Informace o kvalifikační práci Postoje žáků 2. stupně základních škol v Chebu k tělesné výchově a sportu s normální a rozšířenou výukou tělesné výchovy
Cílem bakalářské práce je ověřit, zda existují rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu v souvislosti s množstvím hodin tělesné výchovy na 2. stupni základních škol v Chebu. Výzkumné šetření proběhlo na 1. základní škole Cheb, která jako jediná ve městě nabízí třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, a 2. základní škole Cheb s normální výukou tělesné výchovy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 139 žáků, z toho 73 chlapců a 66 dívek. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmů souvisejících s tématem postojů, jejich utváření, změny a charakteristiky období pubescence, kde jsou popsány změny, které toto období doprovází. Dále se teoretická část věnuje pohybu, pohybové aktivitě a obecnému popisu sportu a tělesné výchovy, včetně definic, úkolů, cílů a jejich významu. Praktická část práce se zaměřuje na samotný výzkum, průběh výzkumu a na interpretaci zjištěných výsledků. Pro zjišťování postojů jsme využili standardizovaný dotazník DIPO - J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje 60 otázek, které se dále rozdělují do 6 dimenzí.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor project is to examine, whether there exist any differences in at-titudes to Physical Education, hereinafter PE, and to sport in relation with the number of lessons at upper secondary schools in Cheb. The research was conducted at 1. zá-kladní škola Cheb as it is the only secondary school in Cheb which offers classes with extended teaching of PE, and at 2. základní škola Cheb with standard teaching of PE. 139 pupils took part in the research out of whom 73 males and 66 females. The theoret-ical part of the project focuses on the explanation of concepts related the formation, changes and characteristics in the period of pubescence of the attitudes and describes changes in this period. Furthermore, the topics of movement, physical activity, and a general description of sport and PE are discussed the theoretical part including defini-tions, task, goals and their importance. The practical part of the thesis focuses on the re-search itself, the course of the research and interpretation of its results. To obtain the data, standardized quastionnaire DIPO-J, created by prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. was used. It contains 60 questions divided into 6 dimensions.
Cílem bakalářské práce je ověřit, zda existují rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu v souvislosti s množstvím hodin tělesné výchovy na 2. stupni základních škol v Chebu. Výzkumné šetření proběhlo na 1. základní škole Cheb, která jako jediná ve městě nabízí třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy, a 2. základní škole Cheb s normální výukou tělesné výchovy. Výzkumu se zúčastnilo celkem 139 žáků, z toho 73 chlapců a 66 dívek. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení pojmů souvisejících s tématem postojů, jejich utváření, změny a charakteristiky období pubescence, kde jsou popsány změny, které toto období doprovází. Dále se teoretická část věnuje pohybu, pohybové aktivitě a obecnému popisu sportu a tělesné výchovy, včetně definic, úkolů, cílů a jejich významu. Praktická část práce se zaměřuje na samotný výzkum, průběh výzkumu a na interpretaci zjištěných výsledků. Pro zjišťování postojů jsme využili standardizovaný dotazník DIPO - J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje 60 otázek, které se dále rozdělují do 6 dimenzí.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor project is to examine, whether there exist any differences in at-titudes to Physical Education, hereinafter PE, and to sport in relation with the number of lessons at upper secondary schools in Cheb. The research was conducted at 1. zá-kladní škola Cheb as it is the only secondary school in Cheb which offers classes with extended teaching of PE, and at 2. základní škola Cheb with standard teaching of PE. 139 pupils took part in the research out of whom 73 males and 66 females. The theoret-ical part of the project focuses on the explanation of concepts related the formation, changes and characteristics in the period of pubescence of the attitudes and describes changes in this period. Furthermore, the topics of movement, physical activity, and a general description of sport and PE are discussed the theoretical part including defini-tions, task, goals and their importance. The practical part of the thesis focuses on the re-search itself, the course of the research and interpretation of its results. To obtain the data, standardized quastionnaire DIPO-J, created by prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. was used. It contains 60 questions divided into 6 dimensions.
Bakalářská práce se bude zabývat postoji žáků 2. stupně základních škol k tělesné výchově a sportu. Budeme zjišťovat, zda existují rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu u žáků s normální a rozšířenou výukou TV v Chebu.
Zásady pro vypracování:
Zpracování kvalifikační práce bude v souladu se směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučenými pracovišti.
Stanovit si cíl, úkoly a hypotézy práce.
Na vybraných základních školách zadat dotazníkové šetření, zpracovat výsledky a vyslovit se ke stanoveným hypotézám.
Stanovit doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat postoji žáků 2. stupně základních škol k tělesné výchově a sportu. Budeme zjišťovat, zda existují rozdíly v postojích k tělesné výchově a sportu u žáků s normální a rozšířenou výukou TV v Chebu.
Zásady pro vypracování:
Zpracování kvalifikační práce bude v souladu se směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučenými pracovišti.
Stanovit si cíl, úkoly a hypotézy práce.
Na vybraných základních školách zadat dotazníkové šetření, zpracovat výsledky a vyslovit se ke stanoveným hypotézám.
Stanovit doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-x.
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23248-5.
FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8.
HODAŇ, Bohuslav. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1997. ISBN 80-7067-782-1.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4.
KUČERA, Miroslav, Pavel KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 9788072627127.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1602-5.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Vývojová psychologie pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 80-7044-207-7.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-x.
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23248-5.
FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8.
HODAŇ, Bohuslav. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1997. ISBN 80-7067-782-1.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4.
KUČERA, Miroslav, Pavel KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 9788072627127.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1602-5.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila. Vývojová psychologie pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 80-7044-207-7.