Diplomová práce se věnuje problematice měkkých lokalizačních faktorů, a tomu jak přispívají k rozvoji menších měst v závislosti na konkurenceschopnosti. V rozvoji měst hraje důležitou roli kultura, která je v práci zhodnocena jako jeden z měkkých lokalizačních faktorů. Teoretická část se zaměřuje na uchopení lokalizačních teorií a lokalizačních faktorů. Praktická část socioekonomickou analýzou seznamuje s vybranými městy Benešov, Nymburk a Rakovník. U těchto měst jsou popsány a porovnány vybrané kulturní zařízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis push ahead the issue of soft localization factors and how they contribute to the development of smaller cities depending on competitiveness. Culture has an important role in urban development, which is assessed as one of the soft localization factors in the thesis. The theoretical part focuses on the seize of localization theories and localization factors. Thep ractical part introduces socio-economic analysis with selected towns Benešov, Nymburk and Rakovník. Selected cultural facilities are described and comparedfor these cities.
Klíčová slova
Lokalizační faktory, měkké lokalizační faktory, tvrdé lokalizační faktory, lokalizační teorie, regionální rozvoj, kultura, kulturní zařízení, Rakovník, města
Diplomová práce se věnuje problematice měkkých lokalizačních faktorů, a tomu jak přispívají k rozvoji menších měst v závislosti na konkurenceschopnosti. V rozvoji měst hraje důležitou roli kultura, která je v práci zhodnocena jako jeden z měkkých lokalizačních faktorů. Teoretická část se zaměřuje na uchopení lokalizačních teorií a lokalizačních faktorů. Praktická část socioekonomickou analýzou seznamuje s vybranými městy Benešov, Nymburk a Rakovník. U těchto měst jsou popsány a porovnány vybrané kulturní zařízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis push ahead the issue of soft localization factors and how they contribute to the development of smaller cities depending on competitiveness. Culture has an important role in urban development, which is assessed as one of the soft localization factors in the thesis. The theoretical part focuses on the seize of localization theories and localization factors. Thep ractical part introduces socio-economic analysis with selected towns Benešov, Nymburk and Rakovník. Selected cultural facilities are described and comparedfor these cities.
Klíčová slova
Lokalizační faktory, měkké lokalizační faktory, tvrdé lokalizační faktory, lokalizační teorie, regionální rozvoj, kultura, kulturní zařízení, Rakovník, města
Cílem práce je představit a zhodnotit vybrané měkké lokalizační faktory v rozvoji na příkladu menších měst. Práce zhodnotí kulturu jako měkký lokalizační faktor a porovná její rozvoj mezi vybranými městy.
Struktura (obsah) práce:
1. Lokalizační faktory
2. Měkké lokalizační faktory
3. Charakteristika vybraných měst
4. Zhodnocení kultury ve vybraných městech
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit a zhodnotit vybrané měkké lokalizační faktory v rozvoji na příkladu menších měst. Práce zhodnotí kulturu jako měkký lokalizační faktor a porovná její rozvoj mezi vybranými městy.
Struktura (obsah) práce:
1. Lokalizační faktory
2. Měkké lokalizační faktory
3. Charakteristika vybraných měst
4. Zhodnocení kultury ve vybraných městech
Seznam doporučené literatury
Blažek, J., & Uhlíř, D. (2011). Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Praha: Karolinum.
Ježek, J. (1999). Prostorová a regionální ekonomika. Plzeň: Západočeská univerzita.
Patočka, J., & Heřmanová, E. (2008). Lokální a regionální kultura v České republice. Praha: ASPI.
Rumpel, P. (2003). Teritoriální marketing jako koncept lokálního a regionálního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita.
Rumpel, P., Koutský, J., & SLACH, O. (2008). Měkké faktory regionálního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita.
Seznam doporučené literatury
Blažek, J., & Uhlíř, D. (2011). Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Praha: Karolinum.
Ježek, J. (1999). Prostorová a regionální ekonomika. Plzeň: Západočeská univerzita.
Patočka, J., & Heřmanová, E. (2008). Lokální a regionální kultura v České republice. Praha: ASPI.
Rumpel, P. (2003). Teritoriální marketing jako koncept lokálního a regionálního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita.
Rumpel, P., Koutský, J., & SLACH, O. (2008). Měkké faktory regionálního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita.