Diplomová práce se zaměřuje na výuku CLIL na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá její charakteristikou a postavením v českém školství. Empirická část je založena na implementaci CLILu v hodinách zeměpisu v 6. a 8. ročníku vybrané základní školy. Na konci pedagogického experimentu je celá výuka analyzována.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the teaching of CLIL method at lower secondary school. The theoretical part deals with CLIL characteristic and its position in the Czech education system. The empirical part is based on the implementation of CLIL in geography classes at the 6th and 8th grades of elementary school. At the end of the pedagogical experiment, the lessons are further analyzed.
Klíčová slova
CLIL, anglický jazyk, zeměpis, základní škola, pedagogický experiment
Klíčová slova v angličtině
CLIL, English language, Geography, elementary school, pedagogical experiment
Rozsah průvodní práce
112 s. (144 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na výuku CLIL na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá její charakteristikou a postavením v českém školství. Empirická část je založena na implementaci CLILu v hodinách zeměpisu v 6. a 8. ročníku vybrané základní školy. Na konci pedagogického experimentu je celá výuka analyzována.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the teaching of CLIL method at lower secondary school. The theoretical part deals with CLIL characteristic and its position in the Czech education system. The empirical part is based on the implementation of CLIL in geography classes at the 6th and 8th grades of elementary school. At the end of the pedagogical experiment, the lessons are further analyzed.
Klíčová slova
CLIL, anglický jazyk, zeměpis, základní škola, pedagogický experiment
Klíčová slova v angličtině
CLIL, English language, Geography, elementary school, pedagogical experiment
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na výuku CLIL na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá charakteristikou a postavením principů CLIL v českém školství. Empirická část je založena na implementaci CLILu v hodinách zeměpisu v 8. ročníku vybrané základní školy. Na konci pedagogického experimentu je celá výuka analyzována.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na výuku CLIL na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá charakteristikou a postavením principů CLIL v českém školství. Empirická část je založena na implementaci CLILu v hodinách zeměpisu v 8. ročníku vybrané základní školy. Na konci pedagogického experimentu je celá výuka analyzována.
Seznam doporučené literatury
BENTLEY, K. The TKT course: CLIL. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. Cambridge ESOL. Teaching geography through English: A CLIL approach. Dostupné z http://www.unifg.it/sites/default/files/allegatiparagrafo/21-01-2014/teaching_geography_through_clil.pdf COYLE, D., HOOD, P., MARSH, D. CLIL: content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 173 s. ISBN 9780521112987. DELLER, S., PRICE, C., Teaching Other Subjects through English. Oxford University Press, 2007. 151 s. ISBN 978-0-19-442578-0. LAMBERT, D., BALDERSTONE, D. Learning to teach geography in the secondary school: A companion to school experience (2nd ed.). London: Routledge, 2010. MEHISTO, P. et al. Uncovering CLIL: Content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008. MOORE, P., LORENZO, F. Adapting authentic materials for CLIL classrooms: An empirical study. VIEWS, 2007, 16 (3), 28-35. Dostupné z https://anglistik.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/dep_anglist/weitere_Uploads/Views/Views_0703.pdf NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M.: Teacher training for Content and Language Integrated Learning. The Professional Education and Development of Teachers of Mathematics, 2005. Dostupné z http://stwww.weizmann.ac.il/G-math/ICMI/
Seznam doporučené literatury
BENTLEY, K. The TKT course: CLIL. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. Cambridge ESOL. Teaching geography through English: A CLIL approach. Dostupné z http://www.unifg.it/sites/default/files/allegatiparagrafo/21-01-2014/teaching_geography_through_clil.pdf COYLE, D., HOOD, P., MARSH, D. CLIL: content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 173 s. ISBN 9780521112987. DELLER, S., PRICE, C., Teaching Other Subjects through English. Oxford University Press, 2007. 151 s. ISBN 978-0-19-442578-0. LAMBERT, D., BALDERSTONE, D. Learning to teach geography in the secondary school: A companion to school experience (2nd ed.). London: Routledge, 2010. MEHISTO, P. et al. Uncovering CLIL: Content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008. MOORE, P., LORENZO, F. Adapting authentic materials for CLIL classrooms: An empirical study. VIEWS, 2007, 16 (3), 28-35. Dostupné z https://anglistik.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/dep_anglist/weitere_Uploads/Views/Views_0703.pdf NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M.: Teacher training for Content and Language Integrated Learning. The Professional Education and Development of Teachers of Mathematics, 2005. Dostupné z http://stwww.weizmann.ac.il/G-math/ICMI/