Cílem práce bude zjistit jaké faktory se podílejí na rozhodování středoškolských a vysokoškolských studentů při volbě profesního zaměření, zda existuje vztah mezi hodnotovou orientací jedince a jeho profesním rozhodováním a jaké konkrétní hodnoty jedince v jeho volbě ovlivňují. V teoretické části budou vymezeny jednotlivé faktory ovlivňující profesní rozhodování studentů. Praktická část bude tvořena interpretací a porovnáním zjištěných výsledků získaných na základě vlastního kvantitativního výzkumu. Za užití dotazníkové metody bude cílem výzkumu zkoumání existence vztahu jednoho konkrétního činitele a profesního rozhodování. Součástí práce budou také závěry a doporučení plynoucí z výsledků výzkumu, tyto budou využitelné v praxi kariérového poradenství a pro proces širšího sebepoznání jedince.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Factors influencing the professional decision-making of students is to find out what factors are involved in the decision-making of high school and university students in choosing their professional focus, whether there is a relationship between the individual's value orientation and his / her professional decision making. In the theoretical part are defined individual factors influencing professional decision-making of students. The practical part is consist of interpretation and comparison of the results obtained on the basis of quantitative research. Using the questionnaire method, the aim of the research is to investigate the existence of the relationship of one particular agent and professional decision-making. The work also include conclusions and recommendations resulting from the research results, which will be useful in the practice of career counseling and the process of wider self-knowledge of the individual.
Klíčová slova
Klíčová slova: hodnoty, profesní rozhodování, student, vliv
Klíčová slova v angličtině
Values, career decision-making, student, influence
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bude zjistit jaké faktory se podílejí na rozhodování středoškolských a vysokoškolských studentů při volbě profesního zaměření, zda existuje vztah mezi hodnotovou orientací jedince a jeho profesním rozhodováním a jaké konkrétní hodnoty jedince v jeho volbě ovlivňují. V teoretické části budou vymezeny jednotlivé faktory ovlivňující profesní rozhodování studentů. Praktická část bude tvořena interpretací a porovnáním zjištěných výsledků získaných na základě vlastního kvantitativního výzkumu. Za užití dotazníkové metody bude cílem výzkumu zkoumání existence vztahu jednoho konkrétního činitele a profesního rozhodování. Součástí práce budou také závěry a doporučení plynoucí z výsledků výzkumu, tyto budou využitelné v praxi kariérového poradenství a pro proces širšího sebepoznání jedince.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Factors influencing the professional decision-making of students is to find out what factors are involved in the decision-making of high school and university students in choosing their professional focus, whether there is a relationship between the individual's value orientation and his / her professional decision making. In the theoretical part are defined individual factors influencing professional decision-making of students. The practical part is consist of interpretation and comparison of the results obtained on the basis of quantitative research. Using the questionnaire method, the aim of the research is to investigate the existence of the relationship of one particular agent and professional decision-making. The work also include conclusions and recommendations resulting from the research results, which will be useful in the practice of career counseling and the process of wider self-knowledge of the individual.
Klíčová slova
Klíčová slova: hodnoty, profesní rozhodování, student, vliv
Klíčová slova v angličtině
Values, career decision-making, student, influence
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit jaké faktory se podílejí na rozhodování středoškolských a vysokoškolských studentů při volbě profesního zaměření, zda existuje vztah mezi hodnotovou orientací jedince a jeho profesním rozhodováním a jaké konkrétní hodnoty jedince v jeho volbě ovlivňují. V teoretické části budou vymezeny jednotlivé faktory ovlivňující profesní rozhodování studentů. Praktická část bude tvořena interpretací a porovnáním zjištěných výsledků získaných na základě vlastního kvantitativního výzkumu. Za užití dotazníkové metody bude cílem výzkumu zkoumání existence vztahu jednoho konkrétního činitele a profesního rozhodování. Součástí práce budou také závěry a doporučení plynoucí z výsledků výzkumu, tyto budou využitelné v praxi kariérového poradenství a pro proces širšího sebepoznání jedince.
Klíčová slova: hodnoty, profesní rozhodování, student, vliv
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zjistit jaké faktory se podílejí na rozhodování středoškolských a vysokoškolských studentů při volbě profesního zaměření, zda existuje vztah mezi hodnotovou orientací jedince a jeho profesním rozhodováním a jaké konkrétní hodnoty jedince v jeho volbě ovlivňují. V teoretické části budou vymezeny jednotlivé faktory ovlivňující profesní rozhodování studentů. Praktická část bude tvořena interpretací a porovnáním zjištěných výsledků získaných na základě vlastního kvantitativního výzkumu. Za užití dotazníkové metody bude cílem výzkumu zkoumání existence vztahu jednoho konkrétního činitele a profesního rozhodování. Součástí práce budou také závěry a doporučení plynoucí z výsledků výzkumu, tyto budou využitelné v praxi kariérového poradenství a pro proces širšího sebepoznání jedince.
Klíčová slova: hodnoty, profesní rozhodování, student, vliv
Seznam doporučené literatury
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: [příručka pro učitele]. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.
HOŘÁNKOVÁ, Vlasta et al. Metodická příručka poradce pro volbu povolání. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85850-21-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-58-X.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3133-9.
Seznam doporučené literatury
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: [příručka pro učitele]. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.
HOŘÁNKOVÁ, Vlasta et al. Metodická příručka poradce pro volbu povolání. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85850-21-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-58-X.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3133-9.