Bakalářská práce se zabývá sebepojetím dětí ve věku 11-15 let vyrůstajících v ústavní a rodinné výchově. Je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaobírá sebepojetím, jeho formováním a problematikou ústavní a rodinné výchovy. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (Piers,Herzberg, 2015).
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals witht heself-concept of children aged 11-15 growing up in institutional and family education.The theoretical part deals with self-concept, its formation and issues of institutional and familyeducation.The practical part consists of the results of a standardized questionnaire survey using the Piers-Harris 2 Self-Concept of Children and Adolescents (Piers, Herzberg, 2015).
Klíčová slova
Rodina, ústavní výchova, sebepojetí, vývoj osobnosti, pubescence, standardizovaný dotazník.
Bakalářská práce se zabývá sebepojetím dětí ve věku 11-15 let vyrůstajících v ústavní a rodinné výchově. Je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaobírá sebepojetím, jeho formováním a problematikou ústavní a rodinné výchovy. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (Piers,Herzberg, 2015).
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals witht heself-concept of children aged 11-15 growing up in institutional and family education.The theoretical part deals with self-concept, its formation and issues of institutional and familyeducation.The practical part consists of the results of a standardized questionnaire survey using the Piers-Harris 2 Self-Concept of Children and Adolescents (Piers, Herzberg, 2015).
Klíčová slova
Rodina, ústavní výchova, sebepojetí, vývoj osobnosti, pubescence, standardizovaný dotazník.
Bakalářská práce se bude zabývat sebepojetím dětí ve věku 11-15 let vyrůstajících v ústavní a rodinné výchově. Teoretická část se bude zabývat sebepojetím, jeho formováním a problematikou ústavní a rodinné výchovy. Praktickou část budou tvořit výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (Piers; Herzberg, 2015). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebepojetí u vybraných skupin respondentů. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi speciální pedagogiky - intervence a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat sebepojetím dětí ve věku 11-15 let vyrůstajících v ústavní a rodinné výchově. Teoretická část se bude zabývat sebepojetím, jeho formováním a problematikou ústavní a rodinné výchovy. Praktickou část budou tvořit výsledky standardizovaného dotazníkového šetření pomocí Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (Piers; Herzberg, 2015). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v sebepojetí u vybraných skupin respondentů. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi speciální pedagogiky - intervence a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
JEDLIČKA, Richard, FRANCLOVÁ, Marta, KOMZÁKOVÁ, Martina a kol. Poruchy socializace u dětí a dospívajících. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
JEDLIČKA, Richard, FRANCLOVÁ, Marta, KOMZÁKOVÁ, Martina a kol. Poruchy socializace u dětí a dospívajících. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.