Tématem práce je zjištění spokojenosti zaměstnanců ve vybraném strojírenském podniku na základě využití Herzbergovy metody a metody využité v práci "Job Satisfaction 2017. Metody definují přístup ke zjišťování, práci a interpretaci významných motivačních faktorů ovlivňujících jednotlivé zaměstnance. Pocit s pokojenosti a štěstí v práci je prokázán jako jeden z hlavních faktorů majících vliv na úspěšnost organizace jako celku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat aktuální stav motivační strategie a spokojenosti zaměstnanců ve vybraném strojírenském podniku. Byla využita primární data z osobního sběru informací pomocí rozhovoru s vedením podniku a dvou zhotovených dotazníků zacílených na personál. První dotazník využívá Herzbergovy tradiční a ověřené metody. Druhý dotazník využívá přístupu Happiness Research Institutu, který je inovativnější a umožňuje také možnost benchmarkingu mezi podniky. Analyzována byla dále saturace motivačních faktorů ze strany zaměstnanců, která za pomoci statistického porovnání s významnými motivačními faktory poukazuje na největší nedostatky v motivaci zaměstnanců. Zjišťována byla také rozdílnost preferencí v závislosti na věku respondentů, pracovní pozici a délce praxe zaměstnance ve vybraném podniku. Výsledky a vyhodnocení výzkumu přináší přehled důležitých motivačních faktorů, méně důležitých motivačních faktorů a míru saturace jednotlivých faktorů. Dále byla vypočtena míra spokojenosti zaměstnanců v podniku a porovnána s výsledky jiných podniků z již provedených výzkumů. Unikátní hodnotou práce je vyzdvižení existence rozdílnosti preferencí zaměstnanců s ohledem na jejich věk. Změny preferencí na základě přibývajícího věku, jsou detailně interpretovány.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is to find out, whether employees are satisfied in an engineering company. Herzberger's and "Job Satisfaction" methods define an approach to recognition, work and interpretation of significant motivational factors determining all employees. The feeling of satisfaction and happiness at work are proved to be as one of the main factor having an affect on the fruitfulness of company as a unit. The object of this thesis was to map the actual situation of motivational strategy and employees satisfaction in engineering company. Primary data were used from personal collection of information with help of interviews, which were made with company management, and two employee questionnaires. The first questionnaire uses traditional and verificated Herzberger's methods. The second questionnaire uses the approach of the Happines Research institute, which is more inovative and offers a benchmarking within the companies. A saturation of motivational factors was analyzed from employees side, which with help of statistical comparing and significant motivational factors refers to the biggest gaps in employees motivation. Also different ages, job position and the length of practice between the employees had the affect on preferences. The results and evaluation of this research bring the summary of important motivational factors and the level of factor saturation in. Futhermore the level of employee satisfaction was calculated and compared with other results from companies which took the same or similar research. The unique value of this research is an accentuation of existence of different preferences in relation to their distinct age. The change of preferences based on increasing age were interpreted in detail in the research section of this thesis.
Tématem práce je zjištění spokojenosti zaměstnanců ve vybraném strojírenském podniku na základě využití Herzbergovy metody a metody využité v práci "Job Satisfaction 2017. Metody definují přístup ke zjišťování, práci a interpretaci významných motivačních faktorů ovlivňujících jednotlivé zaměstnance. Pocit s pokojenosti a štěstí v práci je prokázán jako jeden z hlavních faktorů majících vliv na úspěšnost organizace jako celku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat aktuální stav motivační strategie a spokojenosti zaměstnanců ve vybraném strojírenském podniku. Byla využita primární data z osobního sběru informací pomocí rozhovoru s vedením podniku a dvou zhotovených dotazníků zacílených na personál. První dotazník využívá Herzbergovy tradiční a ověřené metody. Druhý dotazník využívá přístupu Happiness Research Institutu, který je inovativnější a umožňuje také možnost benchmarkingu mezi podniky. Analyzována byla dále saturace motivačních faktorů ze strany zaměstnanců, která za pomoci statistického porovnání s významnými motivačními faktory poukazuje na největší nedostatky v motivaci zaměstnanců. Zjišťována byla také rozdílnost preferencí v závislosti na věku respondentů, pracovní pozici a délce praxe zaměstnance ve vybraném podniku. Výsledky a vyhodnocení výzkumu přináší přehled důležitých motivačních faktorů, méně důležitých motivačních faktorů a míru saturace jednotlivých faktorů. Dále byla vypočtena míra spokojenosti zaměstnanců v podniku a porovnána s výsledky jiných podniků z již provedených výzkumů. Unikátní hodnotou práce je vyzdvižení existence rozdílnosti preferencí zaměstnanců s ohledem na jejich věk. Změny preferencí na základě přibývajícího věku, jsou detailně interpretovány.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is to find out, whether employees are satisfied in an engineering company. Herzberger's and "Job Satisfaction" methods define an approach to recognition, work and interpretation of significant motivational factors determining all employees. The feeling of satisfaction and happiness at work are proved to be as one of the main factor having an affect on the fruitfulness of company as a unit. The object of this thesis was to map the actual situation of motivational strategy and employees satisfaction in engineering company. Primary data were used from personal collection of information with help of interviews, which were made with company management, and two employee questionnaires. The first questionnaire uses traditional and verificated Herzberger's methods. The second questionnaire uses the approach of the Happines Research institute, which is more inovative and offers a benchmarking within the companies. A saturation of motivational factors was analyzed from employees side, which with help of statistical comparing and significant motivational factors refers to the biggest gaps in employees motivation. Also different ages, job position and the length of practice between the employees had the affect on preferences. The results and evaluation of this research bring the summary of important motivational factors and the level of factor saturation in. Futhermore the level of employee satisfaction was calculated and compared with other results from companies which took the same or similar research. The unique value of this research is an accentuation of existence of different preferences in relation to their distinct age. The change of preferences based on increasing age were interpreted in detail in the research section of this thesis.
