Teze dizertační práce shrnují výstupy výzkumů, které jsou jejím hlavním cílem. Dizertační práce reflektuje stěžejní parametry reálného stavu sborového zpěvu na gymnáziích Ústeckého kraje. Je opatřena částí teoretickou a výzkumnou. Teoretická část popisným způsobem seznamuje s kulturně-společenským prostředím regionu, s gymnázii Ústeckého kraje a s vybranými gymnázii Spolkové země Sasko. Výzkumná část se opírá o tři základní pilíře. První pilíř zajišťuje komplexní validitu prostřednictvím selekce, provedené u všech škol tohoto typu a daného regionu. Předmětem výzkumu je škola, která má aktivní pěvecký sbor a svého sbormistra. Druhý pilíř výzkumu zaměřuje pozornost na profesionalitu a profesionalizaci sbormistrů a na jejich podporu ze strany vedení školy. Třetí pilíř je postaven na komparaci gymnaziálních pěveckých sborů Ústeckého kraje a vybraných gymnázií ve Spolkové zemi Sasko.
Anotace v angličtině
The thesis dissertation summarizes the results of the research, which is its main objective. The dissertation reflects the fundamental parameters of the real state of choir singing at the grammar schools of the Ústí Region. It contains theoretical and research parts. The theoretical part introduces in a descriptive way the cultural and social environment of the region, the grammar schools of the Ústí Region and selected grammar schools in the Free State of Saxony. The research part is based on three basic pillars. The first pillar guarantees comprehensive validity through selection made at all schools of the said type and region concerned. The subject of the research is a school that has an active choir and its choirmaster. The second pillar of the research focuses on the professionalism and professionalization of choir masters and their support from school management. The third pillar is based on a comparison of grammar school choirs of the Usti region and selected grammar schools in the Free State of Saxony.
Klíčová slova
teze, dizertační práce, pěvecký sbor, sbor, chrámový sbor, školní sbor, gymnázium, škola, vedení školy, ředitel, zpěv, sborový zpěv, sbormistr, pedagog, členové sboru, kultura, koncert, koncertní činnost, vystoupení, účinkování, výzkum, výzkumná metoda, výzkumný vzorek, metodika výzkumu, student, žák, pedagog, umění, srovnání, Ústecký kraj, Spolková země Sasko, zřizovatel, vzdělání, uplatnění, hlasový výcvik, jednohlas, vícehlas
Klíčová slova v angličtině
thesis, dissertation, singing choir, choir, church choir, school choir, grammar school, school, school management, director, singing, choir singing, choirmaster, teacher, choir members, culture, concert, concert activity, performance, performing, research, research method , research sample, research methodology, student, pupil, educator, art, comparison, Usti Region, Free State of Saxony, school authority, education, fulfilment, voice training, one-voice singing, monophony, polyphony
Rozsah průvodní práce
43
Jazyk
CZ
Anotace
Teze dizertační práce shrnují výstupy výzkumů, které jsou jejím hlavním cílem. Dizertační práce reflektuje stěžejní parametry reálného stavu sborového zpěvu na gymnáziích Ústeckého kraje. Je opatřena částí teoretickou a výzkumnou. Teoretická část popisným způsobem seznamuje s kulturně-společenským prostředím regionu, s gymnázii Ústeckého kraje a s vybranými gymnázii Spolkové země Sasko. Výzkumná část se opírá o tři základní pilíře. První pilíř zajišťuje komplexní validitu prostřednictvím selekce, provedené u všech škol tohoto typu a daného regionu. Předmětem výzkumu je škola, která má aktivní pěvecký sbor a svého sbormistra. Druhý pilíř výzkumu zaměřuje pozornost na profesionalitu a profesionalizaci sbormistrů a na jejich podporu ze strany vedení školy. Třetí pilíř je postaven na komparaci gymnaziálních pěveckých sborů Ústeckého kraje a vybraných gymnázií ve Spolkové zemi Sasko.
