Bakalářská práce se zabývá trávením volného času žáků 1. stupně základ-ních škol vyrůstajících v různém sociokulturním prostředí. V teoretické části je zpracována charakteristika volného času, způsob a kvalita jeho trávení a popis cílové skupiny. Empirická část je tvořena přípravou průzkumu, sběrem dat, jejich interpretací a vyhotovením dat a formulací závěrů vycházejících z dotazníkového šetření uvedené cílové skupiny. Cílem bakalářské práce je porovnat, zda a jak se liší trávení volného času u žáků mladšího školního věku z běžného a odlišného sociokulturního prostředí.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the topic of free time activity of primary school students (first grade in Czech education system) originating from different sociocultural environment. The theoretical part includes characteristic of free time, quality and ways of spending it with the description of questioned group. The em-piric part contains the description of the preparations for the research, the process of collecting data, its interpretation and deduced conclusions from questionnaire survey of targeted group. The goal of my Bachelor thesis is to compare ways of spending free time in the primary school student group and how much it differs with the students from normal and different sociocultural environment.
Klíčová slova
Volný čas, mladší školní věk, sociokulturní prostředí, znevýhodnění žáci, 1. stupeň základní školy
Klíčová slova v angličtině
Free time, primary school students, sociocultural environment, pupils with disa-dvantages, primary school
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času žáků 1. stupně základ-ních škol vyrůstajících v různém sociokulturním prostředí. V teoretické části je zpracována charakteristika volného času, způsob a kvalita jeho trávení a popis cílové skupiny. Empirická část je tvořena přípravou průzkumu, sběrem dat, jejich interpretací a vyhotovením dat a formulací závěrů vycházejících z dotazníkového šetření uvedené cílové skupiny. Cílem bakalářské práce je porovnat, zda a jak se liší trávení volného času u žáků mladšího školního věku z běžného a odlišného sociokulturního prostředí.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the topic of free time activity of primary school students (first grade in Czech education system) originating from different sociocultural environment. The theoretical part includes characteristic of free time, quality and ways of spending it with the description of questioned group. The em-piric part contains the description of the preparations for the research, the process of collecting data, its interpretation and deduced conclusions from questionnaire survey of targeted group. The goal of my Bachelor thesis is to compare ways of spending free time in the primary school student group and how much it differs with the students from normal and different sociocultural environment.
Klíčová slova
Volný čas, mladší školní věk, sociokulturní prostředí, znevýhodnění žáci, 1. stupeň základní školy
Klíčová slova v angličtině
Free time, primary school students, sociocultural environment, pupils with disa-dvantages, primary school
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat trávením volného času žáků 1. stupně základních škol vyrůstajících v sociokulturně znevýhodněném prostředí. Teoretická část se bude zabývat charakteristikou volného času, způsobem a kvalitou trávení volného času a popisem cílové skupiny. Empirická část bude tvořena přípravou průzkumu, sběrem dat, interpretací a vyhotovením dat a formulací závěrů vycházejících z dotazníkového šetření uvedené cílové skupiny. Cílem bakalářské práce bude porovnání, zda a jak se liší trávení volného času u žáků mladšího školního věku z běžného a odlišného sociokulturního prostředí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat trávením volného času žáků 1. stupně základních škol vyrůstajících v sociokulturně znevýhodněném prostředí. Teoretická část se bude zabývat charakteristikou volného času, způsobem a kvalitou trávení volného času a popisem cílové skupiny. Empirická část bude tvořena přípravou průzkumu, sběrem dat, interpretací a vyhotovením dat a formulací závěrů vycházejících z dotazníkového šetření uvedené cílové skupiny. Cílem bakalářské práce bude porovnání, zda a jak se liší trávení volného času u žáků mladšího školního věku z běžného a odlišného sociokulturního prostředí.
Seznam doporučené literatury
DOULÍK, Pavel. Vybrané základy metodologie pedagogického výzkumu: (se cvičeními). Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7414-989-4.
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
VÁŽANSKÝ, Mojmír, SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9.
Seznam doporučené literatury
DOULÍK, Pavel. Vybrané základy metodologie pedagogického výzkumu: (se cvičeními). Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016. ISBN 978-80-7414-989-4.
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
VÁŽANSKÝ, Mojmír, SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9.