Má Magisterská práce s tématem Používání genderovych stereotypů v reklamě na
Ukrajině a v Česku. To je spojeno s meziročním zvyšováním projevů fyzickych,
psychologickych a sexuálních útoků proti ženám. Jedním z důvodů existence kultury
násilí proti ženám jsou stereotypní představy o kvalitách a rolích žen a mužů v různych
společnostech neboli genderové stereotypy. Nejvíce populárním zdrojem translace a
propagace takovych stereotypů je reklama.
Anotace v angličtině
My Master's thesis on the topic of using gender stereotypes in advertising in Ukraine
and the Czech Republic. This is associated with an annual increase in the manifestations
of physical, psychological and sexual attacks against women. One of the reasons for the
existence of a culture of violence against women is stereotyped ideas about the qualities
and roles of women and men in different societies or gender stereotypes. The most
popular source of translation and promotion of such stereotypes is advertising.
Gender, Ukraine, stereotype, advertising, photography, women
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Má Magisterská práce s tématem Používání genderovych stereotypů v reklamě na
Ukrajině a v Česku. To je spojeno s meziročním zvyšováním projevů fyzickych,
psychologickych a sexuálních útoků proti ženám. Jedním z důvodů existence kultury
násilí proti ženám jsou stereotypní představy o kvalitách a rolích žen a mužů v různych
společnostech neboli genderové stereotypy. Nejvíce populárním zdrojem translace a
propagace takovych stereotypů je reklama.
Anotace v angličtině
My Master's thesis on the topic of using gender stereotypes in advertising in Ukraine
and the Czech Republic. This is associated with an annual increase in the manifestations
of physical, psychological and sexual attacks against women. One of the reasons for the
existence of a culture of violence against women is stereotyped ideas about the qualities
and roles of women and men in different societies or gender stereotypes. The most
popular source of translation and promotion of such stereotypes is advertising.
Gender, Ukraine, stereotype, advertising, photography, women
Zásady pro vypracování
Ve své magisterské práci se budu zabývat tématem používání genderových stereotypů v reklamě na Ukrajině a v Česku. To je spojeno s meziročním zvyšováním projevů fyzických, psychologických a sexuálních útoků proti ženám. Jedním z důvodů existence kultury násilí proti ženám jsou stereotypní představy o kvalitách a rolích žen a mužů v různých společnostech neboli genderové stereotypy. Nejvíce populárním zdrojem translace a propagace takových stereotypů je reklama.
Zásady pro vypracování
Ve své magisterské práci se budu zabývat tématem používání genderových stereotypů v reklamě na Ukrajině a v Česku. To je spojeno s meziročním zvyšováním projevů fyzických, psychologických a sexuálních útoků proti ženám. Jedním z důvodů existence kultury násilí proti ženám jsou stereotypní představy o kvalitách a rolích žen a mužů v různých společnostech neboli genderové stereotypy. Nejvíce populárním zdrojem translace a propagace takových stereotypů je reklama.
Seznam doporučené literatury
1.CAMERON, Deborah. Feminism: A Brief Introduction to the Ideas, Debates, and Politics of the Movement. Chicago: UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS, 2019. 138 s. ISBN 022662062X
2. DICKER, Rory Cook. A History of Feminisms. New York: SEAL PRESS, 2016. 216 s. ISBN 1580055885
3. GOSLING Lucinda., ROBINSON Hilary., TOBIN Amy. Art of Feminism: Images that Shaped the Fight for Equality, 1857-2017. San Francisco: CHRONICLE BOOKS LLC, 2018. 272 s. ISBN 1452169926
Seznam doporučené literatury
1.CAMERON, Deborah. Feminism: A Brief Introduction to the Ideas, Debates, and Politics of the Movement. Chicago: UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS, 2019. 138 s. ISBN 022662062X
2. DICKER, Rory Cook. A History of Feminisms. New York: SEAL PRESS, 2016. 216 s. ISBN 1580055885
3. GOSLING Lucinda., ROBINSON Hilary., TOBIN Amy. Art of Feminism: Images that Shaped the Fight for Equality, 1857-2017. San Francisco: CHRONICLE BOOKS LLC, 2018. 272 s. ISBN 1452169926