V úvodu se bakalářská práce zabývá problematikou ergoterapie u dětí předškolního věku se zaměřením na ADHD. Úvod práce představuje zestručněnou verzi celé bakalářské práce a poukazuje na význam vybraného tématu.
Cílem a úkolem práce je shrnutí teoretických poznatků a problematiky ADHD u dětí předškolního věku. Zpracování anamnézy klienta s ADHD, vypracování vstupního a výstupního ergoterapeutického vyšetření, včetně stanovení plánů/ cílů a správně zvolené ergoterapeutické metody.
Metodikou v řešení bakalářského úkolu s klientem s ADHD je řízený rozhovor k odebrání anamnézy, pozorování a hodnocení klienta.
Shrnutí hlavních výsledků práce a uvedení rozdílů mezi vstupním a výstupním ergoterapeutickým rozborem.
Závěr vyplývá z kapitoly Cíl a úkoly práce, obsahujíc výsledky a celkové shrnutí práce s klientem v průběhu ergoterapeutické intervence, včetně přínosu bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The introduction to the thesis is concerned with occupational therapy targeting ADHD in pre-schoolers. The introduction represents an abridged version of the whole thesis and highlights the topic's significance.
The aim and goal of the thesis is a summary of current theoretical insights concerning ADHD in pre-schoolers. The medical history of the client with ADHD, formulating preliminary occupational therapy and its outcomes including planning and goal setting with correct methodology for occupational therapy.
The chosen methodology for the thesis is a structured interview with ADHD clients aiming to obtain preliminary data, client observations and evaluations.
The thesis contains a summary of the main differences between preliminary and postinterventional data.
The conclusion is based on the chapter 'Thesis Aims and Goals' containing the results and a general summary of work with clients during occupational therapeutic intervention including the contribution of the thesis to the field.
Klíčová slova
ADHD, ergoterapie, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
ADHD, occupational therapy, pre-schoolers
Rozsah průvodní práce
68 s. + 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V úvodu se bakalářská práce zabývá problematikou ergoterapie u dětí předškolního věku se zaměřením na ADHD. Úvod práce představuje zestručněnou verzi celé bakalářské práce a poukazuje na význam vybraného tématu.
Cílem a úkolem práce je shrnutí teoretických poznatků a problematiky ADHD u dětí předškolního věku. Zpracování anamnézy klienta s ADHD, vypracování vstupního a výstupního ergoterapeutického vyšetření, včetně stanovení plánů/ cílů a správně zvolené ergoterapeutické metody.
Metodikou v řešení bakalářského úkolu s klientem s ADHD je řízený rozhovor k odebrání anamnézy, pozorování a hodnocení klienta.
Shrnutí hlavních výsledků práce a uvedení rozdílů mezi vstupním a výstupním ergoterapeutickým rozborem.
Závěr vyplývá z kapitoly Cíl a úkoly práce, obsahujíc výsledky a celkové shrnutí práce s klientem v průběhu ergoterapeutické intervence, včetně přínosu bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The introduction to the thesis is concerned with occupational therapy targeting ADHD in pre-schoolers. The introduction represents an abridged version of the whole thesis and highlights the topic's significance.
The aim and goal of the thesis is a summary of current theoretical insights concerning ADHD in pre-schoolers. The medical history of the client with ADHD, formulating preliminary occupational therapy and its outcomes including planning and goal setting with correct methodology for occupational therapy.
The chosen methodology for the thesis is a structured interview with ADHD clients aiming to obtain preliminary data, client observations and evaluations.
The thesis contains a summary of the main differences between preliminary and postinterventional data.
The conclusion is based on the chapter 'Thesis Aims and Goals' containing the results and a general summary of work with clients during occupational therapeutic intervention including the contribution of the thesis to the field.
Klíčová slova
ADHD, ergoterapie, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
ADHD, occupational therapy, pre-schoolers
Zásady pro vypracování
1. Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u dětí předškolního věku se zaměřením na ADHD.
2. Provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření zaměřeného na jemnou motoriku, hrubou motoriku, grafomotoriku, senzorickou integraci a pozornost.
3. Na základě výsledků vstupního ergoterapeutického vyšetření stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého plánu ergoterapie (motorický vývoj dítěte a pozornost), vše bude realizováno během třech měsíců ergoterapeutické intervence.
4. Provedení výstupního egoterapeutického vyšetření zaměřeného na zjištění motorického vývoje dítěte s ADHD.
5. Na základě výsledků výstupního ergoterapeutického vyšetření doporučení optimálního dlouhodobého plánu ergoterapie týkajícího se pokračování motorického vývoje.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u dětí předškolního věku se zaměřením na ADHD.
2. Provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření zaměřeného na jemnou motoriku, hrubou motoriku, grafomotoriku, senzorickou integraci a pozornost.
3. Na základě výsledků vstupního ergoterapeutického vyšetření stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého plánu ergoterapie (motorický vývoj dítěte a pozornost), vše bude realizováno během třech měsíců ergoterapeutické intervence.
4. Provedení výstupního egoterapeutického vyšetření zaměřeného na zjištění motorického vývoje dítěte s ADHD.
5. Na základě výsledků výstupního ergoterapeutického vyšetření doporučení optimálního dlouhodobého plánu ergoterapie týkajícího se pokračování motorického vývoje.
Seznam doporučené literatury
1. DRTÍLKOVÁ, I., O, ŠERÝ., 2007. Hyperkinetická porucha- ADHD. 1. vyd. Praha: Galén. 260 s. ISBN 978-80-7262-419-5.
2. WOLFDIETER, J., 2013. ADHD porucha pozornosti s hyperaktivitou. 1. vyd. Brno: Albatros Media a.s. 191 s. ISBN 978-80-266-0158-6.
3. VYSKOTOVÁ, J., K, MACHÁČKOVÁ., 2013. Jemná motorika : vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada. 176 s.
ISBN 978-80-247-4698-2.
4. BEDNÁŘOVÁ, J., V, ŠMARDOVÁ., 2011. Diagnostika dítěte předškolního věku. 1. vyd. Brno: Compurer Press a.s. 219 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
5. WINTER, B., 2018. Jak na ADHD a problémy s pozorností. 1. vyd. Brno: Edika. 131 s. ISBN 978-80-266-1304-6.
6. BIEL, L, M.A., OTR/L AND N,PESKE., 2005. Raising a sensory smart child. First published. United States of America: Penguin Books. 439 of pages. ISBN 978-0-14-311534-2.
Seznam doporučené literatury
1. DRTÍLKOVÁ, I., O, ŠERÝ., 2007. Hyperkinetická porucha- ADHD. 1. vyd. Praha: Galén. 260 s. ISBN 978-80-7262-419-5.
2. WOLFDIETER, J., 2013. ADHD porucha pozornosti s hyperaktivitou. 1. vyd. Brno: Albatros Media a.s. 191 s. ISBN 978-80-266-0158-6.
3. VYSKOTOVÁ, J., K, MACHÁČKOVÁ., 2013. Jemná motorika : vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada. 176 s.
ISBN 978-80-247-4698-2.
4. BEDNÁŘOVÁ, J., V, ŠMARDOVÁ., 2011. Diagnostika dítěte předškolního věku. 1. vyd. Brno: Compurer Press a.s. 219 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
5. WINTER, B., 2018. Jak na ADHD a problémy s pozorností. 1. vyd. Brno: Edika. 131 s. ISBN 978-80-266-1304-6.
6. BIEL, L, M.A., OTR/L AND N,PESKE., 2005. Raising a sensory smart child. First published. United States of America: Penguin Books. 439 of pages. ISBN 978-0-14-311534-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma "Ergoterapie u dětí předškolního věku s ADHD". Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části studentka seznámila se samotnou diagnózou ADHD a historií, stručně popsala diagnostiku, dále psychomotorický vývoj v předškolním věku a využití ergoterapie u dětí s ADHD. V hlavní části studentka popsala práci s klientem, zjištění anamnézy, vypracování ergoterapeutického krátkodobého i dlouhodobého cíle na základě vstupního a výstupního ergoterapeutického vyšetření. Studentka jasně a přehledně interpretovala získané výsledky porovnáním vstupního a výstupního ergoterapeutického vyšetření. Výsledky zpracovala především v tabulkách (4 - 14), což umožnilo dostatečný přehled o výsledcích. Na základě těchto výsledků zpracovala studentka dlouhodobé cíle a ergoterapeutický plán.
+ otázky oponenta:
1.Vysvětlete Vaše tvrzení ze str. 21 vztahující se k diagnóze dyslálie a možnostem její nápravy.
2.Vysvětlete, proč výstupní vyšetření probíhalo až s odstupem 6-ti měsíců, když krátkodobý ergoterapeutický plán byl stanoven na 2-3 měsíce.
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce a oponenta velmi dobře.
Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou velmi dobře.