Diplomová práce se zabývá metodou CLIL a její konkrétní realizací v předmětu ICT na kladenských základních školách. Teoretická část charakterizuje metodu CLIL, její metodologii, rozšíření ve světě a v České republice. Praktická část se soustředí na reálnou aplikaci metody za použití speciálně vytvořených podpůrných materiálů. Dále se zabývá prozkoumáním zájmu pedagogů o metodu CLIL na oslovených školách a jejich jazykovou kompetencí k jejímu použití.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Content Language Integrated Learning method and its specific realization in the subject of ICT at primary schools in Kladno. The theoretical part describes the method itself, methodology and its expansion in the world and in the Czech Republic. The practical part focuses on real application of the metod with the use of specially created teaching materials. Furthermore it explores the interest of teachers in the CLIL approach and their language competence for its use.
Klíčová slova
CLIL, bilingvní vzdělávání, ICT, anglický jazyk, integrace
Diplomová práce se zabývá metodou CLIL a její konkrétní realizací v předmětu ICT na kladenských základních školách. Teoretická část charakterizuje metodu CLIL, její metodologii, rozšíření ve světě a v České republice. Praktická část se soustředí na reálnou aplikaci metody za použití speciálně vytvořených podpůrných materiálů. Dále se zabývá prozkoumáním zájmu pedagogů o metodu CLIL na oslovených školách a jejich jazykovou kompetencí k jejímu použití.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Content Language Integrated Learning method and its specific realization in the subject of ICT at primary schools in Kladno. The theoretical part describes the method itself, methodology and its expansion in the world and in the Czech Republic. The practical part focuses on real application of the metod with the use of specially created teaching materials. Furthermore it explores the interest of teachers in the CLIL approach and their language competence for its use.
Klíčová slova
CLIL, bilingvní vzdělávání, ICT, anglický jazyk, integrace
Diplomová práce se zabývá metodou CLIL a její konkrétní realizací v předmětu ICT na kladenských základních školách. Teoretická část charakterizuje metodu CLIL, její metodologii, rozšíření ve světě a v České republice. Praktická část se soustředí na reálnou aplikaci metody za použití speciálně vytvořených podpůrných materiálů. Dále se zabývá zkoumáním reálných možností a zájmu pedagogů o metodu CLIL na oslovených školách.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá metodou CLIL a její konkrétní realizací v předmětu ICT na kladenských základních školách. Teoretická část charakterizuje metodu CLIL, její metodologii, rozšíření ve světě a v České republice. Praktická část se soustředí na reálnou aplikaci metody za použití speciálně vytvořených podpůrných materiálů. Dále se zabývá zkoumáním reálných možností a zájmu pedagogů o metodu CLIL na oslovených školách.
Seznam doporučené literatury
Do Coyle, Bernardette Holmes, Lid King. Towards an integrated curriculum - CLIL National Statement and Guidelines. 2009
Marsh, David. Introduction: Content and Language Integrated. 1994
Commission, European. Improving the effectiveness of language learning: CLIL and computer assisted language learning. 2014
Cain, Norman. Hard CLIL or soft CLIL? That is the question. 2018
Coyle, Do. Theory and planning for effective classrooms: Supporting students in content and language integrated learning contexts. Learning through a foreign language. 1999
Seznam doporučené literatury
Do Coyle, Bernardette Holmes, Lid King. Towards an integrated curriculum - CLIL National Statement and Guidelines. 2009
Marsh, David. Introduction: Content and Language Integrated. 1994
Commission, European. Improving the effectiveness of language learning: CLIL and computer assisted language learning. 2014
Cain, Norman. Hard CLIL or soft CLIL? That is the question. 2018
Coyle, Do. Theory and planning for effective classrooms: Supporting students in content and language integrated learning contexts. Learning through a foreign language. 1999