Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou pomůcek a metod
při vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami na ZŠ. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat
o postižení více vadami, mentální retardaci, základní vzdělávání žáků se speciálními potřebami, výchova a socializace těchto dětí, metody a pomůcky při vzdělávání. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat vzdělávání děti s kombinovaným postižením na ZŠ formou kódování a rozhovorů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky
a stanovená doporučení budou využitelná v praxi speciální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In the Bachelor Thesis, the author will deal with the issue of aids and methods
in the education of children with concurrent disabilities with more faults at basic school.
In the theoretical part, topics related to the selected topic will be elaborated, especially those related to multiple defects, mental retardation, basic education of children with special needs, education and socialization of these children, methods and aids
in education. The practical part will be the results of the own survey, which will analyze the education of children with combined diabilities at elementary schools through coding and interviews. Part of the thesis will be concrete conclusions and recommendations
for practice. The results achieved and the recommendations made will be useful
in the practice of special pedagogy and other disciplines of so-called helping professions.
Klíčová slova
Pomůcky, metody, postižení více vadami, vzdělávání, mentální retardace, základní škola.
Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou pomůcek a metod
při vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami na ZŠ. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat
o postižení více vadami, mentální retardaci, základní vzdělávání žáků se speciálními potřebami, výchova a socializace těchto dětí, metody a pomůcky při vzdělávání. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat vzdělávání děti s kombinovaným postižením na ZŠ formou kódování a rozhovorů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky
a stanovená doporučení budou využitelná v praxi speciální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
In the Bachelor Thesis, the author will deal with the issue of aids and methods
in the education of children with concurrent disabilities with more faults at basic school.
In the theoretical part, topics related to the selected topic will be elaborated, especially those related to multiple defects, mental retardation, basic education of children with special needs, education and socialization of these children, methods and aids
in education. The practical part will be the results of the own survey, which will analyze the education of children with combined diabilities at elementary schools through coding and interviews. Part of the thesis will be concrete conclusions and recommendations
for practice. The results achieved and the recommendations made will be useful
in the practice of special pedagogy and other disciplines of so-called helping professions.
Klíčová slova
Pomůcky, metody, postižení více vadami, vzdělávání, mentální retardace, základní škola.
Anotace: Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou pomůcek a metod při vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami na ZŠ. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o postižení více vadami, mentální retardaci, základní vzdělávání žáků se speciálními potřebami, metodika tohoto vzdělávání, výchova a socializace těchto dětí, metody a pomůcky při vzdělávání. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat vzdělávání děti s kombinovaným postižením na ZŠ formou pozorování, případových studií a rozhovorů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi speciální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Klíčová slova: Pomůcky, metody, postižení více vadami, vzdělávání, mentální retardace, metodika.
Zásady pro vypracování
Anotace: Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou pomůcek a metod při vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami na ZŠ. V teoretické části budou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o postižení více vadami, mentální retardaci, základní vzdělávání žáků se speciálními potřebami, metodika tohoto vzdělávání, výchova a socializace těchto dětí, metody a pomůcky při vzdělávání. Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude analyzovat vzdělávání děti s kombinovaným postižením na ZŠ formou pozorování, případových studií a rozhovorů. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi speciální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Klíčová slova: Pomůcky, metody, postižení více vadami, vzdělávání, mentální retardace, metodika.
Seznam doporučené literatury
ZIKL, P. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3856-7.
KOŠČ, L. Psychologie postiženého dítěte a jeho výchova. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. ISBN 14-259-82.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9425-4.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
LANGER, S. Mentální retardace. Hradec Králové: Kotva, 1996. ISBN 80-900254-8-X.
FISCHER, S. a spol. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál s.r.o., 2011. ISBN: 978-80-7367-889-0.
Seznam doporučené literatury
ZIKL, P. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3856-7.
KOŠČ, L. Psychologie postiženého dítěte a jeho výchova. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982. ISBN 14-259-82.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9425-4.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
LANGER, S. Mentální retardace. Hradec Králové: Kotva, 1996. ISBN 80-900254-8-X.
FISCHER, S. a spol. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál s.r.o., 2011. ISBN: 978-80-7367-889-0.