Bakalářská práce se zabývá hodnocením vlivu specifické metody KONTAKTU bB na plavecké dovednosti tělesně postižených dětí.
Teoretická část předkládá základní informace o této problematice. Jsou charakterizovány pojmy tělesné postižení, plavání, pozornost je věnována specifikům a metodám výuky plavání tělesně postižených dětí.
Praktická část popisuje metodiku a průběh výzkumu, obsahuje případové studie a popis průběhu výuky plavání metodou KONTAKTU bB. Cílem práce bylo tuto metodu ověřit a zjistit, jaký vliv má na rozvoj základních plaveckých dovedností u dvou probandů s tělesným postižením.
Získané výsledky jsou dále zhodnoceny a porovnány s poznatky z odborné literatury a obdobných studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the influence of the specific method KONTAKT bB on the swimming skills of physically disabled children.
The theoretical part presents basic information on this issue. The concepts of physical disability and swimming are characterized, attention is paid to the methodology and other specifics of teaching swimming to physically disabled children.
The practical part describes the methodology and the conduct of the research. It includes case studies and also a description of a teaching a swimming course using the KONTAKT bB method. The aim of this work was to validate this method and identify what influence it has on the development of basic swimming skills of two probands with physical disabilities.
The obtained results are evaluated and compared with the knowledge from literature and similar studies.
Klíčová slova
KONTAKT bB, plavání, případová studie, test plaveckých dovedností, tělesně postižené děti
Klíčová slova v angličtině
KONTAKT bB, swimming, case study, swimming skills test, disabled children
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením vlivu specifické metody KONTAKTU bB na plavecké dovednosti tělesně postižených dětí.
Teoretická část předkládá základní informace o této problematice. Jsou charakterizovány pojmy tělesné postižení, plavání, pozornost je věnována specifikům a metodám výuky plavání tělesně postižených dětí.
Praktická část popisuje metodiku a průběh výzkumu, obsahuje případové studie a popis průběhu výuky plavání metodou KONTAKTU bB. Cílem práce bylo tuto metodu ověřit a zjistit, jaký vliv má na rozvoj základních plaveckých dovedností u dvou probandů s tělesným postižením.
Získané výsledky jsou dále zhodnoceny a porovnány s poznatky z odborné literatury a obdobných studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the influence of the specific method KONTAKT bB on the swimming skills of physically disabled children.
The theoretical part presents basic information on this issue. The concepts of physical disability and swimming are characterized, attention is paid to the methodology and other specifics of teaching swimming to physically disabled children.
The practical part describes the methodology and the conduct of the research. It includes case studies and also a description of a teaching a swimming course using the KONTAKT bB method. The aim of this work was to validate this method and identify what influence it has on the development of basic swimming skills of two probands with physical disabilities.
The obtained results are evaluated and compared with the knowledge from literature and similar studies.
Klíčová slova
KONTAKT bB, plavání, případová studie, test plaveckých dovedností, tělesně postižené děti
Klíčová slova v angličtině
KONTAKT bB, swimming, case study, swimming skills test, disabled children
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění teoretických podkladů z literatury a jiných zdrojů. 2. Formulace cílů, úkolů a hypotéz. 3. Zpracování teoretické části. 4. Sběr dat. 5. Zpracování a zhodnocení získaných dat a jejich interpretace. 6. Diskuze a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění teoretických podkladů z literatury a jiných zdrojů. 2. Formulace cílů, úkolů a hypotéz. 3. Zpracování teoretické části. 4. Sběr dat. 5. Zpracování a zhodnocení získaných dat a jejich interpretace. 6. Diskuze a závěr.
Seznam doporučené literatury
1) ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002. 2) ERLEBACHOVÁ, A. Metodika výuky plavání na zvláštních a pomocných školách. Liberec: Tech-market, 1997. 3) HOCH, M. a kol. Plavání(teorie a didaktika). Praha: SPN, 1983. 4) KÁBELE, F. Somatopedie. Praha: Karolinum, 1993. 5) KUDLÁČEK, M. a kol. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 6) MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: Jinočany, 2001. 7) PACHOLÍK, V.,VLČKOVÁ, I., BLAHUTKOVÁ, M. Halliwickova metoda plavání. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
Seznam doporučené literatury
1) ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002. 2) ERLEBACHOVÁ, A. Metodika výuky plavání na zvláštních a pomocných školách. Liberec: Tech-market, 1997. 3) HOCH, M. a kol. Plavání(teorie a didaktika). Praha: SPN, 1983. 4) KÁBELE, F. Somatopedie. Praha: Karolinum, 1993. 5) KUDLÁČEK, M. a kol. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 6) MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: Jinočany, 2001. 7) PACHOLÍK, V.,VLČKOVÁ, I., BLAHUTKOVÁ, M. Halliwickova metoda plavání. Brno: Masarykova univerzita, 2009.