Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním frekvence užívání ICT u dětí a mládeže a její možné pozitivní a negativní vlivy. Zaměřuje se na užívání ICT zařízení dětmi ve školním věku a počátku pubescence, na jejich vývoj a socializaci. Práce se také věnuje rodičovské kontrole. Tedy práce zjiťuje míru kontroly, kterou rodiče svým dětem věnují. Dále se zaměří na pozitiva a negativa užívání těchto zařízení a jejich možný dopad na děti a jejich rodiny
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of the frequency of ICT use in children and adolescents and its possible positive and negative effects. We focus on the use of ICT devices by children of school age and the beginning of pubescence, on their development and socialization. The work also deals with parental control. So we try to find out the degree of control that parents give to their children. It will also focus on the positives and negatives of using these devices and their possible impact on children and their families.
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním frekvence užívání ICT u dětí a mládeže a její možné pozitivní a negativní vlivy. Zaměřuje se na užívání ICT zařízení dětmi ve školním věku a počátku pubescence, na jejich vývoj a socializaci. Práce se také věnuje rodičovské kontrole. Tedy práce zjiťuje míru kontroly, kterou rodiče svým dětem věnují. Dále se zaměří na pozitiva a negativa užívání těchto zařízení a jejich možný dopad na děti a jejich rodiny
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of the frequency of ICT use in children and adolescents and its possible positive and negative effects. We focus on the use of ICT devices by children of school age and the beginning of pubescence, on their development and socialization. The work also deals with parental control. So we try to find out the degree of control that parents give to their children. It will also focus on the positives and negatives of using these devices and their possible impact on children and their families.
Cílem této práce bude zjistit frekvenci užívání ICT u dětí ve školním věku a možný pozitivní či negativní vliv těchto zařízení a technologií. Výzkum bude realizován formou dotazníkového šetření. Budu se dětí dotazovat, zdali mají přístup k ICT. Pokud ano, tak jak často a jakým způsobem je užívají.
Struktura (obsah) práce:
1. Vymezení pojmů ICT a jeho vlastností
2. Specifika dětí školního věku
3. Pozitiva a negativa užívání ICT u dětí
4. Frekvence a časový rozsah užívání ICT u dětí
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude zjistit frekvenci užívání ICT u dětí ve školním věku a možný pozitivní či negativní vliv těchto zařízení a technologií. Výzkum bude realizován formou dotazníkového šetření. Budu se dětí dotazovat, zdali mají přístup k ICT. Pokud ano, tak jak často a jakým způsobem je užívají.
Struktura (obsah) práce:
1. Vymezení pojmů ICT a jeho vlastností
2. Specifika dětí školního věku
3. Pozitiva a negativa užívání ICT u dětí
4. Frekvence a časový rozsah užívání ICT u dětí
Seznam doporučené literatury
Hartl, P., & Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník (2000 ed.). Praha: Portál.
Helus, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče (2., přeprac. a rozš. vyd). Praha: Portál.
Maněnová, M. (2009). ICT a učitel 1. stupně základní školy. Česko: Martina Maněnová.
Ševčíková, A. (2014). Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Hartl, P., & Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník (2000 ed.). Praha: Portál.
Helus, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče (2., přeprac. a rozš. vyd). Praha: Portál.
Maněnová, M. (2009). ICT a učitel 1. stupně základní školy. Česko: Martina Maněnová.
Ševčíková, A. (2014). Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada.