Informace o kvalifikační práci Komparace využívaných metod pedagogem při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice a Velké Británii
Bakalářská práce bude zaměřená na rozdíly využívaných metod při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice a Velké Británii. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž teoretická část přiblíží strukturu a formu školství v obou státech, jejich základní dokumentaci, zásady, režim dne a způsoby hodnocení. Pro empirickou část byly vybrány kvalitativní metody a to pozorování a hloubkové rozhovory s učiteli. Vyhodnocení dat bude zpracováno otevřeným a následně axiálním kódováním. Výzkumným vzorkem budou žáci a učitelé na 1. stupni základní školy. Výsledkem výzkumu bude porovnání a následné doporučení přístupů, metod a prostředků, které by mohly přispět adaptaci a orientaci žáků v cizojazyčném prostředí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will focus on the differences in the methods used in the education of pupils with a different mother tongue in the Czech Republic and the UK. The thesis will be divided into the theoretical and empirical part, the theoretical part will bring out the structure and form of education in both states, their basic documentation, principles, day mode and methods of evaluation. For the empirical part qualitative methods were chosen, namely observation and in-depth interviews with teachers. Data evaluation will be processed by open and then axial coding. The research sample will be made up by pupils and teachers at elementary school. The result of the research will be the comparison and subsequent recommendation of approaches, methods and resources that could contribute to adaptation and orientation of pupils in a foreign language environment.
Klíčová slova
vzdělávací systém, první stupeň základní školy, žák s odlišným mateřským jazykem, integrace, prostředky, metody, podpora žáka s odlišným mateřským jazykem
Klíčová slova v angličtině
educational system, primary school, a pupil with a different mother tongue, integration, means, methods, support of the pupil with a different mother tongue
Rozsah průvodní práce
77 s.,123 772 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce bude zaměřená na rozdíly využívaných metod při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice a Velké Británii. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž teoretická část přiblíží strukturu a formu školství v obou státech, jejich základní dokumentaci, zásady, režim dne a způsoby hodnocení. Pro empirickou část byly vybrány kvalitativní metody a to pozorování a hloubkové rozhovory s učiteli. Vyhodnocení dat bude zpracováno otevřeným a následně axiálním kódováním. Výzkumným vzorkem budou žáci a učitelé na 1. stupni základní školy. Výsledkem výzkumu bude porovnání a následné doporučení přístupů, metod a prostředků, které by mohly přispět adaptaci a orientaci žáků v cizojazyčném prostředí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will focus on the differences in the methods used in the education of pupils with a different mother tongue in the Czech Republic and the UK. The thesis will be divided into the theoretical and empirical part, the theoretical part will bring out the structure and form of education in both states, their basic documentation, principles, day mode and methods of evaluation. For the empirical part qualitative methods were chosen, namely observation and in-depth interviews with teachers. Data evaluation will be processed by open and then axial coding. The research sample will be made up by pupils and teachers at elementary school. The result of the research will be the comparison and subsequent recommendation of approaches, methods and resources that could contribute to adaptation and orientation of pupils in a foreign language environment.
Klíčová slova
vzdělávací systém, první stupeň základní školy, žák s odlišným mateřským jazykem, integrace, prostředky, metody, podpora žáka s odlišným mateřským jazykem
Klíčová slova v angličtině
educational system, primary school, a pupil with a different mother tongue, integration, means, methods, support of the pupil with a different mother tongue
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřená na rozdíly využívaných metod při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice a Velké Británii. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž teoretická část přiblíží strukturu a formu školství v obou státech, jejich základní dokumentaci, zásady, režim dne a způsoby hodnocení. Pro empirickou část byly vybrány kvalitativní metody a to pozorování a hloubkové rozhovory s učiteli. Vyhodnocení dat bude zpracováno otevřeným a následně axiálním kódováním. Výzkumným vzorkem budou žáci a učitelé na 1. stupni základní školy. Výsledkem výzkumu bude porovnání a následné doporučení přístupů, metod a prostředků, které by mohly přispět adaptaci a orientaci žáků v cizojazyčném prostředí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřená na rozdíly využívaných metod při vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice a Velké Británii. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž teoretická část přiblíží strukturu a formu školství v obou státech, jejich základní dokumentaci, zásady, režim dne a způsoby hodnocení. Pro empirickou část byly vybrány kvalitativní metody a to pozorování a hloubkové rozhovory s učiteli. Vyhodnocení dat bude zpracováno otevřeným a následně axiálním kódováním. Výzkumným vzorkem budou žáci a učitelé na 1. stupni základní školy. Výsledkem výzkumu bude porovnání a následné doporučení přístupů, metod a prostředků, které by mohly přispět adaptaci a orientaci žáků v cizojazyčném prostředí.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Dominik, Karel STARÝ, Petr URBÁNEK, Martin CHVÁL a Eliška WALTEROVÁ. Česká základní škola: Vícepřípadová studie. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1896-8.
FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda, 2015. ISBN 978-80-906089-2-4.
JEŽKOVÁ, Věra. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 9788024617848.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
STRNADOVÁ, Iva a Vanda HÁJKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: GRADA, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
Základní: ŠKODA, J. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
ŠVÁŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL, 2007. ISBN 80-7367-313-4.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN: 978-80-247-4590-9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Dominik, Karel STARÝ, Petr URBÁNEK, Martin CHVÁL a Eliška WALTEROVÁ. Česká základní škola: Vícepřípadová studie. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1896-8.
FEŘTEK, Tomáš. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda, 2015. ISBN 978-80-906089-2-4.
JEŽKOVÁ, Věra. Školní vzdělávání ve Velké Británii. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 9788024617848.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
STRNADOVÁ, Iva a Vanda HÁJKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: GRADA, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
Základní: ŠKODA, J. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
ŠVÁŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL, 2007. ISBN 80-7367-313-4.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN: 978-80-247-4590-9.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.