Cílem bakalářské práce je zjistit příčiny ovlivňující výši ztratného při prodeji cukrárenských výrobků ve firmě Lagarto Group, s. r. o., a navrhnout opatření k minimalizaci ztrát. V rámci bakalářské práce jsou analyzována sekundární data poskytnutá společností, a to evidence ztratného, tržeb a marže. Vyhodnocení dat bylo provedeno statistickými metodami, které umožní hodnoty vzájemně porovnat a nalézt faktory působící na ztratné. Pro hledání příčin, které ovlivňují ztratné a potvrzení výsledků sekundárních dat, bylo využito primárních dat z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena řešení, která společnosti pomohou ke snížení výše ztratného a navýšení zisku z prodeje výrobků vlastní výroby.
Anotace v angličtině
The purpose of the bachelor thesis is to find out the causes affecting the loss in the sale of confectionery products in the company Lagarto Group, s. r. o., and to propose measures to minimize losses. The bachelor thesis analyzes the secondary data provided by the company, specifically the loss, sales and margin records. Data evaluation was carried out by statistical methods that allow the values to be compared with each other and to find the factors affecting the lost ones. In order to find out the causes that affect the lost and confirmed results of the secondary data, the primary data from the questionnaire survey among the company's employees was used. Based on the results, solutions are proposed that will help companies to reduce their loss and increase profits from the sale of their own products.
Cílem bakalářské práce je zjistit příčiny ovlivňující výši ztratného při prodeji cukrárenských výrobků ve firmě Lagarto Group, s. r. o., a navrhnout opatření k minimalizaci ztrát. V rámci bakalářské práce jsou analyzována sekundární data poskytnutá společností, a to evidence ztratného, tržeb a marže. Vyhodnocení dat bylo provedeno statistickými metodami, které umožní hodnoty vzájemně porovnat a nalézt faktory působící na ztratné. Pro hledání příčin, které ovlivňují ztratné a potvrzení výsledků sekundárních dat, bylo využito primárních dat z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena řešení, která společnosti pomohou ke snížení výše ztratného a navýšení zisku z prodeje výrobků vlastní výroby.
Anotace v angličtině
The purpose of the bachelor thesis is to find out the causes affecting the loss in the sale of confectionery products in the company Lagarto Group, s. r. o., and to propose measures to minimize losses. The bachelor thesis analyzes the secondary data provided by the company, specifically the loss, sales and margin records. Data evaluation was carried out by statistical methods that allow the values to be compared with each other and to find the factors affecting the lost ones. In order to find out the causes that affect the lost and confirmed results of the secondary data, the primary data from the questionnaire survey among the company's employees was used. Based on the results, solutions are proposed that will help companies to reduce their loss and increase profits from the sale of their own products.
Cílem bakalářské práce je zjistit příčiny ovlivňující výši ztratného při prodeji cukrárenských výrobků ve firmě Lagarto Group, s. r. o., a navrhnout opatření k minimalizaci ztrát. V rámci bakalářské práce budou nejprve analyzována sekundární data poskytnutá společností, a to evidence ztratného, tržeb a marže. Vyhodnocení dat bude provedeno statistickými metodami, které umožní hodnoty porovnat a nalézt případné závislosti. Pro hledání příčin vysokého ztratného bude využito primárních dat z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti. Na základě zjištěných výsledků budou navržena řešení, která budou společnosti předložena a vysvětlena. V případě, že budou návrhy společností přijaty, může dojít ke snížení výše ztratného a navýšení zisku z prodeje cukrárenských výrobků.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit příčiny ovlivňující výši ztratného při prodeji cukrárenských výrobků ve firmě Lagarto Group, s. r. o., a navrhnout opatření k minimalizaci ztrát. V rámci bakalářské práce budou nejprve analyzována sekundární data poskytnutá společností, a to evidence ztratného, tržeb a marže. Vyhodnocení dat bude provedeno statistickými metodami, které umožní hodnoty porovnat a nalézt případné závislosti. Pro hledání příčin vysokého ztratného bude využito primárních dat z dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti. Na základě zjištěných výsledků budou navržena řešení, která budou společnosti předložena a vysvětlena. V případě, že budou návrhy společností přijaty, může dojít ke snížení výše ztratného a navýšení zisku z prodeje cukrárenských výrobků.
Seznam doporučené literatury
Asman, Y. (2019). Starbucks-land: A Caffeine Nation. Crit, (84), 68-71. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=asu&AN=133756979&lang=cs&site=eds-live
Cristóbal, J., Castellani, V., Manfredi, S., & Sala, S. (2018). Prioritizing and optimizing sustainable measures for food waste prevention and management. Waste Management, 723-16. doi:10.1016/j.wasman.2017.11.007
Dušek, J. (2018). Normy mank přirozených úbytků, úhynů zvířat a ztratného zásob. Praha: Grada Publishing
Fabricant, F. (2017, December 27). Off the Menu. New York Times, p. D4. [cit. 2018-03-30] Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=126975805&lang=cs&site=eds-live
Principato, L., Pratesi, C. A., & Secondi, L. (2018). Towards Zero Waste: an Exploratory Study on Restaurant managers. International Journal Of Hospitality Management, 74130-137. doi:10.1016/j.ijhm.2018.02.022
Too Good To Go (2015) [online] [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: https://toogoodtogo.co.uk/about-us
Wurgaft, B. A. (2008). Economy, gastronomy, and the guilt of the fancy meal. Gastronomica, 8(2), 55-59. doi:http://dx.doi.org/10.1525/gfc.2008.8.2.55
Seznam doporučené literatury
Asman, Y. (2019). Starbucks-land: A Caffeine Nation. Crit, (84), 68-71. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=asu&AN=133756979&lang=cs&site=eds-live
Cristóbal, J., Castellani, V., Manfredi, S., & Sala, S. (2018). Prioritizing and optimizing sustainable measures for food waste prevention and management. Waste Management, 723-16. doi:10.1016/j.wasman.2017.11.007
Dušek, J. (2018). Normy mank přirozených úbytků, úhynů zvířat a ztratného zásob. Praha: Grada Publishing
Fabricant, F. (2017, December 27). Off the Menu. New York Times, p. D4. [cit. 2018-03-30] Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=126975805&lang=cs&site=eds-live
Principato, L., Pratesi, C. A., & Secondi, L. (2018). Towards Zero Waste: an Exploratory Study on Restaurant managers. International Journal Of Hospitality Management, 74130-137. doi:10.1016/j.ijhm.2018.02.022
Too Good To Go (2015) [online] [cit. 2018-03-30]. Dostupné z: https://toogoodtogo.co.uk/about-us
Wurgaft, B. A. (2008). Economy, gastronomy, and the guilt of the fancy meal. Gastronomica, 8(2), 55-59. doi:http://dx.doi.org/10.1525/gfc.2008.8.2.55