Informace o kvalifikační práci Využití elementárních prvků v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy (zaměřeno na první a druhou třídu)
Diplomová práce pojmenovaná Využití elementárních prvků v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy (zaměřeno na první a druhou třídu) obsahuje pracovní listy, které mohou být zařazeny do výuky. V teoretické části se práce zabývá rámcovým vzdělávacím programem a zařazením hudební výchovy, hudební výchovou ve škole, elementárními prvky a činnostmi a pracovními listy. V praktické části je vytvořeno třicet pracovních listů s různorodými aktivitami. Patnáct pracovních listů je zaměřeno na první třídu a patnáct na druhou. Každý pracovní list obsahuje svou metodiku.
Anotace v angličtině
Thesis named Using of elementary elements in music lessons at a primary school (focused on first and second class) includes worksheets, which can be used in the music lesson. Theoretical part pursues music lessons in Framework Educational Programme for Basic Education, music lessons at school, elementary elements and activities and worksheets. Research part is formed by thirty worksheets with a different types of activities. Fifteen worksheets are focused on the first class and next fifteen sheets on second class. Every worksheet has its own methodology.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, hudební výchova, hudebně vyjadřovací prostředky, elementární prvek a činnost, pracovní list.
Klíčová slova v angličtině
Framework Educational Programme for Basic Education, music lesson, music expressions, elementary elements and activity, worksheet.
Rozsah průvodní práce
138 s. (115 480 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojmenovaná Využití elementárních prvků v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy (zaměřeno na první a druhou třídu) obsahuje pracovní listy, které mohou být zařazeny do výuky. V teoretické části se práce zabývá rámcovým vzdělávacím programem a zařazením hudební výchovy, hudební výchovou ve škole, elementárními prvky a činnostmi a pracovními listy. V praktické části je vytvořeno třicet pracovních listů s různorodými aktivitami. Patnáct pracovních listů je zaměřeno na první třídu a patnáct na druhou. Každý pracovní list obsahuje svou metodiku.
Anotace v angličtině
Thesis named Using of elementary elements in music lessons at a primary school (focused on first and second class) includes worksheets, which can be used in the music lesson. Theoretical part pursues music lessons in Framework Educational Programme for Basic Education, music lessons at school, elementary elements and activities and worksheets. Research part is formed by thirty worksheets with a different types of activities. Fifteen worksheets are focused on the first class and next fifteen sheets on second class. Every worksheet has its own methodology.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, hudební výchova, hudebně vyjadřovací prostředky, elementární prvek a činnost, pracovní list.
Klíčová slova v angličtině
Framework Educational Programme for Basic Education, music lesson, music expressions, elementary elements and activity, worksheet.
Zásady pro vypracování
1. Podrobně se seznámím se směrnicí děkana č. 5/2019 a budu dbát na její dodržování.
2. Prostuduji odbornou literaturu vztahující se k tématu diplomové práce.
3. Pravidelně budu konzultovat s vedoucím práce.
4. Vypracuji teoretickou část - uvedení hudební výchovy v rámci rámcového vzdělávacího programu. Základní metodika práce v hudební výchově na prvním stupni základní školy v první a druhé třídě.
5. Vypracuji praktickou část - vypracuji třicet pracovních listů do hodin hudební výchovy na první stupeň, které budou sloužit k výuce v první a druhé třídě na základní škole. Každý pracovní list bude obsahovat metodiku práce a další možné návrhy pro aktivity ve vyučovací hodině.
6. Ověřím pracovní listy a metodiky v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Podrobně se seznámím se směrnicí děkana č. 5/2019 a budu dbát na její dodržování.
2. Prostuduji odbornou literaturu vztahující se k tématu diplomové práce.
3. Pravidelně budu konzultovat s vedoucím práce.
4. Vypracuji teoretickou část - uvedení hudební výchovy v rámci rámcového vzdělávacího programu. Základní metodika práce v hudební výchově na prvním stupni základní školy v první a druhé třídě.
5. Vypracuji praktickou část - vypracuji třicet pracovních listů do hodin hudební výchovy na první stupeň, které budou sloužit k výuce v první a druhé třídě na základní škole. Každý pracovní list bude obsahovat metodiku práce a další možné návrhy pro aktivity ve vyučovací hodině.
6. Ověřím pracovní listy a metodiky v praxi.
Seznam doporučené literatury
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-329-6.
DUZBABA, Oldřich. Hudební výchova pro studium učitelství 1.-4. ročníku ZŠ. Vyd. 1/1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
FUČÍK, Ladislav. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy pro studium učitelství 1.-4. ročníku základní školy. Brno: Universita J.E. Purkyně, 1984. Učební texty vysokých škol.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: metodický průvodce. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-7235-345-3.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte: analytická studie. Praha: Supraphon, 1974. Comenium musicum (Supraphon).
Seznam doporučené literatury
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-329-6.
DUZBABA, Oldřich. Hudební výchova pro studium učitelství 1.-4. ročníku ZŠ. Vyd. 1/1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
FUČÍK, Ladislav. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy pro studium učitelství 1.-4. ročníku základní školy. Brno: Universita J.E. Purkyně, 1984. Učební texty vysokých škol.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: metodický průvodce. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-7235-345-3.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte: analytická studie. Praha: Supraphon, 1974. Comenium musicum (Supraphon).