Diplomová práce bude popisovat a zjišťovat působení volnočasových aktivit u sociálně znevýhodněných respondentů ve věku 15 let v nízkoprahovém zařízení YMCA. V teoretické části bude popsáno vymezení souvisejících pojmů, historie YMCA a právní normy sociálních služeb.
V praktické části se budeme věnovat kvalitativnímu výzkumu, metodou kazuistiky, kde budeme využívat metody nepřímého pozorování a rozhovoru. Výzkum je zaměřen na respondenty, se kterými spolupracujeme po dobu 2 měsíců. Na základě individuálního plánu u každého z respondentů bude snaha o jejich začlenění mezi své vrstevníky.
Cílem výzkumné části bude zjištění, jak volnočasové aktivity ovlivní dané respondenty, tak, aby se průběžně začlenili do svého kolektivu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis will describe and find out how leisure activities of YMCA low-threshold facility affect 15 year-old repondents who are socially disadvantaged. Its theoretical part will define related terms, cover the history of YMCA and legal standards of social services. The practical part will deal with qualitative research based on a case report method, in which a method of indirect observation and discussion will be applied. The research will be aimed at respondents with whom we have been cooperating for the period of 2 months. Based on an individual plan for each of the respondents, there will be an attempt to achieve inclusion into their peer group.
The aim of the research part will be a discovery how leisure activities affect the respondents to gradually integrate themselves into their peer group.
Klíčová slova
YMCA, děti, mimoškolní aktivity, sociální pracovník, kolektiv
Klíčová slova v angličtině
YMCA, children, out-of-school activities, social worker, group
Rozsah průvodní práce
89 s. (17 587)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce bude popisovat a zjišťovat působení volnočasových aktivit u sociálně znevýhodněných respondentů ve věku 15 let v nízkoprahovém zařízení YMCA. V teoretické části bude popsáno vymezení souvisejících pojmů, historie YMCA a právní normy sociálních služeb.
V praktické části se budeme věnovat kvalitativnímu výzkumu, metodou kazuistiky, kde budeme využívat metody nepřímého pozorování a rozhovoru. Výzkum je zaměřen na respondenty, se kterými spolupracujeme po dobu 2 měsíců. Na základě individuálního plánu u každého z respondentů bude snaha o jejich začlenění mezi své vrstevníky.
Cílem výzkumné části bude zjištění, jak volnočasové aktivity ovlivní dané respondenty, tak, aby se průběžně začlenili do svého kolektivu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis will describe and find out how leisure activities of YMCA low-threshold facility affect 15 year-old repondents who are socially disadvantaged. Its theoretical part will define related terms, cover the history of YMCA and legal standards of social services. The practical part will deal with qualitative research based on a case report method, in which a method of indirect observation and discussion will be applied. The research will be aimed at respondents with whom we have been cooperating for the period of 2 months. Based on an individual plan for each of the respondents, there will be an attempt to achieve inclusion into their peer group.
The aim of the research part will be a discovery how leisure activities affect the respondents to gradually integrate themselves into their peer group.
Klíčová slova
YMCA, děti, mimoškolní aktivity, sociální pracovník, kolektiv
Klíčová slova v angličtině
YMCA, children, out-of-school activities, social worker, group
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude popisovat a zjišťovat působení volnočasových aktivit u sociálně znevýhodněných respondentů ve věku 15-ti let v nízkoprahovém zařízení YMCA. V teoretické části bude popsáno vymezení souvisejících pojmů, historie YMCA a právní normy sociálních služeb. V praktické části se budeme věnovat kvalitativnímu výzkumu, metodou kazuistiky, kde budeme využívat metody nepřímého pozorování a rozhovoru. Výzkum je zaměřen na respondenty, se kterými spolupracujeme po dobu 2 měsíců. Na základě individuálního plánu u každého z respondentů bude snaha o jejich začlenění mezi své vrstevníky. Cílem výzkumné části bude zjištění, jak volnočasové aktivity ovlivní dané respondenty tak, aby se průběžně začlenili do svého kolektivu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude popisovat a zjišťovat působení volnočasových aktivit u sociálně znevýhodněných respondentů ve věku 15-ti let v nízkoprahovém zařízení YMCA. V teoretické části bude popsáno vymezení souvisejících pojmů, historie YMCA a právní normy sociálních služeb. V praktické části se budeme věnovat kvalitativnímu výzkumu, metodou kazuistiky, kde budeme využívat metody nepřímého pozorování a rozhovoru. Výzkum je zaměřen na respondenty, se kterými spolupracujeme po dobu 2 měsíců. Na základě individuálního plánu u každého z respondentů bude snaha o jejich začlenění mezi své vrstevníky. Cílem výzkumné části bude zjištění, jak volnočasové aktivity ovlivní dané respondenty tak, aby se průběžně začlenili do svého kolektivu.
Seznam doporučené literatury
1. BECHYŇOVÁ, V.; KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny: sociální práce s dysfunkčními rodinami. vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0031-4.
2. ČABALOVÁ, D. Pedagogika. vyd. Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
3. DUNOVSKÝ, J. a kol. Sociální pediatrie. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-254-9.
4. FRÖMEL, K., SVOZIL, Z., NOVOSAD, J. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 173 s. ISBN 80-7067-945-X.
5. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vydání. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
6. HUČÍK, J.; HUČÍKOVÁ, A. Kazuistika v sociální práci. Bratislava: Vysoká škola zdravotnictví a sociální práce sv. Alžbety, 2009. ISBN 978-80-89271-66-5
7. JEDLIČKA, R. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
8. KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk -prostředí -výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
Seznam doporučené literatury
1. BECHYŇOVÁ, V.; KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny: sociální práce s dysfunkčními rodinami. vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0031-4.
2. ČABALOVÁ, D. Pedagogika. vyd. Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
3. DUNOVSKÝ, J. a kol. Sociální pediatrie. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-254-9.
4. FRÖMEL, K., SVOZIL, Z., NOVOSAD, J. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 173 s. ISBN 80-7067-945-X.
5. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vydání. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
6. HUČÍK, J.; HUČÍKOVÁ, A. Kazuistika v sociální práci. Bratislava: Vysoká škola zdravotnictví a sociální práce sv. Alžbety, 2009. ISBN 978-80-89271-66-5
7. JEDLIČKA, R. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
8. KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk -prostředí -výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.