Bakalářská práce je zaměřena na metodiku a výcvik bruslení u dětí předškolního věku s využitím her.
V teoretické části je popsána charakteristika dětí předškolního věku z hlediska růstu, pohybu a
psychologie.
V hlavní části jsme zpracovali metodický postup bruslení od nejjednodušších pohybů až po složitější, které slouží k bezpečnému pohybu na ledě. Vše zaměřujeme na děti předškolního věku. Uskutečnili jsme projekt výuky bruslení pro mateřské školy s měsíčním sledováním dovedností náhodně vybraných dětí. Vzhledem k tomu, že se výcvik týká dětí předškolního věku, byl tento projekt podpořen herními aktivitami a práce tvoří sborník her využívaných při tomto výcviku a jako pomoc či návod, jak dětem zpestřit učení se novým dovednostem.
Východiskem pro nás byla odborná literatura, konzultace s trenéry krasobruslení, vlastní zkušenosti a pozorování. Součástí je videozáznam ukázek základních pohybových prvků bruslení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on methodology and training of skating in preschool children using games.
In the theoretical part, I describe the characteristics of pres-school aged children in terms of growth, movement and psychology.
In the main part, we worked out the methodical procedure of skating from the simplest movements to the more complex ones, which serve for safe movement on the ice. We focus on pre-school children. We make a project to teach skating for kindergartens with monthly monitoring of the skills of children. The training is related to pre-school children, this project was supported by gaming activities and the work consists of a collection of games used in this training and as a help or guide for teachers how to learn children new skills.
The basis for us was literature, consultations with figure skating coaches, our own experience and observation. The video is a demonstration of basic physical elements of skating .
Klíčová slova
dítě předškolního věku, pohyb, hra, bruslení, metodika nácviku, rámcově vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
dítě předškolního věku, pohyb, hra, bruslení, metodika nácviku, rámcově vzdělávací program
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na metodiku a výcvik bruslení u dětí předškolního věku s využitím her.
V teoretické části je popsána charakteristika dětí předškolního věku z hlediska růstu, pohybu a
psychologie.
V hlavní části jsme zpracovali metodický postup bruslení od nejjednodušších pohybů až po složitější, které slouží k bezpečnému pohybu na ledě. Vše zaměřujeme na děti předškolního věku. Uskutečnili jsme projekt výuky bruslení pro mateřské školy s měsíčním sledováním dovedností náhodně vybraných dětí. Vzhledem k tomu, že se výcvik týká dětí předškolního věku, byl tento projekt podpořen herními aktivitami a práce tvoří sborník her využívaných při tomto výcviku a jako pomoc či návod, jak dětem zpestřit učení se novým dovednostem.
Východiskem pro nás byla odborná literatura, konzultace s trenéry krasobruslení, vlastní zkušenosti a pozorování. Součástí je videozáznam ukázek základních pohybových prvků bruslení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on methodology and training of skating in preschool children using games.
In the theoretical part, I describe the characteristics of pres-school aged children in terms of growth, movement and psychology.
In the main part, we worked out the methodical procedure of skating from the simplest movements to the more complex ones, which serve for safe movement on the ice. We focus on pre-school children. We make a project to teach skating for kindergartens with monthly monitoring of the skills of children. The training is related to pre-school children, this project was supported by gaming activities and the work consists of a collection of games used in this training and as a help or guide for teachers how to learn children new skills.
The basis for us was literature, consultations with figure skating coaches, our own experience and observation. The video is a demonstration of basic physical elements of skating .
Klíčová slova
dítě předškolního věku, pohyb, hra, bruslení, metodika nácviku, rámcově vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
dítě předškolního věku, pohyb, hra, bruslení, metodika nácviku, rámcově vzdělávací program
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s teoretickými východisky práce.
2. Seznámení s metodologickými východisky práce.
3. Výběr základních cviků a her přípravné fáze výcviku bruslení pro tvorbu metodického programu s využitím her pro výcvik bruslení.
4. Diskuse, závěr práce a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s teoretickými východisky práce.
2. Seznámení s metodologickými východisky práce.
3. Výběr základních cviků a her přípravné fáze výcviku bruslení pro tvorbu metodického programu s využitím her pro výcvik bruslení.
4. Diskuse, závěr práce a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-298-9
2. DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, ISBN 80-86307-27-1
3. HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Bánská Bystrica: PF UMB, ISBN 978-80-8083-950-5
4. HRÁZSKÁ, G. Krasobruslení, Praha: Grada, ISBN 80-247-0984-8
5. KAŇKA, A. a kol. Učíme děti bruslit, Praha: STN
6. KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí koordinační a kondiční gymnastická cvičení, Praha: Grada, ISBN 80-247-1636-4
7. PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-4218-2
8. ŠIKULOVÁ, R., BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I., WEDLICHOVÁ, I. Kapitoly z předškolní pedagogiky I., Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 80-7044-685-4
9. TRPIŠOVSKÁ, D. Vývojová psychologie pro studenty učitelství, Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, ISBN 80-7044-207-7
10. VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2317-4
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-298-9
2. DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, ISBN 80-86307-27-1
3. HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Bánská Bystrica: PF UMB, ISBN 978-80-8083-950-5
4. HRÁZSKÁ, G. Krasobruslení, Praha: Grada, ISBN 80-247-0984-8
5. KAŇKA, A. a kol. Učíme děti bruslit, Praha: STN
6. KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí koordinační a kondiční gymnastická cvičení, Praha: Grada, ISBN 80-247-1636-4
7. PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-4218-2
8. ŠIKULOVÁ, R., BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I., WEDLICHOVÁ, I. Kapitoly z předškolní pedagogiky I., Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 80-7044-685-4
9. TRPIŠOVSKÁ, D. Vývojová psychologie pro studenty učitelství, Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, ISBN 80-7044-207-7
10. VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2317-4