Tato práce se zabývá procesem vnější a vnitřní komunikace a současně řeší zastupitelnost zaměstnanců v daném podniku. Cílem práce je návrh a realizace opatření pro odstranění slabých míst komunikace vybrané společnosti. Cíle bylo dosaženo pomocí sběru vnitropodnikových dat, řízenými rozhovory, pozorováním s provedeným experimentem, dotazníkovým šetřením s uzavřenými otázkami a případové studie. Současně byla provedena komparace třech podobných českých firem se stejným zaměřením a jedné zahraniční firmy, které se již setkaly s podobnou problematikou, či daný problém u nich v současné době nastal. V průběhu experimentu bylo zjištěno, že účetní otevřela fakturu a bez zkontrolování ji uhradila, vytiskla a založila do pořadače. Následně jí byla zaslaná nová opravená faktura, kterou znovu založila do pořadače, avšak pod dalším evidenčním číslem. Tuto stejnou fakturu obdržela prostřednictvím pošty, znovu ji zaplatila a zaúčtovala, zapsala pod dalším evidenčním číslem
a založila do pořadače. Výsledkem této práce je nastavení nového procesu správy oběhu dokumentů a digitalizace dokumentů. Díky nastavenému novému procesu, začali být postupně navyšovány počty prodaných komodit a poskytování služby přepravy. Byly porovnávány i nově příchozí dodavatelé a odběratelé. V měsíci leden přibylo 5 % nových zákazníků. V měsíci únor to byly nové 3 % zákazníků a v měsíci březen přibylo 7 % zákazníků. Procento vracejících se zákazníků z předchozích kalendářních období vzrostlo na 4,6 %. Na základě výsledků majitelka podniku plánuje nakoupit další nákladní tahač s přívěsem a zaměstnat dalšího zaměstnance.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with external communication and internal communication and also addresses the substitutability of employees in the company. The aim of the work is the design and implementation of measures to eliminate the weak points of communication of the selected company. The goal was achieved through the collection of in-house data, guided interviews, observations with an experiment, a questionnaire survey with closed questions and case studies. At the same time, a comparison was made between three similar Czech companies with the same focus and one foreign company that has already encountered a similar issue, or that the problem has now occurred. During the experiment, it was found that the accountant opened the invoice and paid it without checking, printed it and placed it in a binder. Subsequently, a new corrected invoice was sent to her, which she re-entered in the binder, but under another registration number. She received the same invoice by post, re-paid and posted it, entered it under another registration number and placed it in a binder. The result of this work is the setting up of a new process of document circulation management and document digitization. Thanks to the set new process, the number of sold commodities and the provision of transport services began to be gradually increased. New entrants and customers were also compared. In January, 5% of new customers were added. In February it was 3% of new customers and in March 7% of customers were added. The percentage of returning customers from previous calendar periods increased to 4.6%. Based on the results, the business owner plans to buy another truck with a trailer and employ another employee.
