Bakalářská práce je zaměřena na charakteristiku a metodický materiál mažoretkového sportu pro děti předškolního věku. Závěrečná práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž část teoretická je zaměřena na popis a charakteristiku období předškolního věku dítěte, na jeho změny ve fyzickém, psychickém a sociálním vývoji. Autorka práce zde charakterizuje také mažoretkový sport z hlediska uvedení čtenáře do tématu a to od historie až po současnost, dále popisuje věkovou kategorii dětí od 3 do 6 let. V praktické části se autorka zabývá metodickým materiálem pro věkovou kategorii dětí předškolního věku. Zahrnuje zde popis činností a her, které se zaměřují na přípravu tréninkové části a pomáhají tak k rozvoji dítěte. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvoření kladného vztahu dětí ke sportu, resp. k mažoretkovému sportu, a pomoc dětem začlenit se do kolektivu prostřednictvím kolektivních činností spojených s tímto sportem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the characteristics and methodological material of majorette sports for preschool children. The thesis is divided into theoretical and practical part, theoretical part is focused on the description and characteristics of the preschool age of the child, its changes in physical, mental and social evolution. The author also characterizes majorette sport in terms of introducing the reader to the topic and history to the present, further describes the age category of children from 3 to 6 years. In the practical part, the author assesses methodological materials for the age category of preschool children. It includes a description of activities and games that focus on the preparation of the training part and thus help the child's evolution. The aim of the practical part of the bachelor thesis is to create a positive attitude of children to sports or. to majorette sport and to help children integrate into the team through collective activities related to this sport.
child, preschool age, majorette sport, wand, kindergarten, evolution, game, team
Rozsah průvodní práce
85 s. (20 452 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na charakteristiku a metodický materiál mažoretkového sportu pro děti předškolního věku. Závěrečná práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž část teoretická je zaměřena na popis a charakteristiku období předškolního věku dítěte, na jeho změny ve fyzickém, psychickém a sociálním vývoji. Autorka práce zde charakterizuje také mažoretkový sport z hlediska uvedení čtenáře do tématu a to od historie až po současnost, dále popisuje věkovou kategorii dětí od 3 do 6 let. V praktické části se autorka zabývá metodickým materiálem pro věkovou kategorii dětí předškolního věku. Zahrnuje zde popis činností a her, které se zaměřují na přípravu tréninkové části a pomáhají tak k rozvoji dítěte. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvoření kladného vztahu dětí ke sportu, resp. k mažoretkovému sportu, a pomoc dětem začlenit se do kolektivu prostřednictvím kolektivních činností spojených s tímto sportem.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the characteristics and methodological material of majorette sports for preschool children. The thesis is divided into theoretical and practical part, theoretical part is focused on the description and characteristics of the preschool age of the child, its changes in physical, mental and social evolution. The author also characterizes majorette sport in terms of introducing the reader to the topic and history to the present, further describes the age category of children from 3 to 6 years. In the practical part, the author assesses methodological materials for the age category of preschool children. It includes a description of activities and games that focus on the preparation of the training part and thus help the child's evolution. The aim of the practical part of the bachelor thesis is to create a positive attitude of children to sports or. to majorette sport and to help children integrate into the team through collective activities related to this sport.
child, preschool age, majorette sport, wand, kindergarten, evolution, game, team
Zásady pro vypracování
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5B/2019. Dále prostudujeme odbornou literaturu vztahující se ke zvolenému tématu, včetně článků v odborných časopisech i příspěvků dostupných na internetu. V teoretické části bakalářské práce popíšeme základní pojmy a vztahy, které souvisí se zvoleným tématem. V praktické části bakalářské práce popíšeme metodologii kvalitního výzkumu, stanovíme cíl a výzkumné otázky. Na základě toho, sestavíme soubor aktivit mažoretkového sportu zaměřeného na rozvoj psychomotoriky předškolních dětí. Výsledky šetření uvedeme do širších souvislostí preprimárního vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5B/2019. Dále prostudujeme odbornou literaturu vztahující se ke zvolenému tématu, včetně článků v odborných časopisech i příspěvků dostupných na internetu. V teoretické části bakalářské práce popíšeme základní pojmy a vztahy, které souvisí se zvoleným tématem. V praktické části bakalářské práce popíšeme metodologii kvalitního výzkumu, stanovíme cíl a výzkumné otázky. Na základě toho, sestavíme soubor aktivit mažoretkového sportu zaměřeného na rozvoj psychomotoriky předškolních dětí. Výsledky šetření uvedeme do širších souvislostí preprimárního vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 193 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1 ., SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9 ., VALENTOVÁ, Lidmila a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1991. 115 s. ISBN 80-7066-384-7 ., JELÍNEK, Jaroslav a JELÍNKOVÁ, Kateřina. Lexikon mažoretky. 1. vyd. Praha: Toužimský & Moravec, 2014. 119 s. ISBN 978-80-7264-149-9 ., GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Překlad Vladimír Jůva a Vendula Hlavatá. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0 ., SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 125 stran. ISBN 978-80-262-1324-6 ., SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6 ., VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 193 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1 ., SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9 ., VALENTOVÁ, Lidmila a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1991. 115 s. ISBN 80-7066-384-7 ., JELÍNEK, Jaroslav a JELÍNKOVÁ, Kateřina. Lexikon mažoretky. 1. vyd. Praha: Toužimský & Moravec, 2014. 119 s. ISBN 978-80-7264-149-9 ., GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Překlad Vladimír Jůva a Vendula Hlavatá. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0 ., SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 125 stran. ISBN 978-80-262-1324-6 ., SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6 ., VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8.