Cílem bakalářské práce je přiblížit problematiku dospívajících s diagnózou DMO. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části obecně seznamuji s problematikou dětské mozkové obrny, její historií, etiologií, diagnostikou, formami, rehabilitací a léčbou. V neposlední řadě také problematikou spojenou s dospíváním a dospělostí. V hlavní časti je popsána moje práce s klientem s DMO. Obsahuje kazuistiku, jednotlivá vyšetření, krátkodobý ergoterapeutický plán, průběh terapie a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of adolescents diagnosed with cerebral palsy. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I generally acquaint with the issue of cerebral palsy, its history, etiology, diagnosis, forms, rehabilitation and treatment. Last but not least, the problems associated with adolescence and adulthood. The main part describes my work with client with cerebral palsy. It contains a casuistry, individual examinations, a short-term occupational therapy plan, the course of therapy and a long-term occupational therapy plan.
cerebral palsy, occupational therapy, rehabilitation, self - sufficiency, ADL training
Rozsah průvodní práce
72 s. + 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je přiblížit problematiku dospívajících s diagnózou DMO. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části obecně seznamuji s problematikou dětské mozkové obrny, její historií, etiologií, diagnostikou, formami, rehabilitací a léčbou. V neposlední řadě také problematikou spojenou s dospíváním a dospělostí. V hlavní časti je popsána moje práce s klientem s DMO. Obsahuje kazuistiku, jednotlivá vyšetření, krátkodobý ergoterapeutický plán, průběh terapie a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of adolescents diagnosed with cerebral palsy. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I generally acquaint with the issue of cerebral palsy, its history, etiology, diagnosis, forms, rehabilitation and treatment. Last but not least, the problems associated with adolescence and adulthood. The main part describes my work with client with cerebral palsy. It contains a casuistry, individual examinations, a short-term occupational therapy plan, the course of therapy and a long-term occupational therapy plan.
cerebral palsy, occupational therapy, rehabilitation, self - sufficiency, ADL training
Zásady pro vypracování
a) Teoretická analýza odborné literatury shrnující uplatnění ergoterapie v rehabilitaci u dospívajícího s DMO
b) Ergoterapeutické vyšetření dle diagnózy klienta (hodnocení kognitivních funkcí, komunikačních schopností, hodnocení ADL, jemné motoriky, ...) před a po ukončení terapie, kontrolní hodnocení zjištěných parametrů v průběhu ergoterapie
c) Stanovení a provedení krátkodobého plánu terapie
d) Porovnání výsledků vstupního a výstupního vyšetření
e) Stanovení dlouhodobého plánu terapie na základě výsledků vstupního a výstupního vyšetření.
f) Pravidelné konzultace s vedoucím BP dle stanoveného harmonogramu
Zásady pro vypracování
a) Teoretická analýza odborné literatury shrnující uplatnění ergoterapie v rehabilitaci u dospívajícího s DMO
b) Ergoterapeutické vyšetření dle diagnózy klienta (hodnocení kognitivních funkcí, komunikačních schopností, hodnocení ADL, jemné motoriky, ...) před a po ukončení terapie, kontrolní hodnocení zjištěných parametrů v průběhu ergoterapie
c) Stanovení a provedení krátkodobého plánu terapie
d) Porovnání výsledků vstupního a výstupního vyšetření
e) Stanovení dlouhodobého plánu terapie na základě výsledků vstupního a výstupního vyšetření.
f) Pravidelné konzultace s vedoucím BP dle stanoveného harmonogramu
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
JELÍNKOVÁ, J., M., KRIVOŠÍKOVÁ, L., ŠAJTAROVÁ., 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 270 s. ISBN 978-807367-583-7.
KLUSOŇOVÁ E., 2011. Ergoterapie v praxi. Praha: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 264 s. ISBN 978-80-7013-535-8.
VYSKOTOVÁ , J., K., MACHÁČKOVÁ, 2013. Jemná motorika: vývoj motorická kontrola, hodnocení a testování.1. vyd. Praha: Grada, 168 s. ISBN 978-80-247-46.
KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 368 s. ISBN 978-80-247-2699-1.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
JELÍNKOVÁ, J., M., KRIVOŠÍKOVÁ, L., ŠAJTAROVÁ., 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 270 s. ISBN 978-807367-583-7.
KLUSOŇOVÁ E., 2011. Ergoterapie v praxi. Praha: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 264 s. ISBN 978-80-7013-535-8.
VYSKOTOVÁ , J., K., MACHÁČKOVÁ, 2013. Jemná motorika: vývoj motorická kontrola, hodnocení a testování.1. vyd. Praha: Grada, 168 s. ISBN 978-80-247-46.
KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 368 s. ISBN 978-80-247-2699-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala bakalářskou práci na téma "Příprava na samostatný život u dospívajícího s DMO". Cílem studentky bylo přiblížit problematiku dospívajících s diagnózou DMO. Práci rozdělila studentka do dvou částí, na teoretickou a praktickou část. V teoretické části nás seznámila s problematikou dětské mozkové obrny, její historií, etiologií, diagnostikou, formami, rehabilitací a léčbou. V neposlední řadě také problematikou spojenou s dospíváním a dospělostí. V hlavní časti popsala práci s 22 letým klientem s DMO. Popsala kazuistiku, jednotlivá vyšetření, krátkodobý ergoterapeutický plán, průběh terapie a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
+ otázky vedoucího práce:
1. Zkuste formulovat prognózu Vašeho klienta po ukončení studia na střední škole.
+ otázky oponenta:
1. V krátkodobém plánu uvádíte použití modelových činností. Dále jste je však v intervenci nepoužila. Uveďte důvod. Vysvětlete, jak byste pracovala s použitím modelových činností. Konkrétní příklady.
2. Kde a za jakých podmínek by měla probíhat ergoterapeutická intervence zaměřené na přípravu osoby s DMO na samostatný život?
3. Na co konkrétně by se mělo zaměřit ergoterapeutické poradenství u dospívajících osob.
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce a oponenta velmi dobře. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou velmi dobře.