Diplomová práce pojednává o vnitřním personálním marketingu (někdy označovaném jako HR marketing neboli human resources marketing) sledované společnosti a nalezení faktorů, které ovlivňují zaměstnance setrvat ve společnosti a neodcházet ke konkurenčním společnostem. Nástroje personálního marketingu velmi ovlivňují zaměstnaneckou stálost, protože dobré zásady a přístupy zaměstnavatele k zaměstnancům pomocí zmiňovaných nástrojů marketingu, můžou doléhat na pracovní nasazení zaměstnanců a na jejich pobyt, setrvání ve společnosti. V první části diplomové práce se nachází vysvětlení pojmu personální marketing a vše co k němu patří. Druhá část se zabývá průzkumem sledované společnosti pomocí dotazníkového šetření. Na závěr diplomová práce pojednává o návrhu na zlepšení společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the internal personnel marketing (sometimes referred to as HR marketing or human resources marketing) of the monitored company and finding factors that affect the employees to stay in the company and do not go to competing companies. Personnel marketing tools greatly affect employee sustainability, as good policies and employers' approaches to employees using the marketing tools mentioned may lead to employee engagement and residence, staying in the company. In the first part of the diploma thesis there is an explanation of the concept of personal marketing and everything that belongs to it. The second part deals with the survey of the monitored company. In conclusion, the diploma thesis deals with the proposal for improving the company.
personal marketing, stabilizing factors, employees, stabilization of employees, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
46 s. (64 630 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o vnitřním personálním marketingu (někdy označovaném jako HR marketing neboli human resources marketing) sledované společnosti a nalezení faktorů, které ovlivňují zaměstnance setrvat ve společnosti a neodcházet ke konkurenčním společnostem. Nástroje personálního marketingu velmi ovlivňují zaměstnaneckou stálost, protože dobré zásady a přístupy zaměstnavatele k zaměstnancům pomocí zmiňovaných nástrojů marketingu, můžou doléhat na pracovní nasazení zaměstnanců a na jejich pobyt, setrvání ve společnosti. V první části diplomové práce se nachází vysvětlení pojmu personální marketing a vše co k němu patří. Druhá část se zabývá průzkumem sledované společnosti pomocí dotazníkového šetření. Na závěr diplomová práce pojednává o návrhu na zlepšení společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the internal personnel marketing (sometimes referred to as HR marketing or human resources marketing) of the monitored company and finding factors that affect the employees to stay in the company and do not go to competing companies. Personnel marketing tools greatly affect employee sustainability, as good policies and employers' approaches to employees using the marketing tools mentioned may lead to employee engagement and residence, staying in the company. In the first part of the diploma thesis there is an explanation of the concept of personal marketing and everything that belongs to it. The second part deals with the survey of the monitored company. In conclusion, the diploma thesis deals with the proposal for improving the company.
personal marketing, stabilizing factors, employees, stabilization of employees, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je určení nástrojů využívaných v oblasti vnitřního personálního marketingu ve vybrané firmě a vymezení faktorů ovlivňující její zaměstnaneckou stálost.
Struktura práce:
1.Nástroje personálního marketingu
2.Faktory ovlivňující zaměstnance sledované společnosti
3.Návrh opatření na zlepšení
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je určení nástrojů využívaných v oblasti vnitřního personálního marketingu ve vybrané firmě a vymezení faktorů ovlivňující její zaměstnaneckou stálost.
Struktura práce:
1.Nástroje personálního marketingu
2.Faktory ovlivňující zaměstnance sledované společnosti
3.Návrh opatření na zlepšení
Seznam doporučené literatury
Gogolova, M., Ponisciakova, O., & Ivankova, K. (2015). The Use of External Personnel Marketing in Slovakia. Procedia Economics and Finance, 26, 131-138.
Keelson, S. A. (2014). The moderating role of organizational capabilities and internal marketing in market orientation and business success.
Kunerth, B., & Mosley, R. (2011). Applying employer brand management to employee engagement. Strategic HR Review, 10(3), 19-26.
Maršíková, K., & Myslivcová, S. (2016). Personnel marketing in czech businesses. HR Marketing Attributes of employee retention. 21(2), 28-40.
Pashchuk, L. (2016). Marketing-based human resource management strategy development. Technology audit and production reserves, 5(4 (31)), 33-38.
Ungerman, O. (2015). Social media as a marketing communication tool used by family firms. Acta academica karviniensia, 15(2), 148-162.
Seznam doporučené literatury
Gogolova, M., Ponisciakova, O., & Ivankova, K. (2015). The Use of External Personnel Marketing in Slovakia. Procedia Economics and Finance, 26, 131-138.
Keelson, S. A. (2014). The moderating role of organizational capabilities and internal marketing in market orientation and business success.
Kunerth, B., & Mosley, R. (2011). Applying employer brand management to employee engagement. Strategic HR Review, 10(3), 19-26.
Maršíková, K., & Myslivcová, S. (2016). Personnel marketing in czech businesses. HR Marketing Attributes of employee retention. 21(2), 28-40.
Pashchuk, L. (2016). Marketing-based human resource management strategy development. Technology audit and production reserves, 5(4 (31)), 33-38.
Ungerman, O. (2015). Social media as a marketing communication tool used by family firms. Acta academica karviniensia, 15(2), 148-162.