Informace o kvalifikační práci Výchovné působení na mladistvé s protiprávním jednáním v průběhu trestního řízení v rámci činnosti Probační a mediační služby
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat výchovným vlivem probačního řízení a jeho dopadem na osobnost mladistvých jedinců v průběhu trestního řízení a možnostmi zkvalitnění života mladistvých pachatelů protiprávního jednání prostřednictvím restorativních programů. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k dané problematice, zejména se bude jednat o možnosti výchovného působení v resocializačním procesu a otázky vedoucí k ucelené představě o ukládání výchovných i trestních opatření mladistvým pachatelům v rámci probační intervence ve spolupráci s orgány činnými v trestním řízení, Probační a mediační službou ČR a orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního kvalitativního šetření získané prostřednictvím případové analýzy, jejímž cílem bude zhodnocení úspěšnosti či neúspěšnosti ukládaných výchovných opatření a deskripce pozitivních vlivů pomáhajících k adaptaci jedince ve společnosti. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In her Bachelor Thesis, the author deals with the educational influence of probation proceedings and its impact on the personality of juveniles during the prosecution and with the possibilities of improving the quality of life of juvenile offenders through restorative programs. In the theoretical part, topics related to the issue are elaborated, especially the possibilities of educational and criminal measures on juvenile offenders in the context of probation intervention in cooperation with criminal justice, Probation and Mediation Servis of the Czech Republic and the authority of social and legal protection of children. The practical part consists of the original results of the qualitative research obtained through a case analysis, the aim of the positive influences assisting to adapt the individual in society. Part of the Thesis are specific conclusions and recommendations for practice. The achieved results and recommendations are applicable in practice of social (special) pedagogy and other disciplines of the so-called assisting professions.
Klíčová slova
Mladistvý pachatel, Probační a mediační služba ČR, Orgán činný v trestním řízení, Orgán sociálně-právní ochrany dětí, Výchovné působení, Výchovné prostředí, Restorativní programy, Subkultura
Klíčová slova v angličtině
Juvenile offender, Probation and Mediation Servis of the Czech Republic, Law enforcement authority, Authority of social and legal protection of children, Educational effect, Educational environment, Restorative programs, Subculture
Rozsah průvodní práce
71 s. (110254 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat výchovným vlivem probačního řízení a jeho dopadem na osobnost mladistvých jedinců v průběhu trestního řízení a možnostmi zkvalitnění života mladistvých pachatelů protiprávního jednání prostřednictvím restorativních programů. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k dané problematice, zejména se bude jednat o možnosti výchovného působení v resocializačním procesu a otázky vedoucí k ucelené představě o ukládání výchovných i trestních opatření mladistvým pachatelům v rámci probační intervence ve spolupráci s orgány činnými v trestním řízení, Probační a mediační službou ČR a orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního kvalitativního šetření získané prostřednictvím případové analýzy, jejímž cílem bude zhodnocení úspěšnosti či neúspěšnosti ukládaných výchovných opatření a deskripce pozitivních vlivů pomáhajících k adaptaci jedince ve společnosti. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In her Bachelor Thesis, the author deals with the educational influence of probation proceedings and its impact on the personality of juveniles during the prosecution and with the possibilities of improving the quality of life of juvenile offenders through restorative programs. In the theoretical part, topics related to the issue are elaborated, especially the possibilities of educational and criminal measures on juvenile offenders in the context of probation intervention in cooperation with criminal justice, Probation and Mediation Servis of the Czech Republic and the authority of social and legal protection of children. The practical part consists of the original results of the qualitative research obtained through a case analysis, the aim of the positive influences assisting to adapt the individual in society. Part of the Thesis are specific conclusions and recommendations for practice. The achieved results and recommendations are applicable in practice of social (special) pedagogy and other disciplines of the so-called assisting professions.
Klíčová slova
Mladistvý pachatel, Probační a mediační služba ČR, Orgán činný v trestním řízení, Orgán sociálně-právní ochrany dětí, Výchovné působení, Výchovné prostředí, Restorativní programy, Subkultura
Klíčová slova v angličtině
Juvenile offender, Probation and Mediation Servis of the Czech Republic, Law enforcement authority, Authority of social and legal protection of children, Educational effect, Educational environment, Restorative programs, Subculture
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat výchovným vlivem probačního řízení a jeho dopadem na osobnost mladistvých jedincův v průběhu trestního řízení a možnostmi zkvalitnění života mladistvých pachatelů protiprávního jednání prostřednictvím restorativních programů. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k dané problematice, zejména se bude jednat o možnosti výchovného působení v resocializačním procesu a otázky vedoucí k ucelené představě o ukládání výchovných i trestních opatření mladistvým pachatelům v rámci probační intervence ve spolupráci s orgány činnými v trestním řízení, Probační a mediační službou ČR a orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního kvalitativního šetření získané prostřednictvím případové analýzy, jejímž cílem bude zhodnocení úspěšnosti či neúspěšnosti ukládaných výchovných opatření a deskripce pozitivních vlivů pomáhajích k adaptaci jedince ve společnosti. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat výchovným vlivem probačního řízení a jeho dopadem na osobnost mladistvých jedincův v průběhu trestního řízení a možnostmi zkvalitnění života mladistvých pachatelů protiprávního jednání prostřednictvím restorativních programů. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se k dané problematice, zejména se bude jednat o možnosti výchovného působení v resocializačním procesu a otázky vedoucí k ucelené představě o ukládání výchovných i trestních opatření mladistvým pachatelům v rámci probační intervence ve spolupráci s orgány činnými v trestním řízení, Probační a mediační službou ČR a orgánem sociálně-právní ochrany dětí. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního kvalitativního šetření získané prostřednictvím případové analýzy, jejímž cílem bude zhodnocení úspěšnosti či neúspěšnosti ukládaných výchovných opatření a deskripce pozitivních vlivů pomáhajích k adaptaci jedince ve společnosti. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi sociální (speciální) pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86473-86-4
DOŇKOVÁ, Olga, NOVOTNÝ, Jan Seastian. Vývojová psychologie pro sociální pedagogy. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2010.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. IBSN 978-80-262-0644-6.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2007. IBSN 978-80-7184-569-0.
Zákon č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů.
Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním, ve znění pozdějších předpisů.
KRAUS
FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří. Sociální patologie. Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Vyd. 2. Praha: Grada Publishing, a.s.2017,2018. ISBN-978-80-247-9417-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. IBSN-978-80-7367-383-3.
JŮZL, Miroslav. Penitenciaristika a penelogie. Brno: 2012. Institut mezioborových studií.
FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří, SVOBODA, Zdeněk, ZILCHER, Ladislav. Speciální pedagogika. Praha: 2014. Triton. IBSN-978-80-7387-792-7.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Forenzní psychologie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86473-86-4
DOŇKOVÁ, Olga, NOVOTNÝ, Jan Seastian. Vývojová psychologie pro sociální pedagogy. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2010.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. IBSN 978-80-262-0644-6.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2007. IBSN 978-80-7184-569-0.
Zákon č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů.
Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním, ve znění pozdějších předpisů.
KRAUS
FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří. Sociální patologie. Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Vyd. 2. Praha: Grada Publishing, a.s.2017,2018. ISBN-978-80-247-9417-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. IBSN-978-80-7367-383-3.
JŮZL, Miroslav. Penitenciaristika a penelogie. Brno: 2012. Institut mezioborových studií.
FISCHER, Slavomil, ŠKODA, Jiří, SVOBODA, Zdeněk, ZILCHER, Ladislav. Speciální pedagogika. Praha: 2014. Triton. IBSN-978-80-7387-792-7.