Cíl práce: Cílem práce je získat potřebné informace o využití ergoterapie s prvky muzikoterapie u klienta s kombinovaným postižením.
Metodika: Kazuistika klienta je zpracována v této části. Na základě vstupního vyšetření byl sestaven krátkodobý ergoterapeutický plán. Intervence probíhala po dobu dvou týdnů, kdy byly zahrnuty různé koncepty terapie, které měli zlepšit klientovu kvalitu života. Na konci terapie bylo provedeno výstupní vyšetření, na jehož základě byl vytvořen dlouhodobý ergoterapeutický plán. Součástí výstupního vyšetření bylo i edukování rodiny o potřebných opatřeních.
Výsledky: U klienta z důvodu diagnostikovaného angelmanova a mozečkového syndromu klienta a příliš málo času na terapie a nedošlo tak ke změně chůze, k stabilnímu stoji a lepší koordinaci při chůzi. Podařilo se ale o zlepšení stylu sedu a nácviku grafomotoriky.
Závěr: Pomocí psaní této bakalářské práce byli získány nové poznatky o metodách, které se dají využít při ergoterapii a rodičům klienta byl předveden nový způsob terapie.
Anotace v angličtině
Aim: The aim of this bachelor thesis is to find useful information about using occupational therapy with elements of music therapy for client with multiple disabilities.
Methodology: The client's case report is processed in the part there. Based on the initial analysis, the patient was assembled with short term occupational therapy plan. The intervention took two weeks and involved some various therapeutic concepts to improve the client's quality of life. At the end of the therapy long term occupational therapy plan was created. Part of the final examination was also the education of the family about the necessary measures.
Results: Because there is not much time for therapy, there there was no change in walking, stable standing, and better walking coordination. However, we managed to improve the style of sitting and practicing graphomotorics.
Conclusion: By writing this bachelor thesis, new knowledge about methods that can be used in occupational therapy was found and a new method of therapy was demonstrated to the client's parents.
Klíčová slova
Angelmanův syndrom, ergoterapie, ergotrapie s prvky muzikoterapie, kombinované postižení, muzikoterapie
Klíčová slova v angličtině
Angelman syndrome, multiple disabilities, music therapy, occupational therapy, occupational therapy with the use of music therapy
Rozsah průvodní práce
66 s.+ 9 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cíl práce: Cílem práce je získat potřebné informace o využití ergoterapie s prvky muzikoterapie u klienta s kombinovaným postižením.
Metodika: Kazuistika klienta je zpracována v této části. Na základě vstupního vyšetření byl sestaven krátkodobý ergoterapeutický plán. Intervence probíhala po dobu dvou týdnů, kdy byly zahrnuty různé koncepty terapie, které měli zlepšit klientovu kvalitu života. Na konci terapie bylo provedeno výstupní vyšetření, na jehož základě byl vytvořen dlouhodobý ergoterapeutický plán. Součástí výstupního vyšetření bylo i edukování rodiny o potřebných opatřeních.
Výsledky: U klienta z důvodu diagnostikovaného angelmanova a mozečkového syndromu klienta a příliš málo času na terapie a nedošlo tak ke změně chůze, k stabilnímu stoji a lepší koordinaci při chůzi. Podařilo se ale o zlepšení stylu sedu a nácviku grafomotoriky.
Závěr: Pomocí psaní této bakalářské práce byli získány nové poznatky o metodách, které se dají využít při ergoterapii a rodičům klienta byl předveden nový způsob terapie.
Anotace v angličtině
Aim: The aim of this bachelor thesis is to find useful information about using occupational therapy with elements of music therapy for client with multiple disabilities.
Methodology: The client's case report is processed in the part there. Based on the initial analysis, the patient was assembled with short term occupational therapy plan. The intervention took two weeks and involved some various therapeutic concepts to improve the client's quality of life. At the end of the therapy long term occupational therapy plan was created. Part of the final examination was also the education of the family about the necessary measures.
Results: Because there is not much time for therapy, there there was no change in walking, stable standing, and better walking coordination. However, we managed to improve the style of sitting and practicing graphomotorics.
Conclusion: By writing this bachelor thesis, new knowledge about methods that can be used in occupational therapy was found and a new method of therapy was demonstrated to the client's parents.
Klíčová slova
Angelmanův syndrom, ergoterapie, ergotrapie s prvky muzikoterapie, kombinované postižení, muzikoterapie
Klíčová slova v angličtině
Angelman syndrome, multiple disabilities, music therapy, occupational therapy, occupational therapy with the use of music therapy
Zásady pro vypracování
1.Shromáždění materiálu a studium odborné literatury
2. Průběžné konzultace s vedoucím práce
3. Stanovení cíle a obsahu bakalářské práce
4.Postupné zpracovávání teoretické a praktické části
5. Předložení bakalářské práce vedoucímu
6. Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1.Shromáždění materiálu a studium odborné literatury
2. Průběžné konzultace s vedoucím práce
3. Stanovení cíle a obsahu bakalářské práce
4.Postupné zpracovávání teoretické a praktické části
5. Předložení bakalářské práce vedoucímu
6. Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ M., Muzikoterapie a edukace, Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4238-0.
GERLICHOVÁ M., Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247- 4581-7.
HOLUBOVÁ V. a kol., Nový akademický slovník cizích slov A-Ž. 1. vyd. Praha: Academia, 2005. 880 s. ISBN 80-200-1351-2
ZELEIOVÁ J.,Muzikoterapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ M., Muzikoterapie a edukace, Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4238-0.
GERLICHOVÁ M., Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247- 4581-7.
HOLUBOVÁ V. a kol., Nový akademický slovník cizích slov A-Ž. 1. vyd. Praha: Academia, 2005. 880 s. ISBN 80-200-1351-2
ZELEIOVÁ J.,Muzikoterapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma "Využití muzikoterapie u dětí s kombinovaným postižením".
Cílem studentky bylo získat potřebné informace o využití ergoterapie s prvky muzikoterapie u klienta s kombinovaným postižením. V teoretické části zpracovala studentka informace vztahující se k dané problematice. V praktické části zpracovala studentka kazuistiku 6-ti letého chlapce s kombinovaným postižením. Na základě vstupního vyšetření sestavila krátkodobý ergoterapeutický plán. Intervence probíhala po dobu dvou týdnů, kde studentka zahrnula různé koncepty terapie, které měly vést k zlepšení kvality života daného klienta. Na konci terapie provedla studentka výstupní vyšetření, na jehož základě stanovila dlouhodobý ergoterapeutický plán. Bakalářská práce obsahuje velké množství gramatických a formálních chyb. Další nedostatky se vyskytly během obhajoby i při prezentaci praktické části bakalářské práce, kdy studentka nedostatečně představila průběh a závěry ergoterapie.
+ otázky vedoucího práce:
1.Uveďte vhodnější možnosti navázání komunikace s vaším klientem než využití kartiček ANO x NE a zdůvodněte.
+ otázky oponenta:
1.Co znamená zkratka DPM - v normě? Tuto zkratku nemáme uvedenou v seznamu zkratek.
2.Myslíte, že pomůže posadit klienta na jednu minutu do určitého lepšího sed? Co myslíte určitým lepším sedem?
Studentka nedokázala přesvědčivě zodpovědět otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce ani dalších členů zkušební komise.
Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou dostatečně.
Studentka Bakalářskou práci neobhájila.