Bakalářská práce využívá hry z dětství jako zdroj inspirace k objektové tvorbě. Vychází z její elementárnosti a geometrického řádu, který byl uplatněn v tvorbě objektů Hlavní myšlenkou bylo hledání estetické formy a postupná redukce tvaru. V textové část jsou popsány stěžejní umělci, kteří vycházeli z geometrického řádu a využívali podobnou formu. Dále charakterizuje hru, která se dá použít jako prostředek k relaxaci. Výtvarná práce také zrcadlí redukování nepotřebných myšlenek v životě.
Anotace v angličtině
This dissertation takes a childhood game asi a source of inspiration fot the creation of said objects. The main idea was to find an aesthetic form and a gradual reduction of shape. The theoretical part describes key atists who based their work off geometric order and used a similar form. It futher charcterizes the game, which can be used as means of relaxaion. The dissertation also reflects the notion of reducing negative thoughts in life.
Bakalářská práce využívá hry z dětství jako zdroj inspirace k objektové tvorbě. Vychází z její elementárnosti a geometrického řádu, který byl uplatněn v tvorbě objektů Hlavní myšlenkou bylo hledání estetické formy a postupná redukce tvaru. V textové část jsou popsány stěžejní umělci, kteří vycházeli z geometrického řádu a využívali podobnou formu. Dále charakterizuje hru, která se dá použít jako prostředek k relaxaci. Výtvarná práce také zrcadlí redukování nepotřebných myšlenek v životě.
Anotace v angličtině
This dissertation takes a childhood game asi a source of inspiration fot the creation of said objects. The main idea was to find an aesthetic form and a gradual reduction of shape. The theoretical part describes key atists who based their work off geometric order and used a similar form. It futher charcterizes the game, which can be used as means of relaxaion. The dissertation also reflects the notion of reducing negative thoughts in life.
1) Volba tématu
1) Volba tématu
2) studium odborné literatury
3) konzultace s odborníky
4) vypracování teoretické části
5) vypracování praktické části a pedagogického přesahu
10) instalace a prezentace na výstavě bakalářských a diplomových
Zásady pro vypracování
1) Volba tématu
1) Volba tématu
2) studium odborné literatury
3) konzultace s odborníky
4) vypracování teoretické části
5) vypracování praktické části a pedagogického přesahu
10) instalace a prezentace na výstavě bakalářských a diplomových
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÁ, Lenka. Dějiny umění. Praha: Balios, 2002. ISBN 80-242-0720-6. s.31
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000. ISBN 80-721-5128-2.
MARZONA, Daniel, GROSENICK, Uta, ed. Minimalismus. V Praze: Slovart, 2005. ISBN isbn80-720-9670-2.
RUHRBERG, Karl, WALTHER, Ingo F., ed. Umění 20. století. Praha: Slovart, c2004. ISBN 80-720-9521-8.
SOBEK, Jiří a Pavla VAŇKOVÁ. Český konstruktivismus. Kulturní Jižní Město, 2019. ISBN 978-80-270-6466-3.
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÁ, Lenka. Dějiny umění. Praha: Balios, 2002. ISBN 80-242-0720-6. s.31
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000. ISBN 80-721-5128-2.
MARZONA, Daniel, GROSENICK, Uta, ed. Minimalismus. V Praze: Slovart, 2005. ISBN isbn80-720-9670-2.
RUHRBERG, Karl, WALTHER, Ingo F., ed. Umění 20. století. Praha: Slovart, c2004. ISBN 80-720-9521-8.
SOBEK, Jiří a Pavla VAŇKOVÁ. Český konstruktivismus. Kulturní Jižní Město, 2019. ISBN 978-80-270-6466-3.