Cílem této bakalářské práce je navrhnout pro Solitea CDL, a.s. v Ústí nad Labem takový komunikační mix se zaměřením na absolventy vysokých škol IT oboru na Přírodovědecké fakultě a ekonomického oboru na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, který napomůže propagovat společnost jako perspektivního zaměstnavatele v IT oboru a napomůže k získání nových zaměstnanců z cílové skupiny. Jedná se o jeden z klíčových problémů společnosti, jednak z důvodu dalšího rozvoje firmy, jednak z důvodu generační obměny pracovníků. Problematika bude zkoumána pomocí několika metod. První z nich je analýza současných komunikačních kanálů společnosti Solitea CDL, a.s., které ozřejmí, jak společnost všeobecně komunikuje a jakými prostředky konkrétně komunikuje se studenty. Následovat bude komparace, tj. porovnání využívaných komunikačních nástrojů firmy Solitea CDL, a.s. s konkurencí. Významnou součástí zkoumání bude také hodnocení ze strany studentů IT oborů a ekonomického oboru UJEP pomocí dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého bude zjištěno, zda jsou studenti informovaní o společnosti Solitea CDL, a.s., jak hodnotí formu a obsah informací jednotlivých složek komunikačního mixu, která média studenti skutečně využívají pro hledání pracovních nabídek. Výsledkem budou konkrétní doporučení ke změně komunikace společnosti se studenty IT oboru na Přírodovědecké a ekonomického oboru na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, čímž bude dosaženo cíle bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to suggest to Solitea CDL, a.s. in Ústí nad Labem a communication mix focusing on university graduates of the IT field at the Faculty of Science and Economics field at the Faculty od Socio-economic University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, which will help to promote the company as a prospective employer in the IT field and help to attract new employees from the target group. It is one of the key issues of the company, partly because of the further development of the company and partly because of the generation change of employees. This issue will be examined using several methods. The first one is the analysis of Solitea CDL a.s. current communication channels, which will show how society generally communicates and by what means it specifically communicates with students. Following will be a comparatio, i.e. comparison of communication tools used by Solitea CDL, a.s. with competitors. An important part of the research will also be the evaluation by the students of the IT disciplines and the economic field of UJEP through a questionnaire, through which it will be ascertained whether the students are informed about the company Solitea CDL, a.s., how they evaluate the form and content of information of individual components of the communication mix, what media students really use for job searches. The result will be specific recommendations to change the company´s communication with students of the IT branch at the Faculty of Science and Economics field at the Faculty of Social and Economic University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, which will achieve that goal of the bachelor thesis.
Cílem této bakalářské práce je navrhnout pro Solitea CDL, a.s. v Ústí nad Labem takový komunikační mix se zaměřením na absolventy vysokých škol IT oboru na Přírodovědecké fakultě a ekonomického oboru na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, který napomůže propagovat společnost jako perspektivního zaměstnavatele v IT oboru a napomůže k získání nových zaměstnanců z cílové skupiny. Jedná se o jeden z klíčových problémů společnosti, jednak z důvodu dalšího rozvoje firmy, jednak z důvodu generační obměny pracovníků. Problematika bude zkoumána pomocí několika metod. První z nich je analýza současných komunikačních kanálů společnosti Solitea CDL, a.s., které ozřejmí, jak společnost všeobecně komunikuje a jakými prostředky konkrétně komunikuje se studenty. Následovat bude komparace, tj. porovnání využívaných komunikačních nástrojů firmy Solitea CDL, a.s. s konkurencí. Významnou součástí zkoumání bude také hodnocení ze strany studentů IT oborů a ekonomického oboru UJEP pomocí dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého bude zjištěno, zda jsou studenti informovaní o společnosti Solitea CDL, a.s., jak hodnotí formu a obsah informací jednotlivých složek komunikačního mixu, která média studenti skutečně využívají pro hledání pracovních nabídek. Výsledkem budou konkrétní doporučení ke změně komunikace společnosti se studenty IT oboru na Přírodovědecké a ekonomického oboru na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, čímž bude dosaženo cíle bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to suggest to Solitea CDL, a.s. in Ústí nad Labem a communication mix focusing on university graduates of the IT field at the Faculty of Science and Economics field at the Faculty od Socio-economic University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, which will help to promote the company as a prospective employer in the IT field and help to attract new employees from the target group. It is one of the key issues of the company, partly because of the further development of the company and partly because of the generation change of employees. This issue will be examined using several methods. The first one is the analysis of Solitea CDL a.s. current communication channels, which will show how society generally communicates and by what means it specifically communicates with students. Following will be a comparatio, i.e. comparison of communication tools used by Solitea CDL, a.s. with competitors. An important part of the research will also be the evaluation by the students of the IT disciplines and the economic field of UJEP through a questionnaire, through which it will be ascertained whether the students are informed about the company Solitea CDL, a.s., how they evaluate the form and content of information of individual components of the communication mix, what media students really use for job searches. The result will be specific recommendations to change the company´s communication with students of the IT branch at the Faculty of Science and Economics field at the Faculty of Social and Economic University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, which will achieve that goal of the bachelor thesis.
Cílem této bakalářské práce je navrhnout pro Solitea CDL, a.s. v Ústí nad Labem takový komunikační mix se zaměřením na absolventy vysokých škol IT oboru na Přírodovědecké a Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, který napomůže propagovat společnost jako perspektivního zaměstnavatele v IT oboru a napomůže k získání nových zaměstnanců z cílové skupiny. Jedná se o jeden z klíčových problémů společnosti, jednak z důvodu dalšího rozvoje firmy, jednak z důvodu generační obměny pracovníků. Problematika bude zkoumána pomocí několika metod. První z nich je analýza současných komunikačních kanálů společnosti Solitea CDL, a.s., které ozřejmí, jak společnost všeobecně komunikuje a jakými prostředky konkrétně komunikuje se studenty. Následovat bude komparace, tj. porovnání využívaných komunikačních nástrojů firmy Solitea CDL, a.s. s konkurencí. Významnou součástí zkoumání bude také hodnocení ze strany studentů IT oborů UJEP pomocí dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého bude zjištěno, zda jsou studenti informovaní o společnosti Solitea CDL, a.s., jak hodnotí formu a obsah informací jednotlivých složek komunikačního mixu, která média studenti skutečně využívají pro hledání pracovních nabídek. Výsledkem budou konkrétní doporučení ke změně komunikace společnosti se studenty IT oboru na Přírodovědecké a Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, čímž bude dosaženo cíle bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je navrhnout pro Solitea CDL, a.s. v Ústí nad Labem takový komunikační mix se zaměřením na absolventy vysokých škol IT oboru na Přírodovědecké a Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, který napomůže propagovat společnost jako perspektivního zaměstnavatele v IT oboru a napomůže k získání nových zaměstnanců z cílové skupiny. Jedná se o jeden z klíčových problémů společnosti, jednak z důvodu dalšího rozvoje firmy, jednak z důvodu generační obměny pracovníků. Problematika bude zkoumána pomocí několika metod. První z nich je analýza současných komunikačních kanálů společnosti Solitea CDL, a.s., které ozřejmí, jak společnost všeobecně komunikuje a jakými prostředky konkrétně komunikuje se studenty. Následovat bude komparace, tj. porovnání využívaných komunikačních nástrojů firmy Solitea CDL, a.s. s konkurencí. Významnou součástí zkoumání bude také hodnocení ze strany studentů IT oborů UJEP pomocí dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého bude zjištěno, zda jsou studenti informovaní o společnosti Solitea CDL, a.s., jak hodnotí formu a obsah informací jednotlivých složek komunikačního mixu, která média studenti skutečně využívají pro hledání pracovních nabídek. Výsledkem budou konkrétní doporučení ke změně komunikace společnosti se studenty IT oboru na Přírodovědecké a Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, čímž bude dosaženo cíle bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy (10. vyd.). Praha: Grada.
Grünewälder, A. (2007). Employer branding Marketing the company as an attractive employer. GRIN Verlag.
HRPA. (2016). HR & Millennials: Insights Into Your New Human Capital. Retrieved July 22, 2018, from https://www.hrpa.ca/Documents/Public/Thought-Leadership/HRPA-Millennials-Report-20161122.pdf
Leeuw. E. De. a kol., (2008). International Handbook of Survey Methodology. Retrieved July 08, 2018, from http://joophox.net/papers/SurveyHandbookCRC.pdf
Ong, A. D., Weiss, D. J. (2000). The Impact of Anonymity on Responses to Sensitive Questions. Retrieved July 08, 2018, from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.504.8641&rep=rep1&type=pdf
Přikrylová, J., Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.
Todorova, G. (2015). MARKETING COMMUNICATION MIX. Retrieved July 22, 2018, from http://tru.uni-sz.bg/tsj/Vol.%2013,%202015,%20Suppl.%201,%20Series%20Social%20Sciences/SF/SF/Predpriem.%20i%20biznes/G.Todorova.pdf
VŠO. (2018). MZDOVÝ PRŮZKUM 2018 TRENDY NA PRACOVNÍM TRHU V ČESKÉ REPUBLICE. Retrieved April 29, 2018, from https://www.vso.cz/www/upload/pages/documents/20180226061257627.pdf
Wright, P. M. a kol., (2001). Human resources and the resource based view of the firm. Retrieved April 30, 2018, from https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/6473905/011.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1532292266&Signature=6N%2FqsslxX3rij5UfHruht%2BXkdBg%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DHuman_Resources_and_the_Resource_Based_V.pdf
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy (10. vyd.). Praha: Grada.
Grünewälder, A. (2007). Employer branding Marketing the company as an attractive employer. GRIN Verlag.
HRPA. (2016). HR & Millennials: Insights Into Your New Human Capital. Retrieved July 22, 2018, from https://www.hrpa.ca/Documents/Public/Thought-Leadership/HRPA-Millennials-Report-20161122.pdf
Leeuw. E. De. a kol., (2008). International Handbook of Survey Methodology. Retrieved July 08, 2018, from http://joophox.net/papers/SurveyHandbookCRC.pdf
Ong, A. D., Weiss, D. J. (2000). The Impact of Anonymity on Responses to Sensitive Questions. Retrieved July 08, 2018, from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.504.8641&rep=rep1&type=pdf
Přikrylová, J., Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada.
Todorova, G. (2015). MARKETING COMMUNICATION MIX. Retrieved July 22, 2018, from http://tru.uni-sz.bg/tsj/Vol.%2013,%202015,%20Suppl.%201,%20Series%20Social%20Sciences/SF/SF/Predpriem.%20i%20biznes/G.Todorova.pdf
VŠO. (2018). MZDOVÝ PRŮZKUM 2018 TRENDY NA PRACOVNÍM TRHU V ČESKÉ REPUBLICE. Retrieved April 29, 2018, from https://www.vso.cz/www/upload/pages/documents/20180226061257627.pdf
Wright, P. M. a kol., (2001). Human resources and the resource based view of the firm. Retrieved April 30, 2018, from https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/6473905/011.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1532292266&Signature=6N%2FqsslxX3rij5UfHruht%2BXkdBg%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DHuman_Resources_and_the_Resource_Based_V.pdf