Anotace v angličtině
The thesis dissertation summarizes the results of the research, which is its main objective. The dissertation reflects the fundamental parameters of the real state of choir singing at the grammar schools of the Ústí Region. It contains theoretical and research parts. The theoretical part introduces in a descriptive way the cultural and social environment of the region, the grammar schools of the Ústí Region and selected grammar schools in the Free State of Saxony. The research part is based on three basic pillars. The first pillar guarantees comprehensive validity through selection made at all schools of the said type and region concerned. The subject of the research is a school that has an active choir and its choirmaster. The second pillar of the research focuses on the professionalism and professionalization of choir masters and their support from school management. The third pillar is based on a comparison of grammar school choirs of the Usti region and selected grammar schools in the Free State of Saxony.
Klíčová slova
teze, dizertační práce, pěvecký sbor, sbor, chrámový sbor, školní sbor, gymnázium, škola, vedení školy, ředitel, zpěv, sborový zpěv, sbormistr, pedagog, členové sboru, kultura, koncert, koncertní činnost, vystoupení, účinkování, výzkum, výzkumná metoda, výzkumný vzorek, metodika výzkumu, student, žák, pedagog, umění, srovnání, Ústecký kraj, Spolková země Sasko, zřizovatel, vzdělání, uplatnění, hlasový výcvik, jednohlas, vícehlas
Klíčová slova v angličtině
thesis, dissertation, singing choir, choir, church choir, school choir, grammar school, school, school management, director, singing, choir singing, choirmaster, teacher, choir members, culture, concert, concert activity, performance, performing, research, research method , research sample, research methodology, student, pupil, educator, art, comparison, Usti Region, Free State of Saxony, school authority, education, fulfilment, voice training, one-voice singing, monophony, polyphony
Zásady pro vypracování
Shrnout cíle, obsah a výstupy výzkumů, obsažené v dizertační práci a metodicky je rozdělit do následujících kapitol:
1) Cíl dizertační práce
2) Pojednání o tématu dizertační práce
3) Obsahová analýza dizertační práce
4) Výstupy dizertační práce
Zásady pro vypracování
Shrnout cíle, obsah a výstupy výzkumů, obsažené v dizertační práci a metodicky je rozdělit do následujících kapitol:
CIKRLE, Karel-SEHNAL, Jiří. Příručka pro varhaníky. Rosice: Gloria, 1999.
DIETZ, Roman-PŘIBYLOVÁ, Lenka. Severočeská filharmonie Teplice-historie a současnost. Teplice: Severočeská filharmonie Teplice, 2018.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum-Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
HOFMANOVÁ, Hedvika, Erna. Zpěváčci od Svatého Kříže. Praha: Vyšehrad, 1970.
LÝSEK, František. Hudebnost a zpěvnost mládeže ve světle výzkumů. Praha: SPN, 1956.
PAZÚRIK, Milan. Spevácky sbor jako mimoškolská hudobná aktivita v príprave učiteľa. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 1996.
PRCHAL, Jan-HOLUBEC, Jiří. Populární hudba ve škole-Zpíváme a hrajeme. (+CD). Praha, 1998.
REICHEL, Jan. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
UHEREK, Milan. Zpíváme ve sboru. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
CIKRLE, Karel-SEHNAL, Jiří. Příručka pro varhaníky. Rosice: Gloria, 1999.
DIETZ, Roman-PŘIBYLOVÁ, Lenka. Severočeská filharmonie Teplice-historie a současnost. Teplice: Severočeská filharmonie Teplice, 2018.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum-Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
HOFMANOVÁ, Hedvika, Erna. Zpěváčci od Svatého Kříže. Praha: Vyšehrad, 1970.
LÝSEK, František. Hudebnost a zpěvnost mládeže ve světle výzkumů. Praha: SPN, 1956.
PAZÚRIK, Milan. Spevácky sbor jako mimoškolská hudobná aktivita v príprave učiteľa. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 1996.
PRCHAL, Jan-HOLUBEC, Jiří. Populární hudba ve škole-Zpíváme a hrajeme. (+CD). Praha, 1998.
REICHEL, Jan. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
UHEREK, Milan. Zpíváme ve sboru. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Shoda Disertační práce s Tezemi je zcela v souladu se směrnicí PF UJEP. Student v Tezích vycházel z Disertační práce. Podobnost je výhradně mezi jednotlivými pracemi. Posouzen-není plagiát zadala na pokyn doc. Kuželky M. Kmínková.