Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výukových materiálů používaných v České škole bez hranic Brusel k výuce českého jazyka. Teoretická část se zabývá charakteristikou České školy bez hranic Brusel, jejím vznikem, definuje hlavní cíle školy a zaměřuje se na edukaci České školy bez hranic Brusel s bližším zaměřením na 1. třídu. Popisuje specifickou situací žáků navštěvujících Českou školu bez hranic Brusel zaměřenou na jazykovou stránku dítěte. Závěr teoretické části je zaměřen na hodnocení učebnic jako výukového materiálu a jeho postavení ve výuce.
Praktická část je zpracována kvalitativní metodologií, zúčastněným pozorováním, obsahovou analýzou textu, samostatnou výukou a volnými rozhovory, které jsou zaměřeny na skupinu deseti žáků. Cílem je analýza a zhodnocení používaných učebních materiálů ve výuce českého jazyka v České škole bez hranic Brusel a návrh vlastních výukových pracovních listů pro efektivnější výuku.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on evaluation of teaching materials used in Czech shool without borders Bruxelles to teach czech language. The theoretical part is focused on the characteristics of Czech school without borders Bruxelles, its creation, it defines the main goals of the school and focuses on education of Czech school without borders Bruxelles with a closer look on 1st grade. It describes a specific situation of pupils visiting Czech school without borders Bruxelles focused on the language side of children. Conclusion of the theoretical part is focused on evaluation of textbooks as a teaching materials and their part in education.
The practical part is processed by qualitative metodology, participating observtions, content analysis of text, independent study and free interviews, which are focused on a group of ten pupils. The goal is an analysis and evaluation of teaching materials that used in teaching czech language in Czech school without borders Bruxelles and proposal of own teaching work sheets for more effective schooling.
Klíčová slova
bilingvismus, česká škola bez hranic, hodnocení učebnic, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
bilingualism, czech school without borders, textbook evaluation, teaching material
Rozsah průvodní práce
94
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výukových materiálů používaných v České škole bez hranic Brusel k výuce českého jazyka. Teoretická část se zabývá charakteristikou České školy bez hranic Brusel, jejím vznikem, definuje hlavní cíle školy a zaměřuje se na edukaci České školy bez hranic Brusel s bližším zaměřením na 1. třídu. Popisuje specifickou situací žáků navštěvujících Českou školu bez hranic Brusel zaměřenou na jazykovou stránku dítěte. Závěr teoretické části je zaměřen na hodnocení učebnic jako výukového materiálu a jeho postavení ve výuce.
Praktická část je zpracována kvalitativní metodologií, zúčastněným pozorováním, obsahovou analýzou textu, samostatnou výukou a volnými rozhovory, které jsou zaměřeny na skupinu deseti žáků. Cílem je analýza a zhodnocení používaných učebních materiálů ve výuce českého jazyka v České škole bez hranic Brusel a návrh vlastních výukových pracovních listů pro efektivnější výuku.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on evaluation of teaching materials used in Czech shool without borders Bruxelles to teach czech language. The theoretical part is focused on the characteristics of Czech school without borders Bruxelles, its creation, it defines the main goals of the school and focuses on education of Czech school without borders Bruxelles with a closer look on 1st grade. It describes a specific situation of pupils visiting Czech school without borders Bruxelles focused on the language side of children. Conclusion of the theoretical part is focused on evaluation of textbooks as a teaching materials and their part in education.
The practical part is processed by qualitative metodology, participating observtions, content analysis of text, independent study and free interviews, which are focused on a group of ten pupils. The goal is an analysis and evaluation of teaching materials that used in teaching czech language in Czech school without borders Bruxelles and proposal of own teaching work sheets for more effective schooling.
Klíčová slova
bilingvismus, česká škola bez hranic, hodnocení učebnic, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
bilingualism, czech school without borders, textbook evaluation, teaching material
Zásady pro vypracování
Popsat specifickou situaci žáků v ČŠBH Brusel.
Shromáždit a prostudovat používané učební materiály v ČŠBH Brusel.
Vyhodnotit jejich (ne)vhodnost.
Navrhnout potřebné úpravy učebních materiálů, případně se pokusit navrhnout vlastní materiál.
Zásady pro vypracování
Popsat specifickou situaci žáků v ČŠBH Brusel.
Shromáždit a prostudovat používané učební materiály v ČŠBH Brusel.
Vyhodnotit jejich (ne)vhodnost.
Navrhnout potřebné úpravy učebních materiálů, případně se pokusit navrhnout vlastní materiál.
Seznam doporučené literatury
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (ed.). Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012
HARDING-ESCH, Edith a RILEY, Philip. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008
FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2004
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2013
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999
ČŠBH. Vzdělávací program ČŠBH (dostupné on-line)
Seznam doporučené literatury
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (ed.). Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012
HARDING-ESCH, Edith a RILEY, Philip. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008
FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2004
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2013
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999
ČŠBH. Vzdělávací program ČŠBH (dostupné on-line)