Informace o kvalifikační práci Vliv aplikace cvičení s TOGU Jumper
na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v aerobiku u dětí ve věku 10-12 let
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Vliv aplikace cvičení s Togu na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v aerobiku u dětí ve věku 10 - 12 let
Hlavní téma v angličtině
Influence of application of exercise with Togu on the change of selected coordination abilities in aerobics in children aged 10-12 years.
Název dle studenta
Vliv aplikace cvičení s TOGU Jumper
na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v aerobiku u dětí ve věku 10-12 let
Název dle studenta v angličtině
The influence of exercising with Togu Jumper on change in the level of particular coordination skills at the aerobic exercise applied for the age group of 10-12
Diplomová práce se zabývá tématem, zdali má aplikace cvičení s TOGU Jumper vliv na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v oblasti aerobiku u dětí ve věku 10 - 12 let.
Teoretická východiska shrnují dosavadní poznatky zabývající se charakteristikou aerobiku, rozvojem koordinačních schopností u dětí ve věku 10 - 12 let a specifiky tréninku u dětí mladšího školního věku.
Výzkumná část ověřuje, zda po aplikaci programu dojde ke zlepšení ve výsledcích jednotlivých testů u experimentální skupiny, kontrolní skupina je bez intervenčního programu. Výzkumný soubor zahrnuje dívky (n = 24) ve věku 10 - 12 let, které cvičí aerobik. Všechny dívky budou testovány vybranými koordinačními testy na začátku a na konci zkoumaného období.
Z výsledků diplomové práce vyplývá, že byly prokázány statisticky významné rozdíly u experimentální skupiny, a to v testech Běh k metám (p = 0,004; w2 = 0,495), Výdrž ve stoji (p = 0,001; w2 = 0,597), Burpee test (p = 0,003; w2 = 0,523), kdy došlo ke zlepšení výsledků mezi vstupními a výstupními testy. Avšak, u testů Přeskok přes švihadlo (p = 0,943; w2 = 0,090) a Přeskakování tyče (p = 0,201; w2 = 0,066), nedošlo ke statisticky významnému rozdílu. U věcné významnosti bylo prokázáno zlepšení u testu Efekt rotace (p = 0,500; r = 0,289).
Anotace v angličtině
The thesis deals with a question if the application of doing exercise with TOGU Jumper has an influence on chase of the level of coordination skills at the aerobic exercise considering children of age 10 - 12.
The theoretical basissum up present knowledge dealing with the characteristics of aerobic, development of coordination sklills at the age of 10 - 12 and training specifics of younger school age children.
The research part verifies if there is an improvement of results in the tests after applying the programme at the experimental group. The testing group is with out intervention programme. There search file includes girls (n = 24) at the age group of 10 - 12 who do aerobics. All the girls were tested by chosen coordination tests in the beginning and at the end of the tested period.
From the results of the thesis arises that there have been proved statistically signifiant differences at the experimental group, and that was in tests Run to the base (p = 0,004, w2 = 0,495), Stamina in stand (p = 0,001, w2 = 0,597). Burpee test (p = 0,003, w2 = 0,523). There have been improvement in results between theen try and exit tests. However, there have been no statistically signifiant diference at the tests Skippin grope (p = 0,943, w2 = 0,090) and Skipping rod (p = 0,201, w2 = 0,066). There has been an improvement at the tests Rotation effect (p = 0,500, r = 0,289).
Klíčová slova
Aerobik, sportovní trénink, pohybové schopnosti, koordinace, mladší školní věk, balanční pomůcka TOGU Jumper
Klíčová slova v angličtině
aerobic, sport training, motoric skills, coordination, younger school age, balance plattform TOGU Jumper
Rozsah průvodní práce
71 st. (17 476 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem, zdali má aplikace cvičení s TOGU Jumper vliv na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v oblasti aerobiku u dětí ve věku 10 - 12 let.
Teoretická východiska shrnují dosavadní poznatky zabývající se charakteristikou aerobiku, rozvojem koordinačních schopností u dětí ve věku 10 - 12 let a specifiky tréninku u dětí mladšího školního věku.
