Volnou plastikou z porcelánu, formou bajky vyjadřuji současnou problematiku týkající se
transsexuality v České republice.
Narativním způsobem ilustruji okamžiky založené na reálných prožitcích a pomocí
personifikace sedmi zvířecích figur přibližuji divákovi tři okamžiky které jsou konfrontací
trans-osoby se svým okolím. Scény jsou konstruovány pro zastavení se, procítění a
zamyšlení se nejen nad světem takové osoby, ale nad oběma úhly situace.
Mým úmyslem je pomoci sdílet příběh nejvhodnější formou ve svém oboru a přispět tak k
oddémonizování této tolik viditelné skupiny osob ve virtuálním prostoru, která je naopak v
prostoru reálném v drtivé většině neviditelná.
Anotace v angličtině
I want to express the current situation of trans peoples in Czech Republic through porcelain
sculpture.
I illustrating moments based on real experiences. Through the personalization of seven
animal figures I bring viewer three moments that confront trans-persons with their
surroundings. Scenes are designed to understand feel and reflect not only the world of trans
persons, but on both angles of the situation.
My intention to help is by sharing story in the most appropriate form in my field and make
less controversial this much-visible group of people in virtual space, which in contrast to
real space is almost invisible.
Volnou plastikou z porcelánu, formou bajky vyjadřuji současnou problematiku týkající se
transsexuality v České republice.
Narativním způsobem ilustruji okamžiky založené na reálných prožitcích a pomocí
personifikace sedmi zvířecích figur přibližuji divákovi tři okamžiky které jsou konfrontací
trans-osoby se svým okolím. Scény jsou konstruovány pro zastavení se, procítění a
zamyšlení se nejen nad světem takové osoby, ale nad oběma úhly situace.
Mým úmyslem je pomoci sdílet příběh nejvhodnější formou ve svém oboru a přispět tak k
oddémonizování této tolik viditelné skupiny osob ve virtuálním prostoru, která je naopak v
prostoru reálném v drtivé většině neviditelná.
Anotace v angličtině
I want to express the current situation of trans peoples in Czech Republic through porcelain
sculpture.
I illustrating moments based on real experiences. Through the personalization of seven
animal figures I bring viewer three moments that confront trans-persons with their
surroundings. Scenes are designed to understand feel and reflect not only the world of trans
persons, but on both angles of the situation.
My intention to help is by sharing story in the most appropriate form in my field and make
less controversial this much-visible group of people in virtual space, which in contrast to
real space is almost invisible.
Student zná teoretické a historické pozadí své práce. Je schopen prezentovat svůj přístup ke zvolenému tématu diplomové práce v návaznosti na výrazné autory, designéry, umělce, řemeslníky či výrobce. Dokáže vnímat aktuální dění, proměny a potřeby společensko-ekonomické. Pohybuje se v základní úrovni i mimo svůj obor v oblastech sociologie, filozofie, urbanistiky atd. Formální podobu své práce staví na výsledcích vlastní teoretické přípravy. Vnímá zvolený výrobní materiál jako výrazový prostředek. Dokáže své výrobní požadavky, buďto profesionálně realizovat sám, nebo organizačně zajistit. Jako součást vizuálu je student schopen dodat kvalitní fotodokumentaci a zajisti odpovídající grafickou úroveň prezentace. Spolupracuje s grafiky, fotografy. Umí sepsat obhajobu své práce formou odborného teoretického textu, jehož součástí je výkresová dokumentace. Student dovede svoji diplomovou práci obhájit před komisí v rámci státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Student zná teoretické a historické pozadí své práce. Je schopen prezentovat svůj přístup ke zvolenému tématu diplomové práce v návaznosti na výrazné autory, designéry, umělce, řemeslníky či výrobce. Dokáže vnímat aktuální dění, proměny a potřeby společensko-ekonomické. Pohybuje se v základní úrovni i mimo svůj obor v oblastech sociologie, filozofie, urbanistiky atd. Formální podobu své práce staví na výsledcích vlastní teoretické přípravy. Vnímá zvolený výrobní materiál jako výrazový prostředek. Dokáže své výrobní požadavky, buďto profesionálně realizovat sám, nebo organizačně zajistit. Jako součást vizuálu je student schopen dodat kvalitní fotodokumentaci a zajisti odpovídající grafickou úroveň prezentace. Spolupracuje s grafiky, fotografy. Umí sepsat obhajobu své práce formou odborného teoretického textu, jehož součástí je výkresová dokumentace. Student dovede svoji diplomovou práci obhájit před komisí v rámci státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
HEARTNEY, Eleanor. Art & today. 2008. ISBN 978-0-7148-4514-2
Grovier, Kelly. Art since 1989. Thames & Hudson, 2015
Švácha, R.; Platovská, M. Dějiny českého výtvarného umění V, 1939-1958. Praha, 2005
Švácha, R.; Platovská, M. Dějiny českého výtvarného umění VI, 1958-2000. Praha, 2007
Amy Dempseyová. Umělecké styly, školy a hnutí, Encyklopedický průvodce moderním uměním. Slovart, 2002
Foster, Hal a kol. Umění po roce 1900. Slovart, 2007
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004
Morganová, Pavlína. Začátek století. Plzeň, 2012
Yoshida Style Ball Jointed Doll Making Guide (Japanese Book)
The art of BJD The first guide for collectors - Nathalie Cortinovis
Seznam doporučené literatury
HEARTNEY, Eleanor. Art & today. 2008. ISBN 978-0-7148-4514-2
Grovier, Kelly. Art since 1989. Thames & Hudson, 2015
Švácha, R.; Platovská, M. Dějiny českého výtvarného umění V, 1939-1958. Praha, 2005
Švácha, R.; Platovská, M. Dějiny českého výtvarného umění VI, 1958-2000. Praha, 2007
Amy Dempseyová. Umělecké styly, školy a hnutí, Encyklopedický průvodce moderním uměním. Slovart, 2002
Foster, Hal a kol. Umění po roce 1900. Slovart, 2007
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004
Morganová, Pavlína. Začátek století. Plzeň, 2012
Yoshida Style Ball Jointed Doll Making Guide (Japanese Book)
The art of BJD The first guide for collectors - Nathalie Cortinovis