Klíčová slova
proces komunikace, případová studie, proces, zastupitelnost zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
communication process, case study, process, employee substitutability
Rozsah průvodní práce
83 s. (140 550 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá procesem vnější a vnitřní komunikace a současně řeší zastupitelnost zaměstnanců v daném podniku. Cílem práce je návrh a realizace opatření pro odstranění slabých míst komunikace vybrané společnosti. Cíle bylo dosaženo pomocí sběru vnitropodnikových dat, řízenými rozhovory, pozorováním s provedeným experimentem, dotazníkovým šetřením s uzavřenými otázkami a případové studie. Současně byla provedena komparace třech podobných českých firem se stejným zaměřením a jedné zahraniční firmy, které se již setkaly s podobnou problematikou, či daný problém u nich v současné době nastal. V průběhu experimentu bylo zjištěno, že účetní otevřela fakturu a bez zkontrolování ji uhradila, vytiskla a založila do pořadače. Následně jí byla zaslaná nová opravená faktura, kterou znovu založila do pořadače, avšak pod dalším evidenčním číslem. Tuto stejnou fakturu obdržela prostřednictvím pošty, znovu ji zaplatila a zaúčtovala, zapsala pod dalším evidenčním číslem
a založila do pořadače. Výsledkem této práce je nastavení nového procesu správy oběhu dokumentů a digitalizace dokumentů. Díky nastavenému novému procesu, začali být postupně navyšovány počty prodaných komodit a poskytování služby přepravy. Byly porovnávány i nově příchozí dodavatelé a odběratelé. V měsíci leden přibylo 5 % nových zákazníků. V měsíci únor to byly nové 3 % zákazníků a v měsíci březen přibylo 7 % zákazníků. Procento vracejících se zákazníků z předchozích kalendářních období vzrostlo na 4,6 %. Na základě výsledků majitelka podniku plánuje nakoupit další nákladní tahač s přívěsem a zaměstnat dalšího zaměstnance.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with external communication and internal communication and also addresses the substitutability of employees in the company. The aim of the work is the design and implementation of measures to eliminate the weak points of communication of the selected company. The goal was achieved through the collection of in-house data, guided interviews, observations with an experiment, a questionnaire survey with closed questions and case studies. At the same time, a comparison was made between three similar Czech companies with the same focus and one foreign company that has already encountered a similar issue, or that the problem has now occurred. During the experiment, it was found that the accountant opened the invoice and paid it without checking, printed it and placed it in a binder. Subsequently, a new corrected invoice was sent to her, which she re-entered in the binder, but under another registration number. She received the same invoice by post, re-paid and posted it, entered it under another registration number and placed it in a binder. The result of this work is the setting up of a new process of document circulation management and document digitization. Thanks to the set new process, the number of sold commodities and the provision of transport services began to be gradually increased. New entrants and customers were also compared. In January, 5% of new customers were added. In February it was 3% of new customers and in March 7% of customers were added. The percentage of returning customers from previous calendar periods increased to 4.6%. Based on the results, the business owner plans to buy another truck with a trailer and employ another employee.
Klíčová slova
proces komunikace, případová studie, proces, zastupitelnost zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
communication process, case study, process, employee substitutability
Zásady pro vypracování
Podnik nemá stanovený proces předávání informací, proto je důležité tento proces navrhnout. Současně v podniku chybí přesně stanovené pravomoci zaměstnanců a jejich odpovědnost, pokud nějaký zaměstnanec je pracovně nepřítomen, není zde zřejmé, kdo ho má zastoupit.
Publikace se věnují především přenosu informací a společného porozumění z jedné osoby na druhou. Jedním z účelů komunikace je posílit obraz spolehlivého a důvěryhodného partnera. Nepřítomnost zaměstnanců v daný moment může ohrozit zpracování objednávek. Při plánování přechodu na elektronický oběh dokumentů nestačí nákup či vývoj systému pro správu dokumentů. Jedná se o dálkový projekt, který instituci umožňuje provádět jak organizační, tak technické změny.
Cílem práce je návrh a realizace opatření pro odstranění slabých míst komunikace vybrané společnosti.
Cíle je dosaženo pomocí sběru vnitropodnikových dat, řízenými rozhovory, pozorováním s provedeným experimentem, dotazníkovým šetřením s uzavřenými otázkami a případové studie. Současně je provedena komparace třech podobných českých firem se stejným zaměřením a jedné zahraniční firmy, které se již setkaly s podobnou problematikou, či daný problém u nich v současné době nastal. Při vyhodnocování dotazníků je využito popisné statistiky.
Výsledky této diplomové práce povedou k efektivnímu zlepšení procesů komunikace v rámci podniku a s dodavateli a odběrateli daného podniku a vyřeší problém zastupitelnosti zaměstnanců. Dopady implementace změn (finanční i nefinanční) budou změřeny a vyhodnoceny.
Zásady pro vypracování
Podnik nemá stanovený proces předávání informací, proto je důležité tento proces navrhnout. Současně v podniku chybí přesně stanovené pravomoci zaměstnanců a jejich odpovědnost, pokud nějaký zaměstnanec je pracovně nepřítomen, není zde zřejmé, kdo ho má zastoupit.
Publikace se věnují především přenosu informací a společného porozumění z jedné osoby na druhou. Jedním z účelů komunikace je posílit obraz spolehlivého a důvěryhodného partnera. Nepřítomnost zaměstnanců v daný moment může ohrozit zpracování objednávek. Při plánování přechodu na elektronický oběh dokumentů nestačí nákup či vývoj systému pro správu dokumentů. Jedná se o dálkový projekt, který instituci umožňuje provádět jak organizační, tak technické změny.
Cílem práce je návrh a realizace opatření pro odstranění slabých míst komunikace vybrané společnosti.
Cíle je dosaženo pomocí sběru vnitropodnikových dat, řízenými rozhovory, pozorováním s provedeným experimentem, dotazníkovým šetřením s uzavřenými otázkami a případové studie. Současně je provedena komparace třech podobných českých firem se stejným zaměřením a jedné zahraniční firmy, které se již setkaly s podobnou problematikou, či daný problém u nich v současné době nastal. Při vyhodnocování dotazníků je využito popisné statistiky.
Výsledky této diplomové práce povedou k efektivnímu zlepšení procesů komunikace v rámci podniku a s dodavateli a odběrateli daného podniku a vyřeší problém zastupitelnosti zaměstnanců. Dopady implementace změn (finanční i nefinanční) budou změřeny a vyhodnoceny.
Seznam doporučené literatury
Bordi, L., Okkonen, J., Mäkiniemi, J. -piia, & Heikkilä-tammi, K. (2018). Communication in the Digital Work Environment: Implications for Wellbeing at Work [Online]. Nordic Journal Of Working Life Studies, 8(Supp3), 29-48
Ingels, J., & Maenhout, B. (2017). Employee substitutability as a tool to improve the robustness in personnel scheduling [Online]. Or Spectrum, 39(3), 623-658. https://doi.org/10.1007/s00291-017-0476-0
Leikums, T. (2012). Managing human factors in implementing electronic document systém in the public sector [Online]. Romanian Review Of Social Sciences, (2), 21-30.
Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The process, barriers, and improving effectiveness. Schooling, 1(1), 1-10.
Miftari, V. (2018). Transformational Leadership Communication in Developing Countries' Business Environment [Online]. Journal Of History, Culture, 7(2), 259-264. https://doi.org/10.7596/taksad.v7i2.1436
Szwajca, D., & Gorczyńska, A. (2013). Communication of company with the environment in process building reputation.?. Journal of Knowledge Society, 2.
Seznam doporučené literatury
Bordi, L., Okkonen, J., Mäkiniemi, J. -piia, & Heikkilä-tammi, K. (2018). Communication in the Digital Work Environment: Implications for Wellbeing at Work [Online]. Nordic Journal Of Working Life Studies, 8(Supp3), 29-48
Ingels, J., & Maenhout, B. (2017). Employee substitutability as a tool to improve the robustness in personnel scheduling [Online]. Or Spectrum, 39(3), 623-658. https://doi.org/10.1007/s00291-017-0476-0
Leikums, T. (2012). Managing human factors in implementing electronic document systém in the public sector [Online]. Romanian Review Of Social Sciences, (2), 21-30.
Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The process, barriers, and improving effectiveness. Schooling, 1(1), 1-10.
Miftari, V. (2018). Transformational Leadership Communication in Developing Countries' Business Environment [Online]. Journal Of History, Culture, 7(2), 259-264. https://doi.org/10.7596/taksad.v7i2.1436
Szwajca, D., & Gorczyńska, A. (2013). Communication of company with the environment in process building reputation.?. Journal of Knowledge Society, 2.