Diplomová práce se zabývá analýzou vnímání značky města Poděbrady se zaměřením na positioning města mezi ostatními konkurenčními obcemi. Hlavním cílem je vyhodnocení současné pozice města a zhodnocení vnímání města veřejností. Práce je strukturována do dvou částí. První - teoretická část se zaměřuje na definice pojmů branding a positioning od různých odborníků a zároveň sleduje již proběhlé analýzy, kterými se tato práce inspiruje. Druhá část práce je věnována PEST analýze pro zjištění positioningu města v konkurenčním prostředí a vlastnímu šetření pro analýzu vnímání města. Závěr práce je pak věnován výsledkům výzkumných šetření a návrhů možných řešení vedoucí ke změně pozice města a vnímání města jako značky.
Anotace v angličtině
This diploma´s thesis deals with the analysis perception brand of the city Poděbrady with focus on positioning city between competitor´s. The main objective is to evaluate the perception of the city by the public. The thesis is structured into two parts. The first - theoretical part focuses on the definitions of terms branding and positioning from various experts and at the same time follows the already performer analyzes, which inspire this work. The second part of the thesis is devoted to PEST analysis to determine the positioning of the city in a Competitive environment and its own investigation to analyze the perception of the city. The conclusion of the thesis is devoted to the results of research surveys and suggestions of possible solutions leading to the change of the city´s position and perception of the city as a brand.
Klíčová slova
Značka, tvorba značky, pozice, PEST analýza, lázně, Poděbrady
Klíčová slova v angličtině
Brand, branding, positioning, PEST analysis, spa, Poděbrady
Rozsah průvodní práce
57 s. (83 966 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou vnímání značky města Poděbrady se zaměřením na positioning města mezi ostatními konkurenčními obcemi. Hlavním cílem je vyhodnocení současné pozice města a zhodnocení vnímání města veřejností. Práce je strukturována do dvou částí. První - teoretická část se zaměřuje na definice pojmů branding a positioning od různých odborníků a zároveň sleduje již proběhlé analýzy, kterými se tato práce inspiruje. Druhá část práce je věnována PEST analýze pro zjištění positioningu města v konkurenčním prostředí a vlastnímu šetření pro analýzu vnímání města. Závěr práce je pak věnován výsledkům výzkumných šetření a návrhů možných řešení vedoucí ke změně pozice města a vnímání města jako značky.
Anotace v angličtině
This diploma´s thesis deals with the analysis perception brand of the city Poděbrady with focus on positioning city between competitor´s. The main objective is to evaluate the perception of the city by the public. The thesis is structured into two parts. The first - theoretical part focuses on the definitions of terms branding and positioning from various experts and at the same time follows the already performer analyzes, which inspire this work. The second part of the thesis is devoted to PEST analysis to determine the positioning of the city in a Competitive environment and its own investigation to analyze the perception of the city. The conclusion of the thesis is devoted to the results of research surveys and suggestions of possible solutions leading to the change of the city´s position and perception of the city as a brand.
Klíčová slova
Značka, tvorba značky, pozice, PEST analýza, lázně, Poděbrady
Klíčová slova v angličtině
Brand, branding, positioning, PEST analysis, spa, Poděbrady
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude analyzovat positioning a branding města Poděbrady. Teoretická část se opírá o analýzu konkurenčního prostředí pomocí situační analýzy s ohledem na positioning. Klade důraz na podrobnou teorii brandingu. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány na vybrané město. Bude provedena podrobná analýza konkurenčního prostředí s ohledem na město Poděbrady pro zjištění positioningu města. Pro zjištění vnímání značky města bude využit marketingový výzkum mezi obyvateli města a návštěvníky pro srovnání, jak je město vnímáno veřejností. Výsledek práce může vést pomocí marketingových nástrojů s ohledem na strategické cíle a vize města k rebrandingu a repositioningu. Poslední část práce bude věnována návrhu marketingových nástrojů.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude analyzovat positioning a branding města Poděbrady. Teoretická část se opírá o analýzu konkurenčního prostředí pomocí situační analýzy s ohledem na positioning. Klade důraz na podrobnou teorii brandingu. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány na vybrané město. Bude provedena podrobná analýza konkurenčního prostředí s ohledem na město Poděbrady pro zjištění positioningu města. Pro zjištění vnímání značky města bude využit marketingový výzkum mezi obyvateli města a návštěvníky pro srovnání, jak je město vnímáno veřejností. Výsledek práce může vést pomocí marketingových nástrojů s ohledem na strategické cíle a vize města k rebrandingu a repositioningu. Poslední část práce bude věnována návrhu marketingových nástrojů.
Seznam doporučené literatury
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. London: Basingstoke : Palgrave Macmillan.
Healey, M. (2008). Co je branding?. Praha: Slovart.
Ježek, J. (2011). Marketing jako nástroj tvorby a zvyšování konkurenceschopnosti měst. Certifikovaná metodika. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Kóňa, A. (2017). Brand destinácie : miesto, mesto, krajina, národ : tvorba značky miesta. Bratislava: Brand Institute.
Zamazalová, M. (2010). Marketing, 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck.
Seznam doporučené literatury
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. London: Basingstoke : Palgrave Macmillan.
Healey, M. (2008). Co je branding?. Praha: Slovart.
Ježek, J. (2011). Marketing jako nástroj tvorby a zvyšování konkurenceschopnosti měst. Certifikovaná metodika. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Kóňa, A. (2017). Brand destinácie : miesto, mesto, krajina, národ : tvorba značky miesta. Bratislava: Brand Institute.
Zamazalová, M. (2010). Marketing, 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck.