Práce se zabývá vytvořením marketingové komunikace carpoolingové aplikace. Nástrojem této marketingové komunikace je video, které bude umístěno na YouTube. Toto video má za cíl zvýšit povědomí o carpoolingu, vysvětlit funkce carpoolingové aplikace a poukázat na důvody jejího využití u generace X. Cílem práce je zjistit, jak nejlépe seznámit generaci X prostřednictvím videa s carpoolingovou aplikací a poznatky využít při zpracování videa. Nejprve bylo realizováno dotazování, kterým bylo zjišťováno povědomí respondentů o službě carpooling a atributy, které jsou v rámci carpoolingu pro respondenty důležité. Tyto informace jsou využity pro tvorbu videa. Cílovou skupinou jsou lidé z generace X, konkrétně zaměstnanci Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Tato práce poslouží k šíření povědomí o nové aplikaci pro probíhající projekt na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Anotace v angličtině
The work deals with the marketing communication creation of the carpooling application. The tool of this marketing communication is a video that will be placed on YouTube. This video aims to raise an awareness of carpooling, explains the functions of the carpooling application and point out the reasons for its use by Generation X. The objective is to find out the best way how to acquaint the Generation X through video with a carpooling application and use the knowledge in video processing. First, a survey was conducted to determine the respondents' awareness of the carpooling service and the attributes that are important for the respondents within the carpooling. This information is used to create the video. The target group are people from Generation X, specifically employees of the Jan Evangelista Purkyně University. This work will help to spread awareness of the new application for the ongoing project at the Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem.
Klíčová slova
marketingová komunikace, carpooling, video marketing, generace X, sdílená ekonomika
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, carpooling, video marketing, generation X, sharing economy
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vytvořením marketingové komunikace carpoolingové aplikace. Nástrojem této marketingové komunikace je video, které bude umístěno na YouTube. Toto video má za cíl zvýšit povědomí o carpoolingu, vysvětlit funkce carpoolingové aplikace a poukázat na důvody jejího využití u generace X. Cílem práce je zjistit, jak nejlépe seznámit generaci X prostřednictvím videa s carpoolingovou aplikací a poznatky využít při zpracování videa. Nejprve bylo realizováno dotazování, kterým bylo zjišťováno povědomí respondentů o službě carpooling a atributy, které jsou v rámci carpoolingu pro respondenty důležité. Tyto informace jsou využity pro tvorbu videa. Cílovou skupinou jsou lidé z generace X, konkrétně zaměstnanci Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Tato práce poslouží k šíření povědomí o nové aplikaci pro probíhající projekt na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Anotace v angličtině
The work deals with the marketing communication creation of the carpooling application. The tool of this marketing communication is a video that will be placed on YouTube. This video aims to raise an awareness of carpooling, explains the functions of the carpooling application and point out the reasons for its use by Generation X. The objective is to find out the best way how to acquaint the Generation X through video with a carpooling application and use the knowledge in video processing. First, a survey was conducted to determine the respondents' awareness of the carpooling service and the attributes that are important for the respondents within the carpooling. This information is used to create the video. The target group are people from Generation X, specifically employees of the Jan Evangelista Purkyně University. This work will help to spread awareness of the new application for the ongoing project at the Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem.
Klíčová slova
marketingová komunikace, carpooling, video marketing, generace X, sdílená ekonomika
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, carpooling, video marketing, generation X, sharing economy
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat vytvořením marketingové komunikace carpoolingové aplikace. Nástrojem této marketingové komunikace bude video, které bude umístěno na YouTube. Toto video bude mít za cíl zvýšit povědomí o carpoolingu, vysvětlit funkce carpoolingové aplikace a poukázat na důvody jejího využití u generace X. Cílem práce je zjistit, jak nejlépe seznámit generaci X prostřednictvím videa s carpoolingovou aplikací a poznatky využít při zpracování videa. Nejprve bude realizováno dotazování, kterým bude zjišťováno povědomí respondentů o službě carpooling a atributy, které jsou v rámci carpoolingu pro respondenty důležité. Tyto informace budou využity pro tvorbu videa. Cílovou skupinou budou lidé z generace X, konkrétně zaměstnanci Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Tato práce poslouží k šíření povědomí o nové aplikaci pro probíhající projekt na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat vytvořením marketingové komunikace carpoolingové aplikace. Nástrojem této marketingové komunikace bude video, které bude umístěno na YouTube. Toto video bude mít za cíl zvýšit povědomí o carpoolingu, vysvětlit funkce carpoolingové aplikace a poukázat na důvody jejího využití u generace X. Cílem práce je zjistit, jak nejlépe seznámit generaci X prostřednictvím videa s carpoolingovou aplikací a poznatky využít při zpracování videa. Nejprve bude realizováno dotazování, kterým bude zjišťováno povědomí respondentů o službě carpooling a atributy, které jsou v rámci carpoolingu pro respondenty důležité. Tyto informace budou využity pro tvorbu videa. Cílovou skupinou budou lidé z generace X, konkrétně zaměstnanci Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Tato práce poslouží k šíření povědomí o nové aplikaci pro probíhající projekt na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Seznam doporučené literatury
Alexa. (2019). The top 500 sites on the web. [online]. Retrieved April 05, 2019, from https://www.alexa.com/topsites
Apte, U. M., & Davis, M. M. (2019). Sharing Economy Services: BUSINESS MODEL GENERATION. California Management Review, 61(2), 104. Bormane, S., & Batraga, A. (2018). Digital Promotion as Solution for Integrated Marketing Communication in Business. Economic Science for Rural Development Conference Proceedings, (48), 338-347.
Forbes. (2017). Tabulka generací. [online]. Retrieved April 21, 2019, from http://generace.forbes.cz/tabulka/
Galland, S., Knapen, L., Yasar, A.-U.-H., Gaud, N., Janssens, D., Lamotte, O., Wets, G. (2014). Multi-agent simulation of individual mobility behavior in carpooling. Transportation Research Part C, 45, 83-98.
Gheorghiu, A. (2018). Latest Developments of the Sharing Economy in Romania. Hyperion International Journal of Econophysics & New Economy, 11(2), 113-125.
Lissitsa, S., & Kol, O. (2016). Generation X vs. Generation Y - A decade of online shopping. Journal of Retailing and Consumer Services, 31, 304-312. Myšák, P. (2015). Next Vision: Pochopte zákazníka: byznys framework See-Think-Do-Care [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.nextvision.cz/blog/see-think-do-care
Salamanis, A., Kehagias, D. D., Tsoukalas, D., & Tzovaras, D. (2019). Reputation assessment mechanism for carpooling applications based on clustering user travel preferences. International Journal of Transportation Science and Technology, 8, 68-81.
Shaheen, S. A., Chan, N. D., & Gaynor, T. (2016). Casual carpooling in the San Francisco Bay Area: Understanding user characteristics, behaviors, and motivations. Transport Policy, 51, 165-173.
Siuhi, S., & Mwakalonge, J. (2016). Original Research Paper: Opportunities and challenges of smart mobile applications in transportation. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 3, 582-592.
Visibility. (2017). See Think Do Care - zjednoduší každý marketingový projekt. [online]. Retrieved May 20, 2019, from https://www.visibility.cz/see-think-care-zjednodusi-kazdy-marketingovy-projekt/
YouTube. (2019). YouTube pro tisk. [online]. Retrieved May 05, 2019, from https://www.youtube.com/intl/cs/yt/about/press/
Zemanová, M. (2017). Focus Agency: Infografika: Jak generace X, Y a Z sledují video obsah [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/infografika--jak-generace-x--y-a-z-sleduji-video-obsah__s288x12812.html
Zulfikar, R., & Mayvita, P. A. (2019). Does Green Economy Video Really Work? The Effectiveness of Using Video Content Marketing in Forming MSMEs Perception and Behavior to Implement Green Economy. Jema: Jurnal Ilmiah Bidang Akuntansi Dan Manajemen, (1), 34.
Života, J. (2017). BlueGhost: 4 fáze STDC: Jak správně nastavit marketingovou strategii [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.blueghost.cz/clanek/4-faze-stdc-mate-spravne-nastaveny-marketingovy-koncept-2/
Seznam doporučené literatury
Alexa. (2019). The top 500 sites on the web. [online]. Retrieved April 05, 2019, from https://www.alexa.com/topsites
Apte, U. M., & Davis, M. M. (2019). Sharing Economy Services: BUSINESS MODEL GENERATION. California Management Review, 61(2), 104. Bormane, S., & Batraga, A. (2018). Digital Promotion as Solution for Integrated Marketing Communication in Business. Economic Science for Rural Development Conference Proceedings, (48), 338-347.
Forbes. (2017). Tabulka generací. [online]. Retrieved April 21, 2019, from http://generace.forbes.cz/tabulka/
Galland, S., Knapen, L., Yasar, A.-U.-H., Gaud, N., Janssens, D., Lamotte, O., Wets, G. (2014). Multi-agent simulation of individual mobility behavior in carpooling. Transportation Research Part C, 45, 83-98.
Gheorghiu, A. (2018). Latest Developments of the Sharing Economy in Romania. Hyperion International Journal of Econophysics & New Economy, 11(2), 113-125.
Lissitsa, S., & Kol, O. (2016). Generation X vs. Generation Y - A decade of online shopping. Journal of Retailing and Consumer Services, 31, 304-312. Myšák, P. (2015). Next Vision: Pochopte zákazníka: byznys framework See-Think-Do-Care [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.nextvision.cz/blog/see-think-do-care
Salamanis, A., Kehagias, D. D., Tsoukalas, D., & Tzovaras, D. (2019). Reputation assessment mechanism for carpooling applications based on clustering user travel preferences. International Journal of Transportation Science and Technology, 8, 68-81.
Shaheen, S. A., Chan, N. D., & Gaynor, T. (2016). Casual carpooling in the San Francisco Bay Area: Understanding user characteristics, behaviors, and motivations. Transport Policy, 51, 165-173.
Siuhi, S., & Mwakalonge, J. (2016). Original Research Paper: Opportunities and challenges of smart mobile applications in transportation. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 3, 582-592.
Visibility. (2017). See Think Do Care - zjednoduší každý marketingový projekt. [online]. Retrieved May 20, 2019, from https://www.visibility.cz/see-think-care-zjednodusi-kazdy-marketingovy-projekt/
YouTube. (2019). YouTube pro tisk. [online]. Retrieved May 05, 2019, from https://www.youtube.com/intl/cs/yt/about/press/
Zemanová, M. (2017). Focus Agency: Infografika: Jak generace X, Y a Z sledují video obsah [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/infografika--jak-generace-x--y-a-z-sleduji-video-obsah__s288x12812.html
Zulfikar, R., & Mayvita, P. A. (2019). Does Green Economy Video Really Work? The Effectiveness of Using Video Content Marketing in Forming MSMEs Perception and Behavior to Implement Green Economy. Jema: Jurnal Ilmiah Bidang Akuntansi Dan Manajemen, (1), 34.
Života, J. (2017). BlueGhost: 4 fáze STDC: Jak správně nastavit marketingovou strategii [Online]. Retrieved May 04, 2019, from https://www.blueghost.cz/clanek/4-faze-stdc-mate-spravne-nastaveny-marketingovy-koncept-2/