Cílem diplomové práce s názvem ,,Výzkum postojů studentů sociální pedagogiky k homoparentálním rodinám" je na základě realizovaného výzkumného šetření zjistit, jaké postoje zaujímají studenti sociální pedagogiky vůči homoparentálním rodinám. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část je zaměřena na sociální pedagogiku a studium sociální pedagogiky. Z hlediska zaměření diplomové práce se také soustředí na rodinu a homoparentalitu. Empirická část je realizována formou kvantitativního deskriptivního výzkumu. Údaje jsou získány pomocí dotazníkového šetření, konkrétně pomocí Likertových škál, u vysokoškolských studentů prezenční formy studia oboru sociální pedagogika. V závěru práce jsme získané informace shrnuli a interpretovali.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis named "The attitudes of social education students towards homoparental families" is to find out - based on the research - what attitudes students of social education take towards homoparental families. The diploma thesis consists of a theoretical and an empirical part. The teoretical part describes social pedagogy and social education. With respect to the objective of the diploma thesis we also focus on the family and homoparentality. The practical part is realized by quantitative descriptive research. The Data are obtained through a questionnaire survey, specifically using Likert scale, by fulltime forms (presence form of study) university students of social pedagogy. In the end of the diploma thesis we summarize and interpret the gained information.
Klíčová slova
Postoje, sociální pedagogika, studium sociální pedagogiky, rodina, homoparentalita
Klíčová slova v angličtině
Attitudes, social pedagogy, social education, family, homoparentality
Rozsah průvodní práce
72 s. (102 898 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce s názvem ,,Výzkum postojů studentů sociální pedagogiky k homoparentálním rodinám" je na základě realizovaného výzkumného šetření zjistit, jaké postoje zaujímají studenti sociální pedagogiky vůči homoparentálním rodinám. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část je zaměřena na sociální pedagogiku a studium sociální pedagogiky. Z hlediska zaměření diplomové práce se také soustředí na rodinu a homoparentalitu. Empirická část je realizována formou kvantitativního deskriptivního výzkumu. Údaje jsou získány pomocí dotazníkového šetření, konkrétně pomocí Likertových škál, u vysokoškolských studentů prezenční formy studia oboru sociální pedagogika. V závěru práce jsme získané informace shrnuli a interpretovali.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis named "The attitudes of social education students towards homoparental families" is to find out - based on the research - what attitudes students of social education take towards homoparental families. The diploma thesis consists of a theoretical and an empirical part. The teoretical part describes social pedagogy and social education. With respect to the objective of the diploma thesis we also focus on the family and homoparentality. The practical part is realized by quantitative descriptive research. The Data are obtained through a questionnaire survey, specifically using Likert scale, by fulltime forms (presence form of study) university students of social pedagogy. In the end of the diploma thesis we summarize and interpret the gained information.
Klíčová slova
Postoje, sociální pedagogika, studium sociální pedagogiky, rodina, homoparentalita
Klíčová slova v angličtině
Attitudes, social pedagogy, social education, family, homoparentality
Zásady pro vypracování
1) Podrobné seznámení s aktuální směrnicí děkana "Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací" a rešerše informačních zdrojů, vztahujících se k tématu.
2) Vypracování teoretické části, která bude vycházet ze zvolené odborné literatury.
3) Příprava výzkumu: definování cíle práce, určení výzkumných otázek a formulace výzkumného problému, výběr výzkumného vzorku, příprava vhodných výzkumných nástrojů.
4) Realizace vlastního výzkumu na vybraném vzorku studentů sociální pedagogiky.
5) Zpracování a vyhodnocení dat. Formulace výsledků a závěrů, zhodnocení výzkumu.
Zásady pro vypracování
1) Podrobné seznámení s aktuální směrnicí děkana "Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací" a rešerše informačních zdrojů, vztahujících se k tématu.
2) Vypracování teoretické části, která bude vycházet ze zvolené odborné literatury.
3) Příprava výzkumu: definování cíle práce, určení výzkumných otázek a formulace výzkumného problému, výběr výzkumného vzorku, příprava vhodných výzkumných nástrojů.
4) Realizace vlastního výzkumu na vybraném vzorku studentů sociální pedagogiky.
5) Zpracování a vyhodnocení dat. Formulace výsledků a závěrů, zhodnocení výzkumu.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. 1. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KUTÁLKOVÁ, Petra. Duhové rodiny ve stínu státu: situace homoparentálních rodin s malými dětmi. 1. Praha: Prague Pride, 2015. ISBN 978-80-260-9143-1.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 2. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SLOBODA, Zdeněk. Dospívání, rodičovství a (homo)sexualita. 1. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-09-1.
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. 1. Praha: Maxdorf, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. 1. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KUTÁLKOVÁ, Petra. Duhové rodiny ve stínu státu: situace homoparentálních rodin s malými dětmi. 1. Praha: Prague Pride, 2015. ISBN 978-80-260-9143-1.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 2. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SLOBODA, Zdeněk. Dospívání, rodičovství a (homo)sexualita. 1. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-09-1.
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. 1. Praha: Maxdorf, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.