Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu inovace marketingové strategie Komerční banky, a. s., orientované na zvýšení počtu klientů v segmentu studentů. Pro potřeby výzkumu je využito dvou dotazníkových šetření, pomocí kterých se zjišťují hlavní faktory, ovlivňující studenty při výběru bankovní instituce a jak je mezi mladými lidmi Komerční banka vnímána. Získaná data jsou analyzována pomocí faktorové analýzy, zjišťují se korelační vazby/koeficienty mezi výslednými faktory a jejich vzájemnou souvislost, dále je vytvořena analýza silných a slabých stránek pomocí metody EFI. Výsledkem je vymezení pěti klíčových faktorů, které jsou do marketingové strategie implementovány, se zaměřením na silné i slabé stránky společnosti z oblasti studentského mínění. Přidanou hodnotou práce je vytvoření návrhu, který pomůže bankovnímu domu oslovit klíčový segment budoucích
profitabilních klientů: rozšíření studentských poboček ve vybraných studentských
městech, větší provázanost vysokých škol a banky, odměňování studentů, kteří se budou podílet na tvorbě produktů a snížení poplatků pro další produkty, které banka nabízí.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a proposal for innovation of the marketing strategy of Komerční banka, a company focused on increasing the number of clients in the student segment. For the purposes of the research, two questionnaire surveys are used to identify the main factors affecting students when choosing a banking institution and how Komerční banka is perceived among young people. The obtained data are analyzed by means of factor analysis, correlation / coefficients are determined between the resulting factors and their interrelationships, further, an analysis of strengths and weaknesses is made using the EFI method. The result is the definition of five key factors that are implemented in the marketing strategy, focusing on the strengths and weaknesses of student opinion. The added value of the work is to create a design that will help the banking house reach out to a key segment of the future profitable clients: extension of student branches in selected student cities, greater coherence between universities and banks, rewarding students for product creation and reducing fees for other products offered by the bank.
Marketing, strategy, students, analysis, innovation, bank
Rozsah průvodní práce
101 s. (110 259 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu inovace marketingové strategie Komerční banky, a. s., orientované na zvýšení počtu klientů v segmentu studentů. Pro potřeby výzkumu je využito dvou dotazníkových šetření, pomocí kterých se zjišťují hlavní faktory, ovlivňující studenty při výběru bankovní instituce a jak je mezi mladými lidmi Komerční banka vnímána. Získaná data jsou analyzována pomocí faktorové analýzy, zjišťují se korelační vazby/koeficienty mezi výslednými faktory a jejich vzájemnou souvislost, dále je vytvořena analýza silných a slabých stránek pomocí metody EFI. Výsledkem je vymezení pěti klíčových faktorů, které jsou do marketingové strategie implementovány, se zaměřením na silné i slabé stránky společnosti z oblasti studentského mínění. Přidanou hodnotou práce je vytvoření návrhu, který pomůže bankovnímu domu oslovit klíčový segment budoucích
profitabilních klientů: rozšíření studentských poboček ve vybraných studentských
městech, větší provázanost vysokých škol a banky, odměňování studentů, kteří se budou podílet na tvorbě produktů a snížení poplatků pro další produkty, které banka nabízí.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a proposal for innovation of the marketing strategy of Komerční banka, a company focused on increasing the number of clients in the student segment. For the purposes of the research, two questionnaire surveys are used to identify the main factors affecting students when choosing a banking institution and how Komerční banka is perceived among young people. The obtained data are analyzed by means of factor analysis, correlation / coefficients are determined between the resulting factors and their interrelationships, further, an analysis of strengths and weaknesses is made using the EFI method. The result is the definition of five key factors that are implemented in the marketing strategy, focusing on the strengths and weaknesses of student opinion. The added value of the work is to create a design that will help the banking house reach out to a key segment of the future profitable clients: extension of student branches in selected student cities, greater coherence between universities and banks, rewarding students for product creation and reducing fees for other products offered by the bank.
Marketing, strategy, students, analysis, innovation, bank
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu inovace marketingové strategie Komerční banky a. s., orientované na zvýšení počtu klientů v segmentu studentů. Pro potřeby výzkumu je využito dvou dotazníkových šetření, pomocí kterých se zjišťují hlavní faktory, ovlivňující studenty při výběru bankovní instituce a jak je mezi mladými lidmi Komerční banka vnímána. Získaná data jsou analyzována pomocí faktorové analýzy, zjišťují se korelační vazby/koeficienty mezi výslednými faktory a jejich vzájemná souvislost, dále je vytvořena rozšířená SWOT analýza. Výsledkem je vymezení čtyř až šesti hlavních faktorů, kterou jsou do marketingové strategie implementovány se zaměřením na silné i slabé stránky společnosti z oblasti studentského mínění. Přidanou hodnotou práce je vytvoření návrhu, který pomůže bankovnímu domu oslovit klíčový segment budoucích profitabilních klientů.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu inovace marketingové strategie Komerční banky a. s., orientované na zvýšení počtu klientů v segmentu studentů. Pro potřeby výzkumu je využito dvou dotazníkových šetření, pomocí kterých se zjišťují hlavní faktory, ovlivňující studenty při výběru bankovní instituce a jak je mezi mladými lidmi Komerční banka vnímána. Získaná data jsou analyzována pomocí faktorové analýzy, zjišťují se korelační vazby/koeficienty mezi výslednými faktory a jejich vzájemná souvislost, dále je vytvořena rozšířená SWOT analýza. Výsledkem je vymezení čtyř až šesti hlavních faktorů, kterou jsou do marketingové strategie implementovány se zaměřením na silné i slabé stránky společnosti z oblasti studentského mínění. Přidanou hodnotou práce je vytvoření návrhu, který pomůže bankovnímu domu oslovit klíčový segment budoucích profitabilních klientů.
Seznam doporučené literatury
A. Mwange (2017). Determinants of Bank Selection Criteria: The Case of University of Zambia Students. Imperial Journal of Interdisciplinary Research, Vol-3, Issue-3, 2017 dostupné z http://imperialjournals.com/index.php/IJIR/article/viewFile/4018/3844
A. Sajeevan, R.K. Sharma (2010). Bank Selection Criteria Employed by MBA Students in Delhi: An Empirical Analysis Journal of Business Studies Quarterly. Vol. 1, No. 2, pp. 56-69, 2010, dostupné z http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1597902
D. Vashishta, S. S. Chadichal (2012). An empirical study on innovative business strategies-Key to progress in the emerging economies with special reference to Yes Bank. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 37, 504-513, dostupné z doi: 10.1016/j.sbspro.2012.03.315
I. A. Iancu (2016). MARKETING MIX IN FINANCIAL INVESTMENT SERVICES COMPANIES. SEA: Practical Application of Science. Volume IV, Issue 1 (10) / 2016. dostupné z http://seaopenresearch.eu/Journals/articles/SPAS_10_8.pdf
J. P. Peter, J. C. Olson (2009). CONSUMER BEHAVIOR &MARKETING STRATEGY, Ninth Edition. Dostupné z https://epdf.tips/consumer-behavior-amp-marketing-strategy-ninth-edition.html
L. L. Kheng, O. Mahamad, T. Ramayah, R. Mosahab (2010). The impact of service quality on customer loyalty: A study of banks in Penang, Malaysia. International journal of marketing studies, dostupné z doi:10.5539/ijms.v2n2p57
P. Msweli, P. Naude (2015). Factors contributing to bank selection choices: a generation theory perspective. Dostupné z http://hdl.handle.net/10321/1480
Robert E. Hinson, A. Osarenkhoe, A. F. Okoe (2013). Determinants of Bank Selection: A Study of Undergraduate Students in the University of Ghana. Journal of Service Science and Management. Vol.6 No.3(2013), dostupné z doi:10.4236/jssm.2013.63021
S. Mokhlis, N. Hazimah, N. Mat, H. S. Salleh (2008). International Review of Business Research Papers. Vol.4 No.5 October-November2008 Pp.258-270, dostupné z doi:10.1.1.504.2146
T. Wei, Z. Jiange (2013). Factors influencing students selection of a bank. Dostupné z http://scholarsarchive.jwu.edu/mba_student/19/
T. Foscht, J. Schloffer, C. Maloles III, S. L. Chia. (2009). Assessing the outcomes of GenerationY customers' loyalty, International Journal of Bank Marketing. Vol. 27 Issue: 3, pp.218-241, dostupné z https://doi.org/10.1108/02652320910950204
Seznam doporučené literatury
A. Mwange (2017). Determinants of Bank Selection Criteria: The Case of University of Zambia Students. Imperial Journal of Interdisciplinary Research, Vol-3, Issue-3, 2017 dostupné z http://imperialjournals.com/index.php/IJIR/article/viewFile/4018/3844
A. Sajeevan, R.K. Sharma (2010). Bank Selection Criteria Employed by MBA Students in Delhi: An Empirical Analysis Journal of Business Studies Quarterly. Vol. 1, No. 2, pp. 56-69, 2010, dostupné z http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1597902
D. Vashishta, S. S. Chadichal (2012). An empirical study on innovative business strategies-Key to progress in the emerging economies with special reference to Yes Bank. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 37, 504-513, dostupné z doi: 10.1016/j.sbspro.2012.03.315
I. A. Iancu (2016). MARKETING MIX IN FINANCIAL INVESTMENT SERVICES COMPANIES. SEA: Practical Application of Science. Volume IV, Issue 1 (10) / 2016. dostupné z http://seaopenresearch.eu/Journals/articles/SPAS_10_8.pdf
J. P. Peter, J. C. Olson (2009). CONSUMER BEHAVIOR &MARKETING STRATEGY, Ninth Edition. Dostupné z https://epdf.tips/consumer-behavior-amp-marketing-strategy-ninth-edition.html
L. L. Kheng, O. Mahamad, T. Ramayah, R. Mosahab (2010). The impact of service quality on customer loyalty: A study of banks in Penang, Malaysia. International journal of marketing studies, dostupné z doi:10.5539/ijms.v2n2p57
P. Msweli, P. Naude (2015). Factors contributing to bank selection choices: a generation theory perspective. Dostupné z http://hdl.handle.net/10321/1480
Robert E. Hinson, A. Osarenkhoe, A. F. Okoe (2013). Determinants of Bank Selection: A Study of Undergraduate Students in the University of Ghana. Journal of Service Science and Management. Vol.6 No.3(2013), dostupné z doi:10.4236/jssm.2013.63021
S. Mokhlis, N. Hazimah, N. Mat, H. S. Salleh (2008). International Review of Business Research Papers. Vol.4 No.5 October-November2008 Pp.258-270, dostupné z doi:10.1.1.504.2146
T. Wei, Z. Jiange (2013). Factors influencing students selection of a bank. Dostupné z http://scholarsarchive.jwu.edu/mba_student/19/
T. Foscht, J. Schloffer, C. Maloles III, S. L. Chia. (2009). Assessing the outcomes of GenerationY customers' loyalty, International Journal of Bank Marketing. Vol. 27 Issue: 3, pp.218-241, dostupné z https://doi.org/10.1108/02652320910950204