Diplomová práce s názvem "Vliv rodného jazyka na učení se anglického jazyka u dětí z lokalit ohrožených sociálním vyloučením" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na komunitu dětí, které pochází ze sociálně vyloučených lokalit, především se zaměřím na romské děti a původ jejich rodných jazyků. Bude popsáno, jakým způsobem se vyučuje anglický jazyk a jaký k němu mají vztah.
Empirická část se bude věnovat výzkumu, kde zjišťujeme, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka - anglického jazyka. Jedná se o kvalitativní výzkum, který bude probíhat formou rozhovorů.
Cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka. Výsledek se poté použije jako metodický materiál pro pedagogickou praxi - jak lépe motivovat děti k výuce. Také by měl být reflexí pro učitele, kteří učí cizí jazyk u dětí s odlišnými mateřskými jazyky.
Anotace v angličtině
The diploma theses with the title "The effect of mother tongue on learning the English language in locations with the risk of social exclusion" is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on Roma children and the origin of their native languages; we will mainly focus on the community of children who come from socially excluded localities. The way that the English language is being taught will be described, and children's relation to it.
The empirical part will be devoted to research, where we will find out to what extent of the mother tongue influences the teaching of a foreign language-English. It is qualitative research, that will take place as a form of interviews.
This diploma thesis aims to find out to what extent of the mother tongue influences the teaching of a foreign language. The result will then be used as a recommendation in practice, how to motivate children better to teach. It should also be a reflection for teachers who teach a foreign language to children with different mother tongues.
Klíčová slova
migrace, odlišný mateřský jazyk (OMJ), lokality ohrožené sociálním vyloučením, anglický jazyk, CEFR
Klíčová slova v angličtině
migration, children with different mother tongues, locations with the risk of social exclusion, English, CEFR
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce s názvem "Vliv rodného jazyka na učení se anglického jazyka u dětí z lokalit ohrožených sociálním vyloučením" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na komunitu dětí, které pochází ze sociálně vyloučených lokalit, především se zaměřím na romské děti a původ jejich rodných jazyků. Bude popsáno, jakým způsobem se vyučuje anglický jazyk a jaký k němu mají vztah.
Empirická část se bude věnovat výzkumu, kde zjišťujeme, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka - anglického jazyka. Jedná se o kvalitativní výzkum, který bude probíhat formou rozhovorů.
Cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka. Výsledek se poté použije jako metodický materiál pro pedagogickou praxi - jak lépe motivovat děti k výuce. Také by měl být reflexí pro učitele, kteří učí cizí jazyk u dětí s odlišnými mateřskými jazyky.
Anotace v angličtině
The diploma theses with the title "The effect of mother tongue on learning the English language in locations with the risk of social exclusion" is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on Roma children and the origin of their native languages; we will mainly focus on the community of children who come from socially excluded localities. The way that the English language is being taught will be described, and children's relation to it.
The empirical part will be devoted to research, where we will find out to what extent of the mother tongue influences the teaching of a foreign language-English. It is qualitative research, that will take place as a form of interviews.
This diploma thesis aims to find out to what extent of the mother tongue influences the teaching of a foreign language. The result will then be used as a recommendation in practice, how to motivate children better to teach. It should also be a reflection for teachers who teach a foreign language to children with different mother tongues.
Klíčová slova
migrace, odlišný mateřský jazyk (OMJ), lokality ohrožené sociálním vyloučením, anglický jazyk, CEFR
Klíčová slova v angličtině
migration, children with different mother tongues, locations with the risk of social exclusion, English, CEFR
Zásady pro vypracování
Diplomová práce s názvem Vliv rodného jazyka na učení se cizímu jazyků u dětí z lokalit ohrožených sociálním vyloučením je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretické část se zaměřuje na romské děti a původ jejich rodných jazyků, především se zaměřím na komunitu dětí, které pochází ze sociálně vyloučených lokalit (především Předlice). Bude popsán způsob, jakým se anglický jazyk vyučuje a jaký k němu mají vztah.
Empirická část se bude věnovat výzkumu, kde zjišťujeme, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka - anglického jazyka. Jedná se o kvalitativní výzkum, který bude probíhat formou rozhovorů.
Cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka. Výsledek se poté použije jako doporučení do praxe - jak lépe motivovat děti k výuce. Výsledek by měl být také reflexí pro učitelé, kteří učí cizí jazyk u dětí s odlišnými mateřskými jazyky.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce s názvem Vliv rodného jazyka na učení se cizímu jazyků u dětí z lokalit ohrožených sociálním vyloučením je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretické část se zaměřuje na romské děti a původ jejich rodných jazyků, především se zaměřím na komunitu dětí, které pochází ze sociálně vyloučených lokalit (především Předlice). Bude popsán způsob, jakým se anglický jazyk vyučuje a jaký k němu mají vztah.
Empirická část se bude věnovat výzkumu, kde zjišťujeme, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka - anglického jazyka. Jedná se o kvalitativní výzkum, který bude probíhat formou rozhovorů.
Cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje mateřský jazyk výuku cizího jazyka. Výsledek se poté použije jako doporučení do praxe - jak lépe motivovat děti k výuce. Výsledek by měl být také reflexí pro učitelé, kteří učí cizí jazyk u dětí s odlišnými mateřskými jazyky.
Seznam doporučené literatury
ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2008. Oxford introductions to
language study.
LITTLEWOOD, William. Foreign and second language learning: language-acquisition research and its
implications for the classroom. 7th print. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Cambridge language
teaching library.
COOK, Guy. Translation in language teaching: an argument for reassessment. Oxford: Oxford University Press,
2010. Oxford applied linguistics
Seznam doporučené literatury
ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2008. Oxford introductions to
language study.
LITTLEWOOD, William. Foreign and second language learning: language-acquisition research and its
implications for the classroom. 7th print. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Cambridge language
teaching library.
COOK, Guy. Translation in language teaching: an argument for reassessment. Oxford: Oxford University Press,
2010. Oxford applied linguistics