Cílem bakalářské práce bylo přispět k objasnění problematiky faktorů zdravého životního stylu u žáků na 2. stupni základních škol v Ústeckém kraji. Šetření se zúčastnilo 517 žáků z 2. stupně ZŠ Kamenická v Děčíně a ZŠ Pod Vodojemem v Ústí nad Labem.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis was to contribute to clarifying the healthy lifestyle factors of students of 6th to 9th grade at primary schools in the Ústí nad Labem region. 517 students from said grades at Primary school Kamenická in Děčín and Primary school Pod Vodojemem in Ústí nad Labem took part in this research.
Cílem bakalářské práce bylo přispět k objasnění problematiky faktorů zdravého životního stylu u žáků na 2. stupni základních škol v Ústeckém kraji. Šetření se zúčastnilo 517 žáků z 2. stupně ZŠ Kamenická v Děčíně a ZŠ Pod Vodojemem v Ústí nad Labem.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis was to contribute to clarifying the healthy lifestyle factors of students of 6th to 9th grade at primary schools in the Ústí nad Labem region. 517 students from said grades at Primary school Kamenická in Děčín and Primary school Pod Vodojemem in Ústí nad Labem took part in this research.
1. zpracovat rešerši výzkumů a šetření na podobné téma
2. stanovit cíl, úkoly a hypotézy práce
3. zpracovat teoretická východiska práce (zdravý životní styl, charakteristiku sledovaného věkového období)
4. zadat dotazníkové šetření a získané výsledky vyhodnotit pomocí statistických postupů
5. vyslovit se k hypotézám práce
6. stanovit závěrečná doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. zpracovat rešerši výzkumů a šetření na podobné téma
2. stanovit cíl, úkoly a hypotézy práce
3. zpracovat teoretická východiska práce (zdravý životní styl, charakteristiku sledovaného věkového období)
4. zadat dotazníkové šetření a získané výsledky vyhodnotit pomocí statistických postupů
5. vyslovit se k hypotézám práce
6. stanovit závěrečná doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
Bílek, A. (2016). Motorická výkonnost u chlapců 2. stupně ZŠ v Mosteckém regionu. Bakalářská práce. Ústí nad Labem: PF, UJEP.
Bláha L., & Cihlář, D. (2010). Pohybová aktivita dětí ve starším školním věku. In V. Mužík & P. Vlček (Eds.), Škola, pohyb a zdraví. Výzkumné výsledky a projekty (pp. 123-136). Brno: MU.
Bláha L., & Cihlář, D. (2010). Uplatňování volnočasových pohybových aktivit a inaktivit u dětí na druhém stupni ZŠ. Česká kinantropologie, 14(2), 107-118.
Bláha, L. (2008). Sledování pohybových aktivit a inaktivit dětí na 2. stupni ZŠ v Ústeckém kraji. In M. Nosek (Ed.), Pohyb, výchova a zdraví (pp. 10-18). Ústí nad Labem: PF UJEP.
Blahutková, M., & Höfer, L. (2005). Školní tělesná výchova veducí ke zdraví na 2.stupni základní školy. In E. Řehulka (Ed.), I. konference Škola a zdraví 21 (pp. 810-814). Brno: Paido.
Blair, S. N., Cheng, Y., & Holder, J. S. (2001). Is physical activity or physical fitness more important in defining health benefits?. Medicine and science in sports and exercise, 33(6), 379-399.
Seznam doporučené literatury
Bílek, A. (2016). Motorická výkonnost u chlapců 2. stupně ZŠ v Mosteckém regionu. Bakalářská práce. Ústí nad Labem: PF, UJEP.
Bláha L., & Cihlář, D. (2010). Pohybová aktivita dětí ve starším školním věku. In V. Mužík & P. Vlček (Eds.), Škola, pohyb a zdraví. Výzkumné výsledky a projekty (pp. 123-136). Brno: MU.
Bláha L., & Cihlář, D. (2010). Uplatňování volnočasových pohybových aktivit a inaktivit u dětí na druhém stupni ZŠ. Česká kinantropologie, 14(2), 107-118.
Bláha, L. (2008). Sledování pohybových aktivit a inaktivit dětí na 2. stupni ZŠ v Ústeckém kraji. In M. Nosek (Ed.), Pohyb, výchova a zdraví (pp. 10-18). Ústí nad Labem: PF UJEP.
Blahutková, M., & Höfer, L. (2005). Školní tělesná výchova veducí ke zdraví na 2.stupni základní školy. In E. Řehulka (Ed.), I. konference Škola a zdraví 21 (pp. 810-814). Brno: Paido.
Blair, S. N., Cheng, Y., & Holder, J. S. (2001). Is physical activity or physical fitness more important in defining health benefits?. Medicine and science in sports and exercise, 33(6), 379-399.