Bakalářská práce se zabývá analýzou sítě pomoci pro děti s duševním onemocněním v Ústeckém kraji.
Práce se zabývá pojmy vztahujícími se k duševnímu onemocnění, co obnáší dítě s prvky autistického spektra, zdravotní a sociální pomocí a také vnímání zajištění péče.
Součástí práce byl také výzkum, který byl na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů v této části vyhodnocen. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu bylo zjistit současný stav zajištění péče a pohled rodičů na situaci.
V závěrečné části práce jsou informace zanalyzovány a na základě jich vypracován návrh na doporučení k dalšímu jejímu utváření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the network of help for children with mental illness in the Ústí nad Labem region.
Furthermore, this thesis also deals with concepts related to mental illness, which involves a child with elements of the autistic spectrum, health and social assistance, as well as the perception of providing care.
Part of the thesis was research, which was evaluated on the basis of data obtained from semi-structured interviews. The major aim of this qualitative research was to find out the current state of care for children with ASD.
These informations are analyzed in the final part of the bachelor thesis and based on them it is developed a proposal for recommendations for further development.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, porucha autistického spektra, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, pečující osoby, zřizovatelé a poskytovatelé sociálních služeb, sociální služby určené dětem s poruchou autistického spektra.
Klíčová slova v angličtině
Mental illness, autism spectrum disorder, Act No. 108/2006 Coll., on social services, caregivers, founders and providers of social services, social services for children with ASD.
Rozsah průvodní práce
40 s. (65 561 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou sítě pomoci pro děti s duševním onemocněním v Ústeckém kraji.
Práce se zabývá pojmy vztahujícími se k duševnímu onemocnění, co obnáší dítě s prvky autistického spektra, zdravotní a sociální pomocí a také vnímání zajištění péče.
Součástí práce byl také výzkum, který byl na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů v této části vyhodnocen. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu bylo zjistit současný stav zajištění péče a pohled rodičů na situaci.
V závěrečné části práce jsou informace zanalyzovány a na základě jich vypracován návrh na doporučení k dalšímu jejímu utváření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the network of help for children with mental illness in the Ústí nad Labem region.
Furthermore, this thesis also deals with concepts related to mental illness, which involves a child with elements of the autistic spectrum, health and social assistance, as well as the perception of providing care.
Part of the thesis was research, which was evaluated on the basis of data obtained from semi-structured interviews. The major aim of this qualitative research was to find out the current state of care for children with ASD.
These informations are analyzed in the final part of the bachelor thesis and based on them it is developed a proposal for recommendations for further development.
Klíčová slova
Duševní onemocnění, porucha autistického spektra, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, pečující osoby, zřizovatelé a poskytovatelé sociálních služeb, sociální služby určené dětem s poruchou autistického spektra.
Klíčová slova v angličtině
Mental illness, autism spectrum disorder, Act No. 108/2006 Coll., on social services, caregivers, founders and providers of social services, social services for children with ASD.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza sítě pomoci pro děti s duševním onemocněním v Ústeckém kraji a dále navrhnout doporučení k dalšímu jejímu utváření.
Struktura (obsah) práce:
1. Dítě s poruchou autistického spektra (definice autismu, projevy a druhy poruch autistického spektra, specifické potřeby dítěte s poruchou autistického spektra)
2. Zdravotní a sociální pomoc dětem s duševním onemocněním (zdravotní služby, sociální služby pro děti s duševním onemocněním,psychosociální služby, další aktéři zabývající se dětmi s poruchou autistického spektra)
3. Vnímání zajištění péče ze strany rodičů (organizace pomáhající dětem s poruchou autistického spektra, pohled a názor rodičů)
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza sítě pomoci pro děti s duševním onemocněním v Ústeckém kraji a dále navrhnout doporučení k dalšímu jejímu utváření.
Struktura (obsah) práce:
1. Dítě s poruchou autistického spektra (definice autismu, projevy a druhy poruch autistického spektra, specifické potřeby dítěte s poruchou autistického spektra)
2. Zdravotní a sociální pomoc dětem s duševním onemocněním (zdravotní služby, sociální služby pro děti s duševním onemocněním,psychosociální služby, další aktéři zabývající se dětmi s poruchou autistického spektra)
3. Vnímání zajištění péče ze strany rodičů (organizace pomáhající dětem s poruchou autistického spektra, pohled a názor rodičů)
Seznam doporučené literatury
Dušek, K., & Večeřová-Procházková, A. (2015). Diagnostika a terapie duševních poruch (2., přepracované vydání). Praha: Grada Publishing.
Mahrová, G., & Venglářová, M. (2008). Sociální práce s lidmi s duševním onemocněním. Praha: Grada.
Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie (4., přeprac. vyd). Praha: Grada.
Thorová, K. (2006). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál.
Vocilka, M. (1995). Autismus a možnosti výchovné praxe. Praha: Septima.
Seznam doporučené literatury
Dušek, K., & Večeřová-Procházková, A. (2015). Diagnostika a terapie duševních poruch (2., přepracované vydání). Praha: Grada Publishing.
Mahrová, G., & Venglářová, M. (2008). Sociální práce s lidmi s duševním onemocněním. Praha: Grada.
Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie (4., přeprac. vyd). Praha: Grada.
Thorová, K. (2006). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál.
Vocilka, M. (1995). Autismus a možnosti výchovné praxe. Praha: Septima.