Tato diplomová práce na téma Reakce na frustraci u dětí v období dospívání
je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Součástí teoretické části jsou kapitoly, které se zaměřují na dospívání a frustraci. Praktická část této práce je zacílena na pozorování, frustrační test a vyhodnocení tohoto testu respondenty, kterými byli dívky a chlapci ve věku 12-19 let. Vyhodnocení frustračního testu mělo za úkol zmapovat frustrační toleranci dospívajících jedinců, jejich reakci na frustrátor a zjištění, zda existuje rozdíl v reakcích na frustrátor v závislosti na pohlaví jedinců.
Anotace v angličtině
This thesis on The Reaction to Frustration in Children during Adolescence is divided into a theoretical and practical part. Part of the theoretical part are chapters that focus on adolescence and frustration. The practical part of this work is aimed at observing, frustrating the test and evaluating this test by respondents who were girls and boys aged 12 to 19. The assessment of the frustration test was designed to map the frustrating tolerance of adolescent individuals, their response to frustration and determine whetherthereis a difference in the responses to frustration depending on the gender of individuals.
Tato diplomová práce na téma Reakce na frustraci u dětí v období dospívání
je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Součástí teoretické části jsou kapitoly, které se zaměřují na dospívání a frustraci. Praktická část této práce je zacílena na pozorování, frustrační test a vyhodnocení tohoto testu respondenty, kterými byli dívky a chlapci ve věku 12-19 let. Vyhodnocení frustračního testu mělo za úkol zmapovat frustrační toleranci dospívajících jedinců, jejich reakci na frustrátor a zjištění, zda existuje rozdíl v reakcích na frustrátor v závislosti na pohlaví jedinců.
Anotace v angličtině
This thesis on The Reaction to Frustration in Children during Adolescence is divided into a theoretical and practical part. Part of the theoretical part are chapters that focus on adolescence and frustration. The practical part of this work is aimed at observing, frustrating the test and evaluating this test by respondents who were girls and boys aged 12 to 19. The assessment of the frustration test was designed to map the frustrating tolerance of adolescent individuals, their response to frustration and determine whetherthereis a difference in the responses to frustration depending on the gender of individuals.
Cílem práce bude zmapovat frustrační toleranci dospívajících jedinců, respektive zmapovat jejich reakce na frustrátor ve vytvořené frustrační situaci. Dalším cílem bude zjistit, zda existuje významný rozdíl v reakcích na frustrátor v závislosti na pohlaví jedinců. V teoretické části se zaměříme zejména na problematiku resilience, frustrace a jejím důsledkům. V praktické části bude realizován vlastní výzkum. Půjde o kvantitativní výzkum, kdy bude využito metody pozorování. Ke zjištění případného rozdílu mezi skupinami bude využito statistických metod.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zmapovat frustrační toleranci dospívajících jedinců, respektive zmapovat jejich reakce na frustrátor ve vytvořené frustrační situaci. Dalším cílem bude zjistit, zda existuje významný rozdíl v reakcích na frustrátor v závislosti na pohlaví jedinců. V teoretické části se zaměříme zejména na problematiku resilience, frustrace a jejím důsledkům. V praktické části bude realizován vlastní výzkum. Půjde o kvantitativní výzkum, kdy bude využito metody pozorování. Ke zjištění případného rozdílu mezi skupinami bude využito statistických metod.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE, ed. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
Rosenzweig, S. (1945). The picture-association method and its application in a study of reactions to frustration. Journal of Personality, 14, 3-23.
M., Marušiak. 1997. ?Teorie frustrace.? Sociologický časopis / Czech Sociological Review 3 (3): 316-321
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE, ed. Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
Rosenzweig, S. (1945). The picture-association method and its application in a study of reactions to frustration. Journal of Personality, 14, 3-23.
M., Marušiak. 1997. ?Teorie frustrace.? Sociologický časopis / Czech Sociological Review 3 (3): 316-321