Tématem práce je zjištění spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku na základě využití Herzbergovy metody a Job Satisfaction Index. Metody definují přístup ke zjišťování, práci a interpretaci významných motivačních faktorů ovlivňujících jednotlivé zaměstnance. Pocit spokojenosti a štěstí v zaměstnání je prokázán jako jeden z hlavních faktorů majících vliv na úspěšnost organizace jako celku. Cílem práce je zmapovat aktuální stav motivační strategie a spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku. K naplnění cíle budou využita primární data z osobního sběru informací pomocí rozhovoru s vedením podniku a dvou zhotovených dotazníků zacílených na personál. První dotazník využívá Herzbergovy tradiční metody. Druhý dotazník využívá inovativního přístupu Happiness Research Institutu, jenž umožňuje možnost benchmarkingu mezi podniky. Analyzována bude dále saturace motivačních faktorů ze strany zaměstnanců, která za pomoci statistického porovnání s významnými motivačními faktory poukáže na největší mezery v motivaci zaměstnanců. Zjišťovány budou preference v závislosti na věku respondentů a na jejich pracovní pozici. Tato data budou vyhodnocena a mohou být použita k individuálnímu přístupu a úpravy motivační strategie k personálu s odlišným věkem a pracovním pozicím. Očekávaný výsledek práce je návrh změn a zaměření pro zlepšení spokojenosti zaměstnanců na základě zjištěných informací plynoucích z výzkumu.
Zásady pro vypracování
Tématem práce je zjištění spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku na základě využití Herzbergovy metody a Job Satisfaction Index. Metody definují přístup ke zjišťování, práci a interpretaci významných motivačních faktorů ovlivňujících jednotlivé zaměstnance. Pocit spokojenosti a štěstí v zaměstnání je prokázán jako jeden z hlavních faktorů majících vliv na úspěšnost organizace jako celku. Cílem práce je zmapovat aktuální stav motivační strategie a spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku. K naplnění cíle budou využita primární data z osobního sběru informací pomocí rozhovoru s vedením podniku a dvou zhotovených dotazníků zacílených na personál. První dotazník využívá Herzbergovy tradiční metody. Druhý dotazník využívá inovativního přístupu Happiness Research Institutu, jenž umožňuje možnost benchmarkingu mezi podniky. Analyzována bude dále saturace motivačních faktorů ze strany zaměstnanců, která za pomoci statistického porovnání s významnými motivačními faktory poukáže na největší mezery v motivaci zaměstnanců. Zjišťovány budou preference v závislosti na věku respondentů a na jejich pracovní pozici. Tato data budou vyhodnocena a mohou být použita k individuálnímu přístupu a úpravy motivační strategie k personálu s odlišným věkem a pracovním pozicím. Očekávaný výsledek práce je návrh změn a zaměření pro zlepšení spokojenosti zaměstnanců na základě zjištěných informací plynoucích z výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human resource Management Practice, Tenth Edition, Kogan Page Publishing, London, p. 264
Cockaldo, D., Djordjevic D. & Sajfert Z. (2011). Elements of the model for customer satisfaction: Serbian economy research. Total Quality Management and Business Excellence ,22(8), 807-832
Fu, W. (2014). The Impact of Caring Climate, Job Satisfaction, and Organizational Commitment on Job Performance of Employees in a China's Insurance Company. Journal of Business Ethics, 124(2), 339-349
Happiness research institute (2017). Job Satisfaction index 2017. Retrieved 22. August, 2019, Dostupné z: https://docs.wixstatic.com/ugd/928487_f752364b0a43488c8c767532c0de4926.pdf
Hitka, M. & L. Štíplová (2011). Comparing of Employees Motivation Level in Enterprises of Wood Working Industry with other Manufacturing Enterprises in Slovak Republic. Wood Industry / Drvna Industrija , 62(3), 185-192
Chladková, P., Brodsky Z., & Pakosta J. (2015). Age management v českém podniku. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics, 22(35), 55-66
Lorincova, S., Schmidtova J., a Javorcikova J. (2016). Employee job satisfaction in furniture manufacturing companies in the Slovak Republic. Drvna Industrija, 67(4), 351-362
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human resource Management Practice, Tenth Edition, Kogan Page Publishing, London, p. 264
Cockaldo, D., Djordjevic D. & Sajfert Z. (2011). Elements of the model for customer satisfaction: Serbian economy research. Total Quality Management and Business Excellence ,22(8), 807-832
Fu, W. (2014). The Impact of Caring Climate, Job Satisfaction, and Organizational Commitment on Job Performance of Employees in a China's Insurance Company. Journal of Business Ethics, 124(2), 339-349
Happiness research institute (2017). Job Satisfaction index 2017. Retrieved 22. August, 2019, Dostupné z: https://docs.wixstatic.com/ugd/928487_f752364b0a43488c8c767532c0de4926.pdf
Hitka, M. & L. Štíplová (2011). Comparing of Employees Motivation Level in Enterprises of Wood Working Industry with other Manufacturing Enterprises in Slovak Republic. Wood Industry / Drvna Industrija , 62(3), 185-192
Chladková, P., Brodsky Z., & Pakosta J. (2015). Age management v českém podniku. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics, 22(35), 55-66
Lorincova, S., Schmidtova J., a Javorcikova J. (2016). Employee job satisfaction in furniture manufacturing companies in the Slovak Republic. Drvna Industrija, 67(4), 351-362