Tématem této bakalářská práce je motivace mladistvých ke vzdělávání. Výzkum práce zjišťuje aspekty, které ovlivnily mladistvé s dosaženým základním vzděláním ve městě Kadani k návratu do sytému středoškolského vzdělávání. V úvodu práce je zdůvodněn výběr tématu. Teoretická východiska práce zahrnují poznatky z oblasti motivace mládeže ke vzdělávání, povinné školní docházky a rodinné výchovy. Dílčími cíli výzkumu práce jsou zjištění, zda je dětem na základních školách v Kadani poskytován dostatek potřebných informací o pokračujícím studiu, o možných negativních dopadech nevzdělanosti a nezaměstnanosti v budoucím životě, zda mají dostatek individuálního přístupu ze strany učitelů, a zda mají dostatek podpory učitelů a rodičů ke vzdělávání.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the motivation of adolescents for education. The research of the thesis identifies aspects that influenced adolescents with basic education in the city of Kadani to return to the system of secondary education. The choice of topic is justified in the introduction. The theoretical basis of the work includes knowledge from the field of motivation of young people for education, compulsory school attendance and family education. The partial goals of the research are to find out whether children in primary schools in Kadan are provided with enough necessary information about continuing studies, about possible negative effects of education and unemployment in future life, whether they have enough individual approach by teachers, and whether they have enough support of teachers and parents to education
Klíčová slova
Vzdělávání, demotivace ke vzdělávání, motivace ke vzdělávání, životní styl, rodina
Klíčová slova v angličtině
Education, demotivation to education, motivation to education, lifestyle, family
Rozsah průvodní práce
61 s. (91 330 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářská práce je motivace mladistvých ke vzdělávání. Výzkum práce zjišťuje aspekty, které ovlivnily mladistvé s dosaženým základním vzděláním ve městě Kadani k návratu do sytému středoškolského vzdělávání. V úvodu práce je zdůvodněn výběr tématu. Teoretická východiska práce zahrnují poznatky z oblasti motivace mládeže ke vzdělávání, povinné školní docházky a rodinné výchovy. Dílčími cíli výzkumu práce jsou zjištění, zda je dětem na základních školách v Kadani poskytován dostatek potřebných informací o pokračujícím studiu, o možných negativních dopadech nevzdělanosti a nezaměstnanosti v budoucím životě, zda mají dostatek individuálního přístupu ze strany učitelů, a zda mají dostatek podpory učitelů a rodičů ke vzdělávání.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the motivation of adolescents for education. The research of the thesis identifies aspects that influenced adolescents with basic education in the city of Kadani to return to the system of secondary education. The choice of topic is justified in the introduction. The theoretical basis of the work includes knowledge from the field of motivation of young people for education, compulsory school attendance and family education. The partial goals of the research are to find out whether children in primary schools in Kadan are provided with enough necessary information about continuing studies, about possible negative effects of education and unemployment in future life, whether they have enough individual approach by teachers, and whether they have enough support of teachers and parents to education
Klíčová slova
Vzdělávání, demotivace ke vzdělávání, motivace ke vzdělávání, životní styl, rodina
Klíčová slova v angličtině
Education, demotivation to education, motivation to education, lifestyle, family
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit a odhalit, jaké důvody vedly mladé lidi k nepokračování ve studiu na střední škole, případně k odchodu ze středního vzdělávání, a následně odhalit, jaké aspekty je motivovaly k návratu do systému vzdělávání. Na základě těchto zjištění budou navržena doporučení, zda je možné aplikovat v praxi nějaké aktivity podporující děti a mládež k motivaci k následnému vzdělávání po ukončení docházky na základní škole. Základní metodou sběru dat bude realizace strukturovaných rozhovorů.
Struktura (obsah) práce:
1. Současný vzdělávací systém v ČR
2. Vymezení teorie motivace ve vztahu k návratu mladistvých osob do 26 let do vzdělávacího systému
3. Analýza důvodů předčasných odchodů ze vzdělávacího systému a motivační aspekty k návratu do vzdělávání
4. Identifikace hlavních příčin odchodů ze vzdělávacího systému a hlavních motivačních faktorů k návratu do vzdělávání
5. Formulace doporučení pro podporu motivace mladých lidí ke vzdělávání
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit a odhalit, jaké důvody vedly mladé lidi k nepokračování ve studiu na střední škole, případně k odchodu ze středního vzdělávání, a následně odhalit, jaké aspekty je motivovaly k návratu do systému vzdělávání. Na základě těchto zjištění budou navržena doporučení, zda je možné aplikovat v praxi nějaké aktivity podporující děti a mládež k motivaci k následnému vzdělávání po ukončení docházky na základní škole. Základní metodou sběru dat bude realizace strukturovaných rozhovorů.
Struktura (obsah) práce:
1. Současný vzdělávací systém v ČR
2. Vymezení teorie motivace ve vztahu k návratu mladistvých osob do 26 let do vzdělávacího systému
3. Analýza důvodů předčasných odchodů ze vzdělávacího systému a motivační aspekty k návratu do vzdělávání
4. Identifikace hlavních příčin odchodů ze vzdělávacího systému a hlavních motivačních faktorů k návratu do vzdělávání
5. Formulace doporučení pro podporu motivace mladých lidí ke vzdělávání
Seznam doporučené literatury
Mareš, J. (2012). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Matoušek, O. (1997). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Trhlíková, J., Úlovcová, H., Vojtěch, J. (2006). Sociální aspekty dlouhodobé nezaměstnanosti mladých lidí s nízkou úrovní vzdělání. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Mareš, J. (2012). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Matoušek, O. (1997). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Trhlíková, J., Úlovcová, H., Vojtěch, J. (2006). Sociální aspekty dlouhodobé nezaměstnanosti mladých lidí s nízkou úrovní vzdělání. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.