Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem periodicky konané kulturně-hudební události festival Banát. Sleduje proměnu a vývoj medializace festivalu v českých médiích a jejich vliv na utváření image akce. Práce je rozdělena na dvě části. První část shrnuje poznatky o oblasti Banátu v Rumunsku a o samotném festivalu Banát. Druhá část je věnována samotnému rozboru mediálních sdělení podílejících se na utváření mediálního obrazu festivalu. Současně je do této části zahrnuta propagace festivalu skrze sociální sítě. Cílem práce je reflektovat a shrnout na sledovaném souboru vliv českých médií na proměnu a vývoj mediálního obrazu festivalu Banát v průběhu let.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on media image of culturally-musical event Banát festival which is held annually. The paper analyses follows the changes and development of the festival in Czech media and its impact on the image of this event. The thesis is divided into two parts. First part summarises knowledge about the area Banát in Romania and about the Banát festival itself. Second part is devoted to the analyses of media communication participating in the shaping of the image of the festival. In this part there is also incorporated promotion of the festival through social media. The paper aims to reflect and summarise on the observed data how Czech media affected the change and development of the media image of Banát festival throughout the years.
Klíčová slova
festival Banát, mediální obraz, Banát
Klíčová slova v angličtině
Banát festival, media image, Banát
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem periodicky konané kulturně-hudební události festival Banát. Sleduje proměnu a vývoj medializace festivalu v českých médiích a jejich vliv na utváření image akce. Práce je rozdělena na dvě části. První část shrnuje poznatky o oblasti Banátu v Rumunsku a o samotném festivalu Banát. Druhá část je věnována samotnému rozboru mediálních sdělení podílejících se na utváření mediálního obrazu festivalu. Současně je do této části zahrnuta propagace festivalu skrze sociální sítě. Cílem práce je reflektovat a shrnout na sledovaném souboru vliv českých médií na proměnu a vývoj mediálního obrazu festivalu Banát v průběhu let.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on media image of culturally-musical event Banát festival which is held annually. The paper analyses follows the changes and development of the festival in Czech media and its impact on the image of this event. The thesis is divided into two parts. First part summarises knowledge about the area Banát in Romania and about the Banát festival itself. Second part is devoted to the analyses of media communication participating in the shaping of the image of the festival. In this part there is also incorporated promotion of the festival through social media. The paper aims to reflect and summarise on the observed data how Czech media affected the change and development of the media image of Banát festival throughout the years.
Klíčová slova
festival Banát, mediální obraz, Banát
Klíčová slova v angličtině
Banát festival, media image, Banát
Zásady pro vypracování
Shromáždění zpravodajských, publicistických a propagačních textů, které refurují o festivalu Banát, jenž se každoročně koná v Rumunsku.
Registrování proměn mediálního obrazu periodické kulturní události (se zřetelem na proměny medializace akce).
Způsoby mediální reflexe, jejich popis, analýza a vyložení, s jakým záměrem a na jakých platformách vytvářely mediální obraz akce.
Detailnější klasifiikace shromážděného materiálu (reportáže, interview, fotoreportáž, dokumenty atd.)
Sumarizace způsobů, jimiž je vytvářen obraz festivalu v českých médiích. Celková "image" festivalu její popis a vyložení se zřetelem k pestrosti materiálu, který mediální obraz spoluvytváří.
Zásady pro vypracování
Shromáždění zpravodajských, publicistických a propagačních textů, které refurují o festivalu Banát, jenž se každoročně koná v Rumunsku.
Registrování proměn mediálního obrazu periodické kulturní události (se zřetelem na proměny medializace akce).
Způsoby mediální reflexe, jejich popis, analýza a vyložení, s jakým záměrem a na jakých platformách vytvářely mediální obraz akce.
Detailnější klasifiikace shromážděného materiálu (reportáže, interview, fotoreportáž, dokumenty atd.)
Sumarizace způsobů, jimiž je vytvářen obraz festivalu v českých médiích. Celková "image" festivalu její popis a vyložení se zřetelem k pestrosti materiálu, který mediální obraz spoluvytváří.
Seznam doporučené literatury
BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan: Úvod do studia médií. Brno: Barrister&Principal 2001
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál 2003
REIFOVÁ, Irena: Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum 2004