Cílem této diplomové práce bylo identifikovat návštěvníky vybrané akce zapsaného spolku Culture Line v Ústí nad Labem dle sociodemografických a psychologických kritérií, a také zjistit, jak jsou návštěvníci spokojeni s marketingovým mixem dané akce. Pomocí zjištěných informací o návštěvnících byl inovován dle jednotlivých cílových skupin marketingový mix akce s důrazem na zvýšení spokojenosti návštěvníků. Informace o návštěvnících byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zasíláno v elektronické podobě. Získaná data byla poté zkoumána pomocí Chí kvadrant testu, Friedmanova testu, Logické regrese a Rozhodovacích stromů, pomocí těchto statistických metod byly zjištěny vazby mezi jednotlivými daty, která pomohla při návrhu inovací marketingového mixu akce a jeho přesnějšího zacílení. Byla také zkoumána účinnost navrhovaných inovací prostřednictvím dotazníkového šetření u stejných respondentů, kteří již byli dotazováni v prvním šetření. Zapsaný spolek Culture Line pomocí tohoto průzkumu získal důležité informace o svých návštěvnících, a mohl tak efektivněji vylepšit marketingový mix festivalu ke zvýšení spokojenosti, a podílet se na zvyšování kulturního vyžití v městě Ústí nad Labem, a také revitalizaci parku Městské sady.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to identify visitors of chosen event of registered association called Culture Line in Ústí nad Labem by socio-demographic and psychological criterias and also find out how the visitors are satisfied with the marketing mix of this event. Marketing mix was inovated to increase the satisfaction of visitors based on obtained information. Information was collected via online research questionnaire which was provided to the respondents via email. Obtained data were evaluated with Chi square test, Friedman test, Logical regression and decision tree, these statistical methods defined connections in between each data to help propose measures of innovations of the marketing mix of this current event to provide better market targeting. We asked the same respondents for the second timeto evaluate efficiency of proposed measures of innovations of the marketing mix. Registered association Culture Line was provided with important information about its visitors so it can use this information for better marketing aiming of marketing mix to increase the satisfaction of its visitors and also participate on increasing culture life in Ústí nad Labem and revitalizing of park Městské sady.
Cílem této diplomové práce bylo identifikovat návštěvníky vybrané akce zapsaného spolku Culture Line v Ústí nad Labem dle sociodemografických a psychologických kritérií, a také zjistit, jak jsou návštěvníci spokojeni s marketingovým mixem dané akce. Pomocí zjištěných informací o návštěvnících byl inovován dle jednotlivých cílových skupin marketingový mix akce s důrazem na zvýšení spokojenosti návštěvníků. Informace o návštěvnících byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zasíláno v elektronické podobě. Získaná data byla poté zkoumána pomocí Chí kvadrant testu, Friedmanova testu, Logické regrese a Rozhodovacích stromů, pomocí těchto statistických metod byly zjištěny vazby mezi jednotlivými daty, která pomohla při návrhu inovací marketingového mixu akce a jeho přesnějšího zacílení. Byla také zkoumána účinnost navrhovaných inovací prostřednictvím dotazníkového šetření u stejných respondentů, kteří již byli dotazováni v prvním šetření. Zapsaný spolek Culture Line pomocí tohoto průzkumu získal důležité informace o svých návštěvnících, a mohl tak efektivněji vylepšit marketingový mix festivalu ke zvýšení spokojenosti, a podílet se na zvyšování kulturního vyžití v městě Ústí nad Labem, a také revitalizaci parku Městské sady.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to identify visitors of chosen event of registered association called Culture Line in Ústí nad Labem by socio-demographic and psychological criterias and also find out how the visitors are satisfied with the marketing mix of this event. Marketing mix was inovated to increase the satisfaction of visitors based on obtained information. Information was collected via online research questionnaire which was provided to the respondents via email. Obtained data were evaluated with Chi square test, Friedman test, Logical regression and decision tree, these statistical methods defined connections in between each data to help propose measures of innovations of the marketing mix of this current event to provide better market targeting. We asked the same respondents for the second timeto evaluate efficiency of proposed measures of innovations of the marketing mix. Registered association Culture Line was provided with important information about its visitors so it can use this information for better marketing aiming of marketing mix to increase the satisfaction of its visitors and also participate on increasing culture life in Ústí nad Labem and revitalizing of park Městské sady.
Cílem této diplomové práce bude segmentovat návštěvníky vybrané akce zapsaného spolku Culture Line v Ústí nad Labem dle sociodemografických a psychologických kritérií, a také zjistit, jak jsou návštěvníci spokojeni s marketingovým mixem dané akce. Pomocí zjištěných informací o návštěvnících bude inovován dle jednotlivých cílových skupin marketingový mix akce s důrazem na zvýšení spokojenosti návštěvníků. Informace o návštěvnících budou získány prostřednictvím dotazníkového šetření, které bude zasíláno v elektronické podobě 100-200 respondentům. Získaná data budou poté zkoumána pomocí regrese, díky které budou zjištěny vazby mezi jednotlivými daty, která významně pomohou při návrhu inovací marketingového mixu akce a jeho přesného zacílení. Bude také zkoumána účinnost navrhovaných inovací prostřednictvím dotazníkového šetření u stejných respondentů, kteří již byli dotazování v prvním šetření. Zapsaný spolek Culture Line pomocí tohoto průzkumu získá důležité informace o svých návštěvnících, bude tak moci efektivněji vylepšit marketingový mix dané akce, a tím se podílet na zvyšování kulturního vyžití v městě Ústí nad Labem, a také revitalizaci parku Městské sady.
Zásady pro vypracování
Cílem této diplomové práce bude segmentovat návštěvníky vybrané akce zapsaného spolku Culture Line v Ústí nad Labem dle sociodemografických a psychologických kritérií, a také zjistit, jak jsou návštěvníci spokojeni s marketingovým mixem dané akce. Pomocí zjištěných informací o návštěvnících bude inovován dle jednotlivých cílových skupin marketingový mix akce s důrazem na zvýšení spokojenosti návštěvníků. Informace o návštěvnících budou získány prostřednictvím dotazníkového šetření, které bude zasíláno v elektronické podobě 100-200 respondentům. Získaná data budou poté zkoumána pomocí regrese, díky které budou zjištěny vazby mezi jednotlivými daty, která významně pomohou při návrhu inovací marketingového mixu akce a jeho přesného zacílení. Bude také zkoumána účinnost navrhovaných inovací prostřednictvím dotazníkového šetření u stejných respondentů, kteří již byli dotazování v prvním šetření. Zapsaný spolek Culture Line pomocí tohoto průzkumu získá důležité informace o svých návštěvnících, bude tak moci efektivněji vylepšit marketingový mix dané akce, a tím se podílet na zvyšování kulturního vyžití v městě Ústí nad Labem, a také revitalizaci parku Městské sady.
Seznam doporučené literatury
Bolton, R., & Saxena-Iyer, S. (2009). Interactive services: a framework, synthesis and research directions. Journal of Interactive Marketing, 23(1), 91-104.
Brakus, J. J., Schmitt, B. H., & Zarantonello, L. (2009). Brand experience: what is it? How is it measured? Does it affect loyalty?. Journal of marketing, 73(3), 52-68.
Gad Mohsen, M., & Dacko, S. (2013). An extension of the benefit segmentation base for the consumption of organic foods: A time perspective. Journal of Marketing Management, 29(15-16), 1701-1728.
Hultén, B. (2011). Sensory marketing: the multi-sensory brand-experience concept. European Business Review, 23(3), 256-273.
Krishna, A. (2012). An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior. Journal of Consumer Psychology, 22(3), 332-351.
Moussa, S., & Touzani, M. (2017). The moderating role of attachment styles in emotional bonding with service providers. Journal of Consumer Behaviour, 16(2), 145-160.
Nam, J., Ekinci, Y., & Whyatt, G. (2011). Brand equity, brand loyalty and consumer satisfaction. Annals of Tourism Research, 38(3), 1009-1030.
Park, D. B., & Yoon, Y. S. (2009). Segmentation by motivation in rural tourism: A Korean case study. Tourism management, 30(1), 99-108.
Sanchez, J., Callarisa, L., Rodriguez, R. M., & Moliner, M. A. (2006). Perceived value of the purchase of a tourism product. Tourism management, 27(3), 394-409.
Yoon, Y., & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism management, 26(1), 45-56.
Seznam doporučené literatury
Bolton, R., & Saxena-Iyer, S. (2009). Interactive services: a framework, synthesis and research directions. Journal of Interactive Marketing, 23(1), 91-104.
Brakus, J. J., Schmitt, B. H., & Zarantonello, L. (2009). Brand experience: what is it? How is it measured? Does it affect loyalty?. Journal of marketing, 73(3), 52-68.
Gad Mohsen, M., & Dacko, S. (2013). An extension of the benefit segmentation base for the consumption of organic foods: A time perspective. Journal of Marketing Management, 29(15-16), 1701-1728.
Hultén, B. (2011). Sensory marketing: the multi-sensory brand-experience concept. European Business Review, 23(3), 256-273.
Krishna, A. (2012). An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior. Journal of Consumer Psychology, 22(3), 332-351.
Moussa, S., & Touzani, M. (2017). The moderating role of attachment styles in emotional bonding with service providers. Journal of Consumer Behaviour, 16(2), 145-160.
Nam, J., Ekinci, Y., & Whyatt, G. (2011). Brand equity, brand loyalty and consumer satisfaction. Annals of Tourism Research, 38(3), 1009-1030.
Park, D. B., & Yoon, Y. S. (2009). Segmentation by motivation in rural tourism: A Korean case study. Tourism management, 30(1), 99-108.
Sanchez, J., Callarisa, L., Rodriguez, R. M., & Moliner, M. A. (2006). Perceived value of the purchase of a tourism product. Tourism management, 27(3), 394-409.
Yoon, Y., & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism management, 26(1), 45-56.