Výzkumná část ověřuje, zda po aplikaci programu dojde ke zlepšení ve výsledcích jednotlivých testů u experimentální skupiny, kontrolní skupina je bez intervenčního programu. Výzkumný soubor zahrnuje dívky (n = 24) ve věku 10 - 12 let, které cvičí aerobik. Všechny dívky budou testovány vybranými koordinačními testy na začátku a na konci zkoumaného období.
Z výsledků diplomové práce vyplývá, že byly prokázány statisticky významné rozdíly u experimentální skupiny, a to v testech Běh k metám (p = 0,004; w2 = 0,495), Výdrž ve stoji (p = 0,001; w2 = 0,597), Burpee test (p = 0,003; w2 = 0,523), kdy došlo ke zlepšení výsledků mezi vstupními a výstupními testy. Avšak, u testů Přeskok přes švihadlo (p = 0,943; w2 = 0,090) a Přeskakování tyče (p = 0,201; w2 = 0,066), nedošlo ke statisticky významnému rozdílu. U věcné významnosti bylo prokázáno zlepšení u testu Efekt rotace (p = 0,500; r = 0,289).
Anotace v angličtině
The thesis deals with a question if the application of doing exercise with TOGU Jumper has an influence on chase of the level of coordination skills at the aerobic exercise considering children of age 10 - 12.
The theoretical basissum up present knowledge dealing with the characteristics of aerobic, development of coordination sklills at the age of 10 - 12 and training specifics of younger school age children.
The research part verifies if there is an improvement of results in the tests after applying the programme at the experimental group. The testing group is with out intervention programme. There search file includes girls (n = 24) at the age group of 10 - 12 who do aerobics. All the girls were tested by chosen coordination tests in the beginning and at the end of the tested period.
From the results of the thesis arises that there have been proved statistically signifiant differences at the experimental group, and that was in tests Run to the base (p = 0,004, w2 = 0,495), Stamina in stand (p = 0,001, w2 = 0,597). Burpee test (p = 0,003, w2 = 0,523). There have been improvement in results between theen try and exit tests. However, there have been no statistically signifiant diference at the tests Skippin grope (p = 0,943, w2 = 0,090) and Skipping rod (p = 0,201, w2 = 0,066). There has been an improvement at the tests Rotation effect (p = 0,500, r = 0,289).
Klíčová slova
Aerobik, sportovní trénink, pohybové schopnosti, koordinace, mladší školní věk, balanční pomůcka TOGU Jumper
Klíčová slova v angličtině
aerobic, sport training, motoric skills, coordination, younger school age, balance plattform TOGU Jumper
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s přílušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji uvést v soulau s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Rešerše zdrojů zabývající se pohybovou aktivitou - aerobikem, koordinačními schopnostmi a dalšími souvisejícími tématy u dětí ve věku 10 - 12 let.
5. Seznámit se s testetováním koordinačních schopností.
6. Stanovit cíl práce, úkoly práce a hypotézy. Určit vědeckou otázku. Cílem diplomové práce je určit vliv aplikace cvičení s Togu na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v oblasti aerobiku u dětí ve věku 10 - 12 let.
8. Sestavit a aplikovat tréninkový plán s pomocí balanční pomůcky Togu, který bude aplikován na experimentální skupinu dětí.
9. Zpracovat statistická data, zjistit rozdíl mezi testovanou a kontrolní skupinou, potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy.
10. Vyvození závěrů a doporučení pro další praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s přílušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji uvést v soulau s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Rešerše zdrojů zabývající se pohybovou aktivitou - aerobikem, koordinačními schopnostmi a dalšími souvisejícími tématy u dětí ve věku 10 - 12 let.
5. Seznámit se s testetováním koordinačních schopností.
6. Stanovit cíl práce, úkoly práce a hypotézy. Určit vědeckou otázku. Cílem diplomové práce je určit vliv aplikace cvičení s Togu na změnu úrovně vybraných koordinačních schopností v oblasti aerobiku u dětí ve věku 10 - 12 let.