Maloobchodní prodejna obuvi v Litoměřicích rozšířila svou nabídku o doplňkový sortiment v podobě sportovního módního oblečení. O tento doplňkový sortiment však není stávajícími zákazníky zájem, a toto sportovní oblečení se neprodává. Cílem práce je úprava prodejní strategie doplňkového sortimentu prostřednictvím zjištění faktorů, které ovlivňují stávající zákazníky při rozhodování o nákupu doplňkového sortimentu za účelem zvýšení obratu obchodu s obuví. Za pomoci rozhovorů se objasnila současná situace podniku a z interních dat se zjistila finanční stránka doplňkového sortimentu. Pomocí analýzy trhu se získaly informace o konkurenci a kupní síle obyvatelstva. Na základě těchto informací a výsledků z dotazníkového šetření pro stávající zákazníky se vytvořil návrh pro optimalizování nabídky sportovního oblečení a doporučení pro úpravu marketingové strategie podniku.
Anotace v angličtině
The retail shoe-shop has expanded its offer with a complementary assortment in the form of sports fashion clothing. However, existing customers are not interested in this complementary range, and this sportswear is not sold. The aim of the work is to adjust the sales strategy of the complementary assortment by identifying the factors that influence existing customers when deciding on the purchase of complementary assortment in order to increase the turnover of the shoe-shop. The current situation of the company was clarified with help of interviews, and the financial side of the complementary assortment was found out from internal data. Information on competition and purchasing power of the population was obtained through market analysis. Based on this informations and the results of a questionnaire survey for existing customers, a proposal was made to optimize the offer of sportswear and recommendations for adjusting the company's marketing strategy.
Maloobchodní prodejna obuvi v Litoměřicích rozšířila svou nabídku o doplňkový sortiment v podobě sportovního módního oblečení. O tento doplňkový sortiment však není stávajícími zákazníky zájem, a toto sportovní oblečení se neprodává. Cílem práce je úprava prodejní strategie doplňkového sortimentu prostřednictvím zjištění faktorů, které ovlivňují stávající zákazníky při rozhodování o nákupu doplňkového sortimentu za účelem zvýšení obratu obchodu s obuví. Za pomoci rozhovorů se objasnila současná situace podniku a z interních dat se zjistila finanční stránka doplňkového sortimentu. Pomocí analýzy trhu se získaly informace o konkurenci a kupní síle obyvatelstva. Na základě těchto informací a výsledků z dotazníkového šetření pro stávající zákazníky se vytvořil návrh pro optimalizování nabídky sportovního oblečení a doporučení pro úpravu marketingové strategie podniku.
Anotace v angličtině
The retail shoe-shop has expanded its offer with a complementary assortment in the form of sports fashion clothing. However, existing customers are not interested in this complementary range, and this sportswear is not sold. The aim of the work is to adjust the sales strategy of the complementary assortment by identifying the factors that influence existing customers when deciding on the purchase of complementary assortment in order to increase the turnover of the shoe-shop. The current situation of the company was clarified with help of interviews, and the financial side of the complementary assortment was found out from internal data. Information on competition and purchasing power of the population was obtained through market analysis. Based on this informations and the results of a questionnaire survey for existing customers, a proposal was made to optimize the offer of sportswear and recommendations for adjusting the company's marketing strategy.
Maloobchodní prodejna obuvi v Litoměřicích rozšířila svou nabídku o doplňkový sortiment v podobě sportovního módního oblečení. O tento doplňkový sortiment však není stávajícími zákazníky zájem, a toto sportovní oblečení se neprodává. Cílem práce je úprava prodejní strategie doplňkového sortimentu prostřednictvím zjištění faktorů, které ovlivňují stávající zákazníky při rozhodování o nákupu doplňkového sortimentu za účelem zvýšení obratu obchodu s obuví. Za pomoci rozhovorů se objasní současná situace podniku a z interních dat se zjistí finanční stránka doplňkového sortimentu. Pomocí analýzy trhu se získají informace o konkurenci a kupní síle obyvatelstva. Na základě těchto informací a výsledků z dotazníkového šetření pro stávající zákazníky ohledně motivací k nákupu doplňkového sortimentu se vytvoří návrh pro optimalizování nabídky sportovního oblečení a doporučení pro úpravu marketingové strategie podniku. Výsledky poslouží ke zlepšení finanční situace podniku.
Zásady pro vypracování
Maloobchodní prodejna obuvi v Litoměřicích rozšířila svou nabídku o doplňkový sortiment v podobě sportovního módního oblečení. O tento doplňkový sortiment však není stávajícími zákazníky zájem, a toto sportovní oblečení se neprodává. Cílem práce je úprava prodejní strategie doplňkového sortimentu prostřednictvím zjištění faktorů, které ovlivňují stávající zákazníky při rozhodování o nákupu doplňkového sortimentu za účelem zvýšení obratu obchodu s obuví. Za pomoci rozhovorů se objasní současná situace podniku a z interních dat se zjistí finanční stránka doplňkového sortimentu. Pomocí analýzy trhu se získají informace o konkurenci a kupní síle obyvatelstva. Na základě těchto informací a výsledků z dotazníkového šetření pro stávající zákazníky ohledně motivací k nákupu doplňkového sortimentu se vytvoří návrh pro optimalizování nabídky sportovního oblečení a doporučení pro úpravu marketingové strategie podniku. Výsledky poslouží ke zlepšení finanční situace podniku.
Seznam doporučené literatury
Dzyabura, D., Jagabathula, S., & Muller, E. (2017). Accounting for Discrepancies between Online and Offline Product Evaluations. Available at SSRN: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2603264
EY. (2017). Jak dnes nakupují Češi v kamenných obchodech? Významnou roli při nákupech hraje mobilní telefon. Retrieved March 28, 2018, from http://www.ey.com/cz/cs/newsroom/news-releases/2017_studie-ey--jak-dnes-nakupuji-cesi-v-kamennych-obchodech--vyznamnou-roli-pri-nakupech-hraje-mobilni-telefon
Formánek, T., Tahal, R. (2016). Brand Importance across Product Categories in the Czech Republic. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, Vol. 11, No. 1, pp. 341-354, DOI: 10.1515/mmcks-2016-0001.
Choi, C., Mattila, A., & Upneja, A. (2018). The Effect of Assortment Pricing on Choice and Satisfaction: The Moderating Role of Consumer Characteristics. Cornell Hospitality Quarterly, 59(1), 6-14. doi:10.1177/1938965517730315
Pavlíková, M., Čihovská, V. (2017). Adaptation of marketing tools in retail companies. Economic Annals-XXI, 164(3/4), 71. doi:10.21003/ea.V164-16
Tomek, I., Stříteský, V., Tahal, R. (2013). Segmentation of czech consumers based on their attitudes towards money. Central European Business Review, 2(2), 19.
Seznam doporučené literatury
Dzyabura, D., Jagabathula, S., & Muller, E. (2017). Accounting for Discrepancies between Online and Offline Product Evaluations. Available at SSRN: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2603264
EY. (2017). Jak dnes nakupují Češi v kamenných obchodech? Významnou roli při nákupech hraje mobilní telefon. Retrieved March 28, 2018, from http://www.ey.com/cz/cs/newsroom/news-releases/2017_studie-ey--jak-dnes-nakupuji-cesi-v-kamennych-obchodech--vyznamnou-roli-pri-nakupech-hraje-mobilni-telefon
Formánek, T., Tahal, R. (2016). Brand Importance across Product Categories in the Czech Republic. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, Vol. 11, No. 1, pp. 341-354, DOI: 10.1515/mmcks-2016-0001.
Choi, C., Mattila, A., & Upneja, A. (2018). The Effect of Assortment Pricing on Choice and Satisfaction: The Moderating Role of Consumer Characteristics. Cornell Hospitality Quarterly, 59(1), 6-14. doi:10.1177/1938965517730315
Pavlíková, M., Čihovská, V. (2017). Adaptation of marketing tools in retail companies. Economic Annals-XXI, 164(3/4), 71. doi:10.21003/ea.V164-16
Tomek, I., Stříteský, V., Tahal, R. (2013). Segmentation of czech consumers based on their attitudes towards money. Central European Business Review, 2(2), 19.