Diplomová práce měla za cíl zajistit zvýšení obsazenosti kurzů jazykové školy Reston.cz v Litoměřicích za sledované období na alespoň 2/3 kapacity kurzů, a to pomocí identifikování vhodných marketingových opatření. Cíl byl naplněn pomocí zhodnocení současné situace společnosti na základě marketingového mixu a SWOT analýzy, srovnáním s konkurencí a dvou vln písemného dotazníkového šetření. První vlna dotazníkového šetření sloužila ke zjištění spokojenosti stávajících studentů a zároveň k analýze chování spotřebitele při výběru jazykové školy. Zjistilo se, že klienti si často stěžují na špatnou komunikaci. Na základě předchozích kroků se navrhly konkrétní doporučení a po konzultaci s majitelkou se vybrané změny zavedly. Doporučení se týkala především sociálních sítí, schopnosti komunikovat a viditelnější propagace. Druhá vlna dotazníků se distribuovala studentům, kteří začali školu navštěvovat po zavedení změn a zájemcům, kteří z nějakého důvodu na studium nenastoupili. Zjistilo se, že nejvíce nových klientů přinesli sociální sítě a letáčky. Oba dotazníky byly testovány na základě chí-kvadrát testu. Obsazenost skupinových kurzů se zvedla z 54 % na 75 %.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to increase the occupancy rate of courses in the Reston.cz language school in Litoměřice for at least 2/3 of the course capacity by identification of appropriate marketing moves. The aim was accomplished by evaluating the current situation of the company by marketing mix and SWOT analysis, comparison with competitors and two phases of written questionnaire survey. The first phase of the questionnaire survey was used to determine the satisfaction of current students and to analyse consumer behaviour when choosing a language school. It has been found that clients often complain about bad communication. After the previous steps were designed recommendations and some of them were implemented. The recommendations mainly focused on social networks, the ability to communicate and more visible promotion. The second phase of questionnaire was distributed to students who started attending school after the changes and to students did not start their studies for some reason. It has been found that social networks and leaflets have brought the most of new clients. Both questionnaires were tested with the chi-square test. Occupancy of group courses rose from 54 % to 75 %.
Klíčová slova
Marketing, marketing služeb, marketingový mix, sociální sítě, jazyková škola
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing of services, marketing mix, social networks, language school
Rozsah průvodní práce
58 s. (103 850 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce měla za cíl zajistit zvýšení obsazenosti kurzů jazykové školy Reston.cz v Litoměřicích za sledované období na alespoň 2/3 kapacity kurzů, a to pomocí identifikování vhodných marketingových opatření. Cíl byl naplněn pomocí zhodnocení současné situace společnosti na základě marketingového mixu a SWOT analýzy, srovnáním s konkurencí a dvou vln písemného dotazníkového šetření. První vlna dotazníkového šetření sloužila ke zjištění spokojenosti stávajících studentů a zároveň k analýze chování spotřebitele při výběru jazykové školy. Zjistilo se, že klienti si často stěžují na špatnou komunikaci. Na základě předchozích kroků se navrhly konkrétní doporučení a po konzultaci s majitelkou se vybrané změny zavedly. Doporučení se týkala především sociálních sítí, schopnosti komunikovat a viditelnější propagace. Druhá vlna dotazníků se distribuovala studentům, kteří začali školu navštěvovat po zavedení změn a zájemcům, kteří z nějakého důvodu na studium nenastoupili. Zjistilo se, že nejvíce nových klientů přinesli sociální sítě a letáčky. Oba dotazníky byly testovány na základě chí-kvadrát testu. Obsazenost skupinových kurzů se zvedla z 54 % na 75 %.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to increase the occupancy rate of courses in the Reston.cz language school in Litoměřice for at least 2/3 of the course capacity by identification of appropriate marketing moves. The aim was accomplished by evaluating the current situation of the company by marketing mix and SWOT analysis, comparison with competitors and two phases of written questionnaire survey. The first phase of the questionnaire survey was used to determine the satisfaction of current students and to analyse consumer behaviour when choosing a language school. It has been found that clients often complain about bad communication. After the previous steps were designed recommendations and some of them were implemented. The recommendations mainly focused on social networks, the ability to communicate and more visible promotion. The second phase of questionnaire was distributed to students who started attending school after the changes and to students did not start their studies for some reason. It has been found that social networks and leaflets have brought the most of new clients. Both questionnaires were tested with the chi-square test. Occupancy of group courses rose from 54 % to 75 %.
Klíčová slova
Marketing, marketing služeb, marketingový mix, sociální sítě, jazyková škola
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing of services, marketing mix, social networks, language school
Zásady pro vypracování
Diplomová práce má za cíl zajistit zvýšení obsazenosti kurzů jazykové školy Reston.cz v Litoměřicích za sledované období na alespoň 2/3 kapacity kurzů, a to pomocí identifikování komunikačních kanálů, které mají nejlepší poměr nákladů a přínosů. Cíl bude naplněn pomocí zhodnocení současné situace společnosti a konkurence, dvou dotazníkových šetření a kalkulace navrhnutých opatření. Současná situace a konkurence se zhodnotí na základě marketingových mixů společností. První vlna dotazníkového šetření proběhne na začátku sledovaného období a určí spokojenost stávajících studentů s jazykovou školou a jejich chování při výběru jazykové školy. Další množinou respondentů budou potenciální studenti, kteří do kurzu nenastoupili a dotazník identifikuje důvody proč. Upravený dotazník se bude distribuovat možným firemním zákazníkům s cílem zjistit poptávku, jakou formu výuky preferují. Na základě prvního dotazníku a zhodnocení současné situace se doporučí konkrétní změny a po konzultaci s majitelkou se vybrané změny zavedou. Druhá vlna dotazníků proběhne na konci sledovaného období a bude se distribuovat studentům, kteří začali školu navštěvovat během tohoto období a zájemcům, kteří z nějakého důvodu na studium nenastoupili a v upravené formě také firmám, které služeb jazykové školy využili. Otázky se budou zaměřovat na to, jakým způsobem se o škole dozvěděli, a proč začali či nezačali služeb školy využívat. Pro ověření odlišností se pro obě vlny dotazníků využije test chí-kvadrát, který určí, zda se liší odpovědi v závislosti na typu navštěvovaného kurzu, věku či vzdělání a ekonomické aktivitě. Využita bude také korelační analýza, která zjistí, zda existuje vztah mezi odpověďmi na jednotlivé otázky. U preferovaných komunikačních kanálů bude provedena kalkulace nákladů a výnosů a určí se ty nejpřínosnější. Přidanou hodnotou práce bude zmapování konkurence, identifikace komunikačních kanálů pro jazykovou školu a návrh změn ve výuce.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce má za cíl zajistit zvýšení obsazenosti kurzů jazykové školy Reston.cz v Litoměřicích za sledované období na alespoň 2/3 kapacity kurzů, a to pomocí identifikování komunikačních kanálů, které mají nejlepší poměr nákladů a přínosů. Cíl bude naplněn pomocí zhodnocení současné situace společnosti a konkurence, dvou dotazníkových šetření a kalkulace navrhnutých opatření. Současná situace a konkurence se zhodnotí na základě marketingových mixů společností. První vlna dotazníkového šetření proběhne na začátku sledovaného období a určí spokojenost stávajících studentů s jazykovou školou a jejich chování při výběru jazykové školy. Další množinou respondentů budou potenciální studenti, kteří do kurzu nenastoupili a dotazník identifikuje důvody proč. Upravený dotazník se bude distribuovat možným firemním zákazníkům s cílem zjistit poptávku, jakou formu výuky preferují. Na základě prvního dotazníku a zhodnocení současné situace se doporučí konkrétní změny a po konzultaci s majitelkou se vybrané změny zavedou. Druhá vlna dotazníků proběhne na konci sledovaného období a bude se distribuovat studentům, kteří začali školu navštěvovat během tohoto období a zájemcům, kteří z nějakého důvodu na studium nenastoupili a v upravené formě také firmám, které služeb jazykové školy využili. Otázky se budou zaměřovat na to, jakým způsobem se o škole dozvěděli, a proč začali či nezačali služeb školy využívat. Pro ověření odlišností se pro obě vlny dotazníků využije test chí-kvadrát, který určí, zda se liší odpovědi v závislosti na typu navštěvovaného kurzu, věku či vzdělání a ekonomické aktivitě. Využita bude také korelační analýza, která zjistí, zda existuje vztah mezi odpověďmi na jednotlivé otázky. U preferovaných komunikačních kanálů bude provedena kalkulace nákladů a výnosů a určí se ty nejpřínosnější. Přidanou hodnotou práce bude zmapování konkurence, identifikace komunikačních kanálů pro jazykovou školu a návrh změn ve výuce.
Seznam doporučené literatury
Bhatt, N. (2017). Five Steps to Unlock Your Agency's Marketing and Branding Potential. Parks & Recreation, Vol. 52 (9), pp. 20-22.
Cristobal, E., & Llurda, E. (2006). Learners' preferences regarding types of language school: An exploratory market research. System 34 (1), pp. 135-148.
Gillian, M. (2011). The Importance of Marketing Segmentation. American Journal of Business Education, Vol. 4 (6), pp. 15-18.
Köprölü, O., Helvaci, I., & Turhan, M. (2016). Role of Social Media on Purchasing Behavior of Consumers Through Digital Marketing. European Journal of Business and Social Sciences, Vol. 5 (5), pp. 21-29.
Oplatka, I., & Hemsley-Brown, J. (2004). The Research on School Marketing: Current Issues and Future Directions - an Updated Version. Journal of Educational Administration 42 (3), pp. 375-400.
Shareef, M. A., Mukerji, B., Dwivedi, Y. K., Rana, N. P., & Islam, R. (2017). Social media marketing: Comparative effect of advertisement sources. Journal of Retailing and Consumer Services. Available online 8 November 2017
Stachowski, C. A. (2008). Managing internal marketing in a New Zealand language school. Management in Education, British Educational Leadership, Management & Administration Society (BELMAS), Vol. 22 (4), pp. 31-38.
Stevens, W. (2017). Are your marketing strategies deep enough? Clavier Companion, vol. 9(1), pp. 52-53.
Tran, T. P. (2017). Personalized ads on Facebook: An effective marketing tool for online marketers. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 39, pp. 230-242.
Walters, M., & Bekker, J. (2017). Customer Super-profiling Demonstrator to Enable Efficient Targetting in Marketing Campaigns. South African Journal of Industrial Engineering, Vol. 28 (3), pp. 113-127.
Seznam doporučené literatury
Bhatt, N. (2017). Five Steps to Unlock Your Agency's Marketing and Branding Potential. Parks & Recreation, Vol. 52 (9), pp. 20-22.
Cristobal, E., & Llurda, E. (2006). Learners' preferences regarding types of language school: An exploratory market research. System 34 (1), pp. 135-148.
Gillian, M. (2011). The Importance of Marketing Segmentation. American Journal of Business Education, Vol. 4 (6), pp. 15-18.
Köprölü, O., Helvaci, I., & Turhan, M. (2016). Role of Social Media on Purchasing Behavior of Consumers Through Digital Marketing. European Journal of Business and Social Sciences, Vol. 5 (5), pp. 21-29.
Oplatka, I., & Hemsley-Brown, J. (2004). The Research on School Marketing: Current Issues and Future Directions - an Updated Version. Journal of Educational Administration 42 (3), pp. 375-400.
Shareef, M. A., Mukerji, B., Dwivedi, Y. K., Rana, N. P., & Islam, R. (2017). Social media marketing: Comparative effect of advertisement sources. Journal of Retailing and Consumer Services. Available online 8 November 2017
Stachowski, C. A. (2008). Managing internal marketing in a New Zealand language school. Management in Education, British Educational Leadership, Management & Administration Society (BELMAS), Vol. 22 (4), pp. 31-38.
Stevens, W. (2017). Are your marketing strategies deep enough? Clavier Companion, vol. 9(1), pp. 52-53.
Tran, T. P. (2017). Personalized ads on Facebook: An effective marketing tool for online marketers. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 39, pp. 230-242.
Walters, M., & Bekker, J. (2017). Customer Super-profiling Demonstrator to Enable Efficient Targetting in Marketing Campaigns. South African Journal of Industrial Engineering, Vol. 28 (3), pp. 113-127.