Práce představuje hledání východiska osobní tvorby spojené s naší pamětí
a vzpomínkami. Je konfrontována s díly stejné tématiky v současném umění
a zohledňuje práci s různými médii. K finální instalaci v podobě osobní výpovědi je použita technika kyanotypie, která představuje možnost pracovat na pomezí konkrétnosti a nejasnosti, náhody a promyšlené kompozice, hmotné-ho zobrazení v kombinaci s prací se světlem. Podstatným zůstává chybění, a to ve smyslu neurčitosti formy a podoby- jelikož se vzpomínky v paměti neustále mění, jde jen o zdeformovaný záznam reality, ne o ni samotnou. Samotná instalace je kombinací neurčitých obrazů s reálnými prvky.
Anotace v angličtině
The work presents a search for personal creation based on our memory and memories. It is confronted with art pieces with same theme in contemporary art and takes into account the work with various media. A cyanotype tech-nique is used for the final installation in the form of a personal testimony, which represents the possibility to work on the boundaries of concreteness and ambiguity, coincidence and well-thought-outcomposition, the material display combined with effect of light. The missing of exact form of the pictures is an essential thing, because memory constantly changes, it is just a distorted record of reality not reality itself. The installation combain indeterminate images with real elements.
Práce představuje hledání východiska osobní tvorby spojené s naší pamětí
a vzpomínkami. Je konfrontována s díly stejné tématiky v současném umění
a zohledňuje práci s různými médii. K finální instalaci v podobě osobní výpovědi je použita technika kyanotypie, která představuje možnost pracovat na pomezí konkrétnosti a nejasnosti, náhody a promyšlené kompozice, hmotné-ho zobrazení v kombinaci s prací se světlem. Podstatným zůstává chybění, a to ve smyslu neurčitosti formy a podoby- jelikož se vzpomínky v paměti neustále mění, jde jen o zdeformovaný záznam reality, ne o ni samotnou. Samotná instalace je kombinací neurčitých obrazů s reálnými prvky.
Anotace v angličtině
The work presents a search for personal creation based on our memory and memories. It is confronted with art pieces with same theme in contemporary art and takes into account the work with various media. A cyanotype tech-nique is used for the final installation in the form of a personal testimony, which represents the possibility to work on the boundaries of concreteness and ambiguity, coincidence and well-thought-outcomposition, the material display combined with effect of light. The missing of exact form of the pictures is an essential thing, because memory constantly changes, it is just a distorted record of reality not reality itself. The installation combain indeterminate images with real elements.
Teoretická část
1. Studium odborné literatury k tématu
2. Studium výtvarných děl a technologických postupů k tématu
3. Utřídění materiálu, stanovení jednotlivých kapitol práce
4. Reflexe praktické části
Praktická část
1. Realizace návrhu ve skicách a modelech
2. Technologické zkoušky
3. Realizace díla
4. Dokumentace díla
Zásady pro vypracování
Teoretická část
1. Studium odborné literatury k tématu
2. Studium výtvarných děl a technologických postupů k tématu
3. Utřídění materiálu, stanovení jednotlivých kapitol práce
4. Reflexe praktické části
Praktická část
1. Realizace návrhu ve skicách a modelech
2. Technologické zkoušky
3. Realizace díla
4. Dokumentace díla
Seznam doporučené literatury
VOJVODÍK, Josef a Jan WIENDL, ed. Heslář české avantgardy: estetické koncepty a proměny uměleckých postupů v letech 1908-1958. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2011. 477 s. ISBN 978-80-7308-332-8
FOSTER, Hal, Rosalind E KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D BUCHLOH, David JOSELIT. Umění po
roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Praha: Slovart,
2015. ISBN 978-80-7391-975-7
KOUKOLÍK, František. Mozek a duše. Praha: Galén, 4. rozšířené a přepracoáné vydání, 2014; 455 s.
ISBN 978-80-7492-069-1
ALBERRO Alexander, BUCHMANN Sabeth. Art after conceptual art. Cambridge, Mass [u.a.]: MIT
Press, 2006. Generali Foundation Collection series. 240 s. ISBN 0-262-51195-9
SCERÁNKOVÁ Pavla, ZÁLEŠÁK Jan. Pavla Sceránková. Praha : Dexon art, 2012; 108s. ISBN 978-80-904271-4-3
HAVRÁNEK Vít, MANČUŠKA, Jan. Chybění. Praha : tranzit.cz, 2007; 1. vydání, 126 s. ISBN 80-903452-5-5
CÍSAŘ, Karel. Abeceda věcí : Poznámky k modernímu a současnému umění. Praha : UMPRUM, 2014, 1.vydání. 254 s. ISBN: 978-80-86863-70-2
Seznam doporučené literatury
VOJVODÍK, Josef a Jan WIENDL, ed. Heslář české avantgardy: estetické koncepty a proměny uměleckých postupů v letech 1908-1958. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2011. 477 s. ISBN 978-80-7308-332-8
FOSTER, Hal, Rosalind E KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D BUCHLOH, David JOSELIT. Umění po
roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Praha: Slovart,
2015. ISBN 978-80-7391-975-7
KOUKOLÍK, František. Mozek a duše. Praha: Galén, 4. rozšířené a přepracoáné vydání, 2014; 455 s.
ISBN 978-80-7492-069-1
ALBERRO Alexander, BUCHMANN Sabeth. Art after conceptual art. Cambridge, Mass [u.a.]: MIT
Press, 2006. Generali Foundation Collection series. 240 s. ISBN 0-262-51195-9
SCERÁNKOVÁ Pavla, ZÁLEŠÁK Jan. Pavla Sceránková. Praha : Dexon art, 2012; 108s. ISBN 978-80-904271-4-3
HAVRÁNEK Vít, MANČUŠKA, Jan. Chybění. Praha : tranzit.cz, 2007; 1. vydání, 126 s. ISBN 80-903452-5-5
CÍSAŘ, Karel. Abeceda věcí : Poznámky k modernímu a současnému umění. Praha : UMPRUM, 2014, 1.vydání. 254 s. ISBN: 978-80-86863-70-2