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 978-1558608085.
[4] SUCHMAN, Lucy A. Human-Machine Reconfigurations: Plans and Situated Actions. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
ISBN 978-0521675888.
[5] SOUČEK, Martin a Petra SLUKOVÁ, ed. International Conference on Human-Computer Interaction and Information Services: held in November 10, 2008 in Academy of Sciences of Czech Republic. Brno: Tribun EU, 2009. ISBN 978-80-7399-868-4.
[6] CABRERA, James. Modular Design Frameworks: A Projects-based Guide for UI/UX Designers. Berkeley, CA: Apress, 2017. ISBN 9781484216873.
Seznam doporučené literatury
[1] DIX, Alan, Janet E. FINLAY, Gregory D. ABOWD a Russell BEALE. Human-Computer Interaction. Harlow, England: Pearson Education, 2003. ISBN 978-0130461094.
[2] NORMAN, Don. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things.. New York: Basic Books, 2005. ISBN 0465051367.
[3] CARROLL, John M. HCI Models, Theories, and Frameworks: Toward a Multidisciplinary Science (Interactive Technologies). San Francisco: Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 978-1558608085.
[4] SUCHMAN, Lucy A. Human-Machine Reconfigurations: Plans and Situated Actions. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
ISBN 978-0521675888.
[5] SOUČEK, Martin a Petra SLUKOVÁ, ed. International Conference on Human-Computer Interaction and Information Services: held in November 10, 2008 in Academy of Sciences of Czech Republic. Brno: Tribun EU, 2009. ISBN 978-80-7399-868-4.
[6] CABRERA, James. Modular Design Frameworks: A Projects-based Guide for UI/UX Designers. Berkeley, CA: Apress, 2017. ISBN 9781484216873.