Cílem diplomové práce je vypracování marketingového záměru na využití vlastní dopravy pro internetový prodej lékárny. Jde o to ověřit, zda úspěšný projekt internetového obchodu Pilulka fungující v Praze, lze aplikovat také v regionu Ústí nad Labem. Postup výzkumu začíná zaměřením se na specifika podnikání v lékárenském odvětví a na nové trendy v on-line nakupování. V další části se mapuje konkurenční prostředí a marketingové strategie internetových lékáren. Analýza mikroprostředí a příležitotostí vychází z lokálního průzkumu formou dotazování zákazníků lékáren. Na základě získaných poznatků je zpracován marketingový záměr včetně ekonomického zhodnocení. Následně je vypracovaný rozpočet pro vlastní dopravu objednávek, který má zajistit nejrychlejší doručení zásilek v regionu. Výsledek práce má potvrdit zájem o tuto službu a poskytnout inspiraci pro otevření internetové lékárny v regionu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to develop a marketing plan for the use of its own delivery for the online sale of the pharmacy. It is about confirming whether the successful project of the Pilulka´s internet business operating in Prague can also be applied in the Ústí nad Labem region. The research process begins with a focus on the specifics of the pharmacy business and on the new trends in online shopping. The next section monitors the competitive environment and marketing strategies of online pharmacies. The analysis of the microenvironment and opportunities is based on a local pharmacy customer´s survey. The marketing plan including economic evaluation is based on the learning. Subsequently, a budget for the own delivery of orders is evolved, which leads to the fastest delivery of orders in the region. The result of the work is to confirm the interest in this service and provide inspiration for the opening of an internet pharmacy in the region.
Klíčová slova
Marketingový záměr, marketingová komunikace, internetový prodej, lékárna, doprava zboží
Klíčová slova v angličtině
Marketing plan, marketing communication, online sales, pharmacy, delivery of goods
Rozsah průvodní práce
65 s. (100 923 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vypracování marketingového záměru na využití vlastní dopravy pro internetový prodej lékárny. Jde o to ověřit, zda úspěšný projekt internetového obchodu Pilulka fungující v Praze, lze aplikovat také v regionu Ústí nad Labem. Postup výzkumu začíná zaměřením se na specifika podnikání v lékárenském odvětví a na nové trendy v on-line nakupování. V další části se mapuje konkurenční prostředí a marketingové strategie internetových lékáren. Analýza mikroprostředí a příležitotostí vychází z lokálního průzkumu formou dotazování zákazníků lékáren. Na základě získaných poznatků je zpracován marketingový záměr včetně ekonomického zhodnocení. Následně je vypracovaný rozpočet pro vlastní dopravu objednávek, který má zajistit nejrychlejší doručení zásilek v regionu. Výsledek práce má potvrdit zájem o tuto službu a poskytnout inspiraci pro otevření internetové lékárny v regionu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to develop a marketing plan for the use of its own delivery for the online sale of the pharmacy. It is about confirming whether the successful project of the Pilulka´s internet business operating in Prague can also be applied in the Ústí nad Labem region. The research process begins with a focus on the specifics of the pharmacy business and on the new trends in online shopping. The next section monitors the competitive environment and marketing strategies of online pharmacies. The analysis of the microenvironment and opportunities is based on a local pharmacy customer´s survey. The marketing plan including economic evaluation is based on the learning. Subsequently, a budget for the own delivery of orders is evolved, which leads to the fastest delivery of orders in the region. The result of the work is to confirm the interest in this service and provide inspiration for the opening of an internet pharmacy in the region.
Klíčová slova
Marketingový záměr, marketingová komunikace, internetový prodej, lékárna, doprava zboží
Klíčová slova v angličtině
Marketing plan, marketing communication, online sales, pharmacy, delivery of goods
Zásady pro vypracování
V této práci bude zpracován marketingový záměr na využití vlastní dopravy pro internetový prodej lékárny. Jde o to ověřit, zda úspěšný projekt internetového obchodu Pilulka fugnující v Praze, lze aplikovat také v regionu Ústí nad Labem.V práci se zmapuje konkurenčí prostředí internetových lékáren s použitím SWOT analýzy. Dále se provede dotazníkové šetření cca 100 zákazníků lékárny, které ověří zájem o tuto službu a vhodnost zvolené marketingové komunikace. Výsledkem bude zpracování marketingového záměru včetně ekonomického zhodnocení a návratnosti investice. Důvodem je zjištění potenciálu pro otevření internetové lékárny v regionu.
Zásady pro vypracování
V této práci bude zpracován marketingový záměr na využití vlastní dopravy pro internetový prodej lékárny. Jde o to ověřit, zda úspěšný projekt internetového obchodu Pilulka fugnující v Praze, lze aplikovat také v regionu Ústí nad Labem.V práci se zmapuje konkurenčí prostředí internetových lékáren s použitím SWOT analýzy. Dále se provede dotazníkové šetření cca 100 zákazníků lékárny, které ověří zájem o tuto službu a vhodnost zvolené marketingové komunikace. Výsledkem bude zpracování marketingového záměru včetně ekonomického zhodnocení a návratnosti investice. Důvodem je zjištění potenciálu pro otevření internetové lékárny v regionu.
Seznam doporučené literatury
Akram, M. S. (2018). Drivers and Barriers to Online Shopping in a Newly Digitalized Society. TEM Journal, p. 118-127.
Apatykář. (2017). Benu posiluje e-shop. Retrieved April 6, 2017, from http://www.apatykar.info/kratke-zpravy-14068/
Benu lékárna. (2018). Doprava a platba. Retrieved April 6, 2018, from https://www.benu.cz/doprava-a-platba
Brusch, M., & Stüber, E. (2013). Trends in logistic in the German e-commerce and the particular relevance of managing product returns. Scientific Journal of Logistics, p.293-300
Čabanová, A. (2018). Stát chce umožnit internetový prodej léků na recept. Retrieved April 6, 2018, from https://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/stat-chce-umoznit-internetovy-prodej-leku-na-recept-1344039
Cárdenas, J. B. (2017). E-commerce last-mile in Belgium: Developing an external cost delivery index. Research in Transportation Business & Management, p. 123-129.
ČSÚ (2017). Polovina čechů nakupuje na interentu. Retrieved April 6, 2018, from https://www.czso.cz/csu/czso/polovina-cechu-nakupuje-na-internetu
Dimitrios, P. K., & Minarikova, D., & Markos, A., & Malovecká, A., & Minarik, P. (2018). Community pharmacy customer segmentation based on factors influencing their selection of pharmacy and over-the-counter medicines. Saudi Pharmaceutical Journal, p.33-43.
Doherty, N. F., & Shakur, M., & Chadwick, F. E. (2015). The role of e-service quality management in the delivery business value. Journal of Retailing and Consumer Services, p. 52-62.
E-commerce. (2016). Stav e-commerce v ČR. Retrieved April 6, 2018, from https://www.shoptet.cz/stav-e-commerce-v-cr-2016/
E-commerce (2017). Velikost e-commerce trhu. Retrieved April 6, 2018, from https://www.ceska-ecommerce.cz/#trendy
Internet Pharmacy Policy Guide. (2018). Country by Country - Internet Pharmacy Regulations. Retrieved June 7, 2018, from https://s3-us-west-2.amazonaws.com/production-public-wp-content/wp-content/ uploads/2016/06/Country_by_Country_-_Internet_Pharmacy_Regulations_-_3-23-15.pdf
Lin, J., & Zhou, W., & Du, L. (2017). Is on-demand same day package delivery service green? Transportation Research - Transport and Environment, part D.
Paták, M., & Lošťáková, H., & Curdová, M., & Vlčková, V. (2014). The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools. Procedia - Social and Behavioral Sciences, p. 552-562.
Seznam doporučené literatury
Akram, M. S. (2018). Drivers and Barriers to Online Shopping in a Newly Digitalized Society. TEM Journal, p. 118-127.
Apatykář. (2017). Benu posiluje e-shop. Retrieved April 6, 2017, from http://www.apatykar.info/kratke-zpravy-14068/
Benu lékárna. (2018). Doprava a platba. Retrieved April 6, 2018, from https://www.benu.cz/doprava-a-platba
Brusch, M., & Stüber, E. (2013). Trends in logistic in the German e-commerce and the particular relevance of managing product returns. Scientific Journal of Logistics, p.293-300
Čabanová, A. (2018). Stát chce umožnit internetový prodej léků na recept. Retrieved April 6, 2018, from https://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/stat-chce-umoznit-internetovy-prodej-leku-na-recept-1344039
Cárdenas, J. B. (2017). E-commerce last-mile in Belgium: Developing an external cost delivery index. Research in Transportation Business & Management, p. 123-129.
ČSÚ (2017). Polovina čechů nakupuje na interentu. Retrieved April 6, 2018, from https://www.czso.cz/csu/czso/polovina-cechu-nakupuje-na-internetu
Dimitrios, P. K., & Minarikova, D., & Markos, A., & Malovecká, A., & Minarik, P. (2018). Community pharmacy customer segmentation based on factors influencing their selection of pharmacy and over-the-counter medicines. Saudi Pharmaceutical Journal, p.33-43.
Doherty, N. F., & Shakur, M., & Chadwick, F. E. (2015). The role of e-service quality management in the delivery business value. Journal of Retailing and Consumer Services, p. 52-62.
E-commerce. (2016). Stav e-commerce v ČR. Retrieved April 6, 2018, from https://www.shoptet.cz/stav-e-commerce-v-cr-2016/
E-commerce (2017). Velikost e-commerce trhu. Retrieved April 6, 2018, from https://www.ceska-ecommerce.cz/#trendy
Internet Pharmacy Policy Guide. (2018). Country by Country - Internet Pharmacy Regulations. Retrieved June 7, 2018, from https://s3-us-west-2.amazonaws.com/production-public-wp-content/wp-content/ uploads/2016/06/Country_by_Country_-_Internet_Pharmacy_Regulations_-_3-23-15.pdf
Lin, J., & Zhou, W., & Du, L. (2017). Is on-demand same day package delivery service green? Transportation Research - Transport and Environment, part D.
Paták, M., & Lošťáková, H., & Curdová, M., & Vlčková, V. (2014). The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools. Procedia - Social and Behavioral Sciences, p. 